Vraag

Spotify werkt niet op Sonos

• 16 december 2016
  • 13 reacties
  • 3895 Bekeken

Reputatie 2
Ls,

Ik heb al twee weken een probleem dat er geen verbinding met Spotify is vanuit de Sonos app.

Vandaag het Spotify account verwijderd om het daarna weer toe te voegen. Daarbij krijg ik de melding "controleer uw draadloze verbinding. Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het opstarten" met keuzes opnieuw en niet nu.

Wifi doet het prima, Spotify via Spotify app ook.

Hoe dit op te lossen zodat ik weer Spotify heb in mijn sonos app (en het hopelijk ook kan gebruiken via Spotify connect want ook dat werkt niet)?

Dank,

Pieter

13 Reacties

Reputatie 2
Nog een toevoeging: ik zie de Sonos speakers in the Spotify app, maar het maken van een verbinding lukt niet.
Ik heb al een week precies hetzelfde probleem. Voor de Spotify update werkte alles prima. Erg teleurstellend voor zo'n dure apparatuur!
Dus concreet is het probleem pas ontstaan nadat Spotify een update heeft ingesteld ?
Zo ja dan ben ik het niet meteen eens met de uitspraak van "RvdMeijs" dat het "Erg teleurstellend is voor zo'n dure apparatuur".
Sonos kan er misschien wel wat aan doen als je het probleem door geeft maar kan niet in spellen op problemen die er nog niet zijn vanuit andere software !
Laten we hopen dat het snel opgelost is.
Ik heb inmiddels gebeld met de helpdesk van Sonos. De helpdesk medewerker kon / wilde mij niet verder helpen omdat mijn Playbar met de router verbonden is via Devolo's (power line adapters). Volgens de voorwaarden ondersteunt Sonos dit niet. Ik melde hem dat alleen Spotify niet werkt en bv 3FM wel gewoon werkt. Daar ging hij verder niet op in en bleef herhalen dat Sonos Devolo's niet ondersteunt
Ik heb inmiddels gebeld met de helpdesk van Sonos. De helpdesk medewerker kon / wilde mij niet verder helpen omdat mijn Playbar met de router verbonden is via Devolo's (power line adapters). Volgens de voorwaarden ondersteunt Sonos dit niet. Ik melde hem dat alleen Spotify niet werkt en bv 3FM wel gewoon werkt. Daar ging hij verder niet op in en bleef herhalen dat Sonos Devolo's niet onde
Ik heb daarna zowel de Sonos en Spotify app van mijn mobiel gehaald. Daarna eerst de Sonos app er weer opgezet en de spotify dienst aangezet. Daarna de Spotify app er weer opgezet; die dedecteerde de Sonos. Nu werkt het weer
Reputatie 6
Badge +2
Mijn advies: koppel de Playbar los van de rest van het Sonossysteem en schakel de Devolo's uit. Bel dan de helpdesk opnieuw en ze zullen je met je Spotify-probleem helpen omdat je systeem voldoet aan de voorwaarden. Verbind daarna de Playbar weer m.b.v. de Devolo's.
Mijn Sonos systeem werkt al twee dagen niet meer omdat de verbinding met Spotify is verbroken. Heb geen software update o.i.d. gedaan...het gebeurde van het ene op het andere moment tijdens het afspelen van muziek. Heb in eerste instantie afgewacht omdat het systeem altijd goed gewerkt heeft. Na twee dagen toch maar de boel gereset, losgekoppeld en een nieuwe spotify autorisatie gedaan maar helaas zonder succes. Heb al twee dagen geen muziek meer. De Spotify app werkt wel gewoon. Soms klinkt, enkele minuten nadat ik de Sonos app heb afgesloten, er plotseling toch enkele seconden muziek waarna het weer stil wordt. Systeem is momenteel volkomen onbruikbaar met Spotify. Heb geen andere muziekdienst om het te proberen.

zie ook: http://allestoringen.nl/storing/spotify
Toevoeging: heb even een andere service geprobeerd. Werkt prima, radio werkt ook prima. Alle Sonos componenten werken goed samen (heb een 1, een 3 en een amp). Enkel de Spotify service werkt niet.
Heb je de Sonos app al eens gedeinstalleerd en daarna weer geinstalleerd ?
Zo niet dan zou ik dat ook nog even proberen.
Dan heb je er weer alles aan gedaan om daarna te kunnen bellen.
Reputatie 2
Ik heb de helpdesk gebeld en die hebben mij geholpen.

Probleem zat erin dat de Ziggo DNS server niet goed werkte met Spotify. De helpdesk heeft mijn PC overgenomen en mij overgezet naar de Google DNS en daarmee was het probleem opgelost.

Mijn advies: bel de helpdesk zittend achter een PC of Mac met de Sonos app. De hulp was uitstekend.
Beste Pieter,

Bedankt voor de terugkoppeling. Daar hebben de medegebruikers waarschijnlijk ook wel weer iets aan.
Geniet van je installatie en prettige dagen.
Hier een nieuwe Sonos gebruiker met dezelfde problemen.
Mijn Spotify en radio functie werkt slecht!
Beide vallen weg en zijn niet fatsoenlijk te gebruiken.
Vanmiddag een aardige en zeer behulpzame medewerkster aan lijn gehad.
De modem (Hubee van Ziggo) is doorgemeten en getest.
Het zou ook nog aan mijn horizonbox kunnen liggen, volgens de medewerkster.
Dit heb ik inmiddels ook uitgesloten door deze uit te zetten, zonder resultaat.
Er is aangegeven een probleem te zijn voor Spotify gebruiker, dit wordt echter niet in de mail gezet.
Kortom het set is een week oud, en ik vraag me af ik het retour kan? 😠
Ik kon na de laatste update spotify niet meer via sonos beluisteren. Telefoontje naar de helpdesk bood uitkomst. bij mij had het probleem te maken met het feit dat de dns van de afzonderlijke componenten verouderd was oid. De afzonderlijke componenten, de speakers dus, blijken ieder een eigen dns te hebben. Wat daar ook allemaal van zij, als je dit soort problemen hebt bel dan gewoon de helpdesk, ik werd goed geholpen door een heel vriendelijke jongen.

Reageer