Beantwoord

Spotify verbreekt verbinding sonos

  • 22 September 2017
  • 28 reacties
  • 1263 Bekeken

Als ik vanuit spotify mijn muziek afspeel op sonos stopt deze na een aantal seconden en gaat soms verder naar het volgende nummer en dit herhaald zich.
Of het stopt na een aantal seconden en is heel de verbinding met sonos weg.
Weet iemand raad

Frank
icon

Beste antwoord door Tim S 15 March 2019, 10:55

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je een diagnose.
7873692
Reputatie 5
Badge +2
Zo te zien gaat er in het netwerk iets mis met de DNS servers. Wil je je Sonos en je netwerk opnieuw opstarten?
Dit mag je als volgt doen:

-Haal de router van de stroom.
1. Haal alle Sonos componenten (Play:5, 3, Connect, -:AMP, BRIDGE) van de stroom.
-Stop de router weer in de stroom, en wacht tot deze volledig is opgestart.
2. Het component dat via kabel met de modem/router is verbonden, stop je als eerste terug in de stroom.
3. Het witte led lampje dat normaal gesproken stabiel brandt, gaat nu knipperen. Even wachten tot het stabiel brandt.
4. Stop nu de rest van de Sonos componenten in de stroom.

Graag horen we hoe dit verloopt.
Niks geholpen, nu maakt ie helemaal geen contact meer
Diagnose 7874705
Reputatie 7
Badge +2
Als het uit en aanzetten van Sonos het probleem niet doet oplossen dan dienen we de DNS in de modem/router aan te passen.
In uw geval is dit de KPN modem, deze kun je benaderen via http://192.168.2.254
Als je ingelogt bent op deze modem wil je zoeken naar DNS 1 en DNS 2, staat vaak beschreven onder LAN of DHCP.
Hier willen we de Google DNS invoeren, doordrukken op de modem, om daarna Sonos nogmaals uit en aan te zetten.
Ben benieuwd of dit probleem zich dan nog steeds voordoet.
Mocht je assistentie nodig hebben bij deze stappen dan raad ik je aan telefonisch contact met onze support desk op te nemen en een computer bij de hand te houden waar we dan graag met je toestemming op in kunnen loggen om het voor je in te stellen.
Bij mij valt Spotify ook weg tijdens het afspelen van een nummer. Daarna gaat hij verder met het volgende nummer. Heb het wifi kanaal al verzet naar kanaal 6. Ook heb ik van alle componenten al de stroom af gehad. Het zit aangesloten via een kpn modem. Kan iemand mij helpen?
Reputatie 7
Badge +2
We zijn op het moment in onderzoek naar problemen met Spotify voornamelijk op de KPN lijn, maar helaas hebben we hier nog geen oplossing voor en is het dus nog in onderzoek.
Blijkbaar doen deze pieken van muziek uitval zich al voor sinds eind Januari, maar beginnen we helaas nu de trend pas een beetje te zien.
We hopen de oplossing spoedig te kunnen aandragen, of KPN/Spotify hier de juiste informatie over aan te kunnen leveren zodat ze het probleem aan hun kant kunnen oplossen.
We zien diagnoses graag tegemoet aangezien dit het proces zal versnellen tot een oplossing.
Ik heb sinds een maand of 2 Sonos aan een Netgear R7000 wifi router gekoppeld maar heb alleen maar gedoe met Spotify en Sonos. Valt om bijna elk nummer uit. Heb al verschillende wifi kanalen geprobeerd maar niks lijkt te helpen. Misschien not tips om de stiltes te verbreken?
Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.

Verneem ook graag op welke kamer/groep u het probleem meemaakt mocht u meerdere kamers/groepen in huis hebben.
Zojuist diagnose gedaan 2027568616 ik heb maar één groep waar twee speakers op aangesloten zijn. Hopelijk kunnen jullie iets met de diagnose?
Reputatie 7
Badge +2
Zojuist diagnose gedaan 2027568616 ik heb maar één groep waar twee speakers op aangesloten zijn. Hopelijk kunnen jullie iets met de diagnose?
Wat is je internet provider? Zie namelijk een Netgear naar voren komen als router, dus er staat een andere modem voor deze eigen geplaatste Netgear.
We zijn op het moment in onderzoek naar problemen met Spotify op het KPN netwerk, maar hier hebben we helaas nog geen oplossing voor en zullen we helaas moeten verzoeken geduld te houden.
Wij hebben internet via Telfort (KPN) dus het zou kunnen kloppen dat daar het probleem zit 😞
Ik heb sinds 2 maanden hetzelfde probleem, bij het gebruik van Spotify in combinatie met KPN valt regelmatig de muziek weg en krijg ik de melding "kan ...... niet afspelen. Snelheid netwerkverbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden". Terwijl de snelheid ruim voldoende is. 20 MB in de uithoek van de kamer. Ook valt er regelmatig 1 of meerdere speakers weg. Ik heb alle stekkers al een keer tegelijk losgekoppeld, modem opnieuw opgestart en alles weer aangesloten. Helaas zonder resultaat. De diagnostische informatie is te vinden op nummer 456090589.
ik hoop dat hier snel een oplossing voor gaat komen.
Hier helaas, na jaren zonder problemen, ook sinds enkele weken het probleem met sonos in combinatie met spotify en KPN,. Diagnostische info: 1700072657
Badge
Hier hetzelfde probleem met T-mobile. Al een aantal keer herstart de laatste dagen maar geen effect helaas. Diagnose 2038318324.
Reputatie 7
Badge +2
Hier hetzelfde probleem met T-mobile. Al een aantal keer herstart de laatste dagen maar geen effect helaas. Diagnose 2038318324.
Je bent de 1e waarvan we het vernemen van T-Mobile, en als ik de diagnose zo zie heeft het eerder met wifi storing te maken.
Je T-mobile Huawei wifi naar de speaker heeft boven de 50% pakket verlies, informatie komt gewoon niet goed aan bij de speaker waarin deze problemen zal geven met het afspelen van muziek.
Je modem/router staat op het moment van de diagnose op draadloos kanaal 5, en wil graag weten of kanaal 1 en 11 de zelfde problemen in jou huishouden geven.
Verander daarom graag het draadloos kanaal, bijvoorbeeld eerst naar kanaal 1, om 20 minuten muziek af te spelen en een diagnose te maken.
Daarna op kanaal 11 zetten en weer 20 minuten muziek afspelen, om een 2e diagnose te maken.
Koppel deze 2 diagnoses graag naar ons terug.
Reputatie 7
Badge +2
We hebben een Community Post geschreven omtrent het probleem voor KPN/Telfort klanten.
Zie graag hier het topic, dit zodat alle nog inkomende diagnoses op 1 plek komen te staan en het ook voor ons overzichtelijk blijft.
Badge
Diagnose kanaal 11 590240739
Diagnose kanaal 1 705748378

Hier hetzelfde probleem met T-mobile. Al een aantal keer herstart de laatste dagen maar geen effect helaas. Diagnose 2038318324.
Je bent de 1e waarvan we het vernemen van T-Mobile, en als ik de diagnose zo zie heeft het eerder met wifi storing te maken.
Je T-mobile Huawei wifi naar de speaker heeft boven de 50% pakket verlies, informatie komt gewoon niet goed aan bij de speaker waarin deze problemen zal geven met het afspelen van muziek.
Je modem/router staat op het moment van de diagnose op draadloos kanaal 5, en wil graag weten of kanaal 1 en 11 de zelfde problemen in jou huishouden geven.
Verander daarom graag het draadloos kanaal, bijvoorbeeld eerst naar kanaal 1, om 20 minuten muziek af te spelen en een diagnose te maken.
Daarna op kanaal 11 zetten en weer 20 minuten muziek afspelen, om een 2e diagnose te maken.
Koppel deze 2 diagnoses graag naar ons terug.
Reputatie 7
Badge +2
Diagnose kanaal 11 590240739
Diagnose kanaal 1 705748378

Hier hetzelfde probleem met T-mobile. Al een aantal keer herstart de laatste dagen maar geen effect helaas. Diagnose 2038318324.
Je bent de 1e waarvan we het vernemen van T-Mobile, en als ik de diagnose zo zie heeft het eerder met wifi storing te maken.
Je T-mobile Huawei wifi naar de speaker heeft boven de 50% pakket verlies, informatie komt gewoon niet goed aan bij de speaker waarin deze problemen zal geven met het afspelen van muziek.
Je modem/router staat op het moment van de diagnose op draadloos kanaal 5, en wil graag weten of kanaal 1 en 11 de zelfde problemen in jou huishouden geven.
Verander daarom graag het draadloos kanaal, bijvoorbeeld eerst naar kanaal 1, om 20 minuten muziek af te spelen en een diagnose te maken.
Daarna op kanaal 11 zetten en weer 20 minuten muziek afspelen, om een 2e diagnose te maken.
Koppel deze 2 diagnoses graag naar ons terug.


Kanaal 1 is beter dan kanaal 11, en kanaal 6 zit er een beetje tussen in.
Zou dus aanraden kanaal 1 in te stellen op de router.
Toch is de storing ook op kanaal 1 enorm.
Je modem/router en/of Sonos speaker staat waarschijnlijk op een plek waar veel storing is
Wil je vragen onze Community Post over wifi storing door te nemen, om uiteindelijk apparatuur mogelijk te verplaatsen en zien of er verbetering is.
Badge
Diagnose kanaal 11 590240739
Diagnose kanaal 1 705748378

Hier hetzelfde probleem met T-mobile. Al een aantal keer herstart de laatste dagen maar geen effect helaas. Diagnose 2038318324.
Je bent de 1e waarvan we het vernemen van T-Mobile, en als ik de diagnose zo zie heeft het eerder met wifi storing te maken.
Je T-mobile Huawei wifi naar de speaker heeft boven de 50% pakket verlies, informatie komt gewoon niet goed aan bij de speaker waarin deze problemen zal geven met het afspelen van muziek.
Je modem/router staat op het moment van de diagnose op draadloos kanaal 5, en wil graag weten of kanaal 1 en 11 de zelfde problemen in jou huishouden geven.
Verander daarom graag het draadloos kanaal, bijvoorbeeld eerst naar kanaal 1, om 20 minuten muziek af te spelen en een diagnose te maken.
Daarna op kanaal 11 zetten en weer 20 minuten muziek afspelen, om een 2e diagnose te maken.
Koppel deze 2 diagnoses graag naar ons terug.


Kanaal 1 is beter dan kanaal 11, en kanaal 6 zit er een beetje tussen in.
Zou dus aanraden kanaal 1 in te stellen op de router.
Toch is de storing ook op kanaal 1 enorm.
Je modem/router en/of Sonos speaker staat waarschijnlijk op een plek waar veel storing is
Wil je vragen onze Community Post over wifi storing door te nemen, om uiteindelijk apparatuur mogelijk te verplaatsen en zien of er verbetering is.


Dankjewel! Ga ik hem op kanaal 1 instellen. Blijkbaar stoort iets op het modem gezien de sonos nog wel eens door mijn huis zwerft en de diagnoses dus op verschillende plekken in het huis gemaakt zijn. Ik vrees dat daar weinig aan te doen is.

Goedendag,

Ik speel spotify af via sonos. Ook bij mij worden nummers niet of onderbroken afgespeeld van mijn playlist. Dit is al maanden het geval. Ik gebruik WiFi van Zigg. Hoop dat U een oplossing heeft.

Groet Peter

 

*edit* heb je prive gegevens weggenomen van je reactie *edit*

Reputatie 5
Badge +3

Hey Bert. Ik kan je verder helpen als je ons een diagnose kan sturen.

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Het nummer dat in beeld verschijnt plaats je hier als reactie.

diafnose nr is 1717694411 

Reputatie 5
Badge +3

Top, dank je.

Mogelijk bestaat er een probleem in je netwerk genaamd Multicast flooding. Hierdoor krijgt je bekabelde Sonos-product data binnen dat voor een ander apparaat bedoeld is en vervolgens kan hij te laat aan de correcte data doorkomen. Vervolgens kan het dan zijn dat een speaker wegvalt.

Er is een kans dat het om een ander probleem gaat. Om dit uit te sluiten verzoek ik je nog een diagnose te maken nadat het gehele systeem minimaal 30 minuten geen muziek heeft afgespeeld.

Plaats het nummer hier nogmaals.

Frank gisteren rond 19.00 uur uit gedaan en nu 09.45 diagnose met nummer 1716279567 gedaan.

gr/Peter