Vraag

spotify via sonos werkt niet meer

• 11 March 2017
  • 4 reacties
  • 140 Bekeken

Sinds vorige week lukt het niet meer om spotify via mijn sonos te beluisteren. Wel lukt het om radiostations via Tunein en mijn eigen muziekbibliotheek via sonos te beluisteren.
Op dit forum heb ik hierover verschillende vragen gelezen, maar de antwoorden brengen mij niet verder. Wat is er aan de hand?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
De oorzaken zijn vaak verschillend, stuur even een diagnose in en post hier je bevestiging's nummer.
Beste Ryan, ik heb diagnostische informatie verzonden. Het bevestigingsnummer is 7187812
Reputatie 5
Badge +2
De diagnose laat zien dat het een DNS probleem is, ik zie dat je een Ziggo router heb, dit is denk ik een Ziggo Ubee router. Als je op de router pagina bent 192.168.178.1, ga dan naar Geavanceerde Instellingen,Tabblad Gateway en dan DHCP. Hier heb je LAN static DNS 1 en LAN static DNS 2. Voer het volgende in: 208.67.222.222 en 208.67.220.220 dit is de OpenDNS. Als je de instelling hebt opgeslagen, haal dan alle Sonos producten 10 seconden van het stroom en start ze vervolgens 1 voor 1 weer op. Je kanhttps://www.jtb-media.nl/alternatieve-dns-server-instellen/ hier alles terug lezen over het instellen van de DNS.
Beste Ryan,
Ik heb de acties uitgevoerd en het werkt weer. dank!