Beantwoord

Stereo afspelen via connect

• 8 juni 2018
  • 7 reacties
  • 173 Bekeken

Badge
Sinds kort bezit een sonos Connect om mijn netwerk receiver te koppelen aan mijn sonos. Werkt goed, alleen kan ik het geluid niet luider of stiller zetten via de volumeknop op de netwerk receiver maar moet ik steeds via de sonos app gaan. Weet iemand hoe ik het geluid van mijn sonos boxen toch kan beïnvloeden door de volumeknop van de receiver ?
icon

Beste antwoord door Tim S 8 juni 2018, 10:09

Via Instellingen -> Instellingen kamer, kan je de volume van de Connect vast zetten op 100%, waarin je dus de keuze gaat maken om altijd de volumeknop van de versterker te gaan gebruiken.
In dit optiek zal de volume balk in de Sonos software, niet meer te besturen zijn voor de Connect.
Het is tevens aan te raden de eigen versterker eerst op 0% volume te zetten voordat je dit omzet, zodat niet de volume opeens keihard staat, om dan van 0% langszaam omhoog te schroeven tot een gewenst niveau.
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Via Instellingen -> Instellingen kamer, kan je de volume van de Connect vast zetten op 100%, waarin je dus de keuze gaat maken om altijd de volumeknop van de versterker te gaan gebruiken.
In dit optiek zal de volume balk in de Sonos software, niet meer te besturen zijn voor de Connect.
Het is tevens aan te raden de eigen versterker eerst op 0% volume te zetten voordat je dit omzet, zodat niet de volume opeens keihard staat, om dan van 0% langszaam omhoog te schroeven tot een gewenst niveau.
Badge
Beste Tim, Ik heb reeds meermaals bovenstaand proces uitgeprobeerd maar helaas zonder succes. Ik doe toch nog iets verkeerd. Helaas weet ik niet wat. Alle tips zijn welkom. groeten Stefan
Reputatie 6
Badge +2
Bel ons anders even, ons telefoon nummer is gratis.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Badge
Tim, Ik heb net je collega aan de lijn gehad en volgens haar is het niet mogelijk om te doen wat ik voorgaande beschreven heb. Mvg, Stefan
Reputatie 6
Badge +2
Ik hoorde het gesprek inderdaad, en via de telefoon kwam je vraag veel duidelijker binnen dan hoe het hier op het forum beschreven staat.
De Sonos Connect, is gemaakt om een bestaande versterker te integreren in het Sonos concept, zodat je met de Sonos software de Sonos speakers kan besturen.
De Connect is het uitgeven van audio, naar de versterker toe, niet andersom.
Het is niet dat het geluid van de versterker naar Sonos toe moet, Sonos is de bron van geluid voor de versterker, niet dat de versterker de bron van geluid voor de Sonos is.
zelfde verhaal voor de volume, je zet Sonos op een volume niveau, die geeft dit volume aan de versterker, en de versterker heeft verder weer de mogelijkheid dit volume niveau wat aangeboden word, aan te passen in zichzelf.
Maar de Connect zal niet de volume van de versterker overnemen, tevens neem de versterker ook niet de volume van de Sonos over.
Reputatie 6
Badge +2
Kan hier aan toevoegen, dat er op de Connect een analoge ingang zit, hier kan een bron van geluid op aangesloten worden.
Meestal gaat dit om een losse CD-speler, of iets van een bron van audio.
De versterker aansluiten op die Ingang kan, maar dan lijkt het mij verder onmogelijk, om dit geluid wat op de ingang word aangeboden, weer terug te sturen naar de versterker.
Dus als de Connect zijn eigen ingang laat horen, dan zal de Connect dit geluid van de ingang, naar zijn uitgang toe zetten.
De versterker laat waarschijnlijk niks horen, want die staat niet op Aux (waar de Connect op aangesloten zit) maar staat bijvoorbeeld een CD af te spelen, wat op de ingang van Sonos word aangeboden.
In dat optiek kan je wel andere Sonos speakers het geluid van de ingang van de Connect laten afspelen.
Maar je kan denk ik niet de versterker zijn eigen geluid terug lussen.
Badge
Hartelijk dank voor deze grondige uitleg. Ik blijf dus de Sonos app gebruiken om het geluid van mijn muziek via de Receiver te beïnvloeden. Mvg, Stefan

Reageer