Beantwoord

Spotify valt continue uit of slaat nummers over

• 18 mei 2019
  • 9 reacties
  • 368 Bekeken

Goedenavond,

Toch maar is besloten om een topic te openen.

Ik heb nu sinds verschillende weken problemen met Spotify - de ene keer worden de nummers niet afgemaakt - de andere keer valt spotify gewoon uit. Heb inmiddels ook contact gehad met Spotify omdat ik dacht dat het aan hun streamingdienst lag maar zij geven aan dat het aan de apparatuur zou liggen.

Heb inmiddels een rapport ingestuurd; 223563193

Wat ik zelf al gedaan heb:
Apparaten opnieuw aangesloten
Alle apparaten een vaste IP gegeven

Iemand hier een oplossing voor?

Groeten,

Kevin
icon

Beste antwoord door Frank N 21 mei 2019, 10:22

Ik heb nu sinds verschillende weken problemen met Spotify - de ene keer worden de nummers niet afgemaakt - de andere keer valt spotify gewoon uit. Heb inmiddels ook contact gehad met Spotify omdat ik dacht dat het aan hun streamingdienst lag maar zij geven aan dat het aan de apparatuur zou liggen.Heb inmiddels een rapport ingestuurd; 223563193

Dank je voor je diagnose. Ik zie dat in de laatste uren voor de diagnose het systeem elk half uur/kwartier de verbinding met de router verliest, kort daarna de verbinding weer verkrijgt, geen toestemming krijgt om te verbinden en daarna opnieuw kan verbinden. Dit lijkt mij een falen van je router te zijn aangezien de Beam geen keuze maakt of hij wel of niet mag verbinden, dat doet de router. Het lijkt erop dat je Beam redelijk dichtbij je router staat dus ik verzoek je om deze tijdelijk met een netwerkkabel te verbinden. Mijn vermoeden is dat het probleem zich dan niet meer voordoet en dan kun je naar je provider stappen met je router.

Ik wil gewoon dat het werkt en niet dat ik er uren in moet steken om het gefikst te krijgen.
Diagnose: 2003859163
Ik ben klant bij Telfort.

Ik deel je sentiment om het op te snel lossen, dat is altijd ons streven. Jouw opstelling heeft een vergelijkbaar probleem als Kevin hierboven. Echter verliest de Beam elke twee minuten de verbinding, om ook weer geen toestemming krijgen om te verbinden en het vervolgens wel te krijgen. Ik verzoek je om ook de Beam tijdelijk met een netwerkkabel aan te sluiten. Mijn vermoeden is dat in deze situatie het probleem niet meer voordoet en met je provider contact opnemen over je router.

Hoi HankeA,
Wij zijn ook klant bij Telfort! Hebben exact hetzelfde probleem. Heb het inderdaad ook met Telfort besproken maar zij geven aan dat het niet aan de modem ligt en de verbinding stabiel is.

Telfort kan enkel de verbinding naar je huis meten. Ze zullen niet uitmeten of de router verbinding verliest met netwerkproducten.
Bekijk origineel

9 Reacties

Ik heb dit ook. Las dat er een onderzoek was voor KPN en Telfort gebruikers omdat het bij hen een bekend probleem is. Maar dat is 5 dagen gelden gesloten omdat het opgelost zou zijn. Bij ons doet het probleem zich juist sinds twee dagen ineens voor.

Ik wil gewoon dat het werkt en niet dat ik er uren in moet steken om het gefikst te krijgen.

Hoi HankeA,

Wij zijn ook klant bij Telfort! Hebben exact hetzelfde probleem. Heb het inderdaad ook met Telfort besproken maar zij geven aan dat het niet aan de modem ligt en de verbinding stabiel is.
Badge +1
Hoi Allemaal,

Ik heb ook KPN en heb er last van gehad.
Nu al tijden niet meer.

Bij Sonos gaven ze aan dat de fout bij KPN zou hebben gezeten.
Bij KPN hebben ze goed omschreven waar het aan gelegen was.Volgens hun (KPN) dus
Zij gaven dat goed onderbouwd aan, dat het probleem eerder bij Sonos gelegen was.

(Is hier terug te vinden)
BRON:
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/sonos-issues-sonos-support-wijst-naar-kpn-terecht-469520

Nogmaals ik ben erg tevreden met mijn Sonos speakers.
Te weten 2x de Sonos One, eenmaal de Sub en de beam.
Overweeg binnenkort nog twee Play 5 aan te schaffen.
Het is een goed product maar net zoals alle andere producten kan het je in de steek laten.

Vriendelijke groet
Toch nog maar even een andere diagnose ingestuurd: 1296417594

Sinds vandaag slaat hij zelfs meerdere nummers over - en als er dan een nieuw nummer begint dan laat hij de eerste 20 seconden geen geluid horen.
Reputatie 3
Badge +2
Mijn buurman had Spotify losgekoppeld van Sonos, daarna de app verwijderd , toen app weer gedownload en gekoppeld aan Sonos, sindsdien geen problemen meer gehad.
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb nu sinds verschillende weken problemen met Spotify - de ene keer worden de nummers niet afgemaakt - de andere keer valt spotify gewoon uit. Heb inmiddels ook contact gehad met Spotify omdat ik dacht dat het aan hun streamingdienst lag maar zij geven aan dat het aan de apparatuur zou liggen.Heb inmiddels een rapport ingestuurd; 223563193

Dank je voor je diagnose. Ik zie dat in de laatste uren voor de diagnose het systeem elk half uur/kwartier de verbinding met de router verliest, kort daarna de verbinding weer verkrijgt, geen toestemming krijgt om te verbinden en daarna opnieuw kan verbinden. Dit lijkt mij een falen van je router te zijn aangezien de Beam geen keuze maakt of hij wel of niet mag verbinden, dat doet de router. Het lijkt erop dat je Beam redelijk dichtbij je router staat dus ik verzoek je om deze tijdelijk met een netwerkkabel te verbinden. Mijn vermoeden is dat het probleem zich dan niet meer voordoet en dan kun je naar je provider stappen met je router.

Ik deel je sentiment om het op te snel lossen, dat is altijd ons streven. Jouw opstelling heeft een vergelijkbaar probleem als Kevin hierboven. Echter verliest de Beam elke twee minuten de verbinding, om ook weer geen toestemming krijgen om te verbinden en het vervolgens wel te krijgen. Ik verzoek je om ook de Beam tijdelijk met een netwerkkabel aan te sluiten. Mijn vermoeden is dat in deze situatie het probleem niet meer voordoet en met je provider contact opnemen over je router.

Hoi HankeA,

Telfort kan enkel de verbinding naar je huis meten. Ze zullen niet uitmeten of de router verbinding verliest met netwerkproducten.
Dank Frank voor je reactie. Zojuist de Sonos aangesloten op de netwerkkabel. Ik speel radio af via de Sonos app op de iPad (afspelen via die app i.p.v. via bijv spotify leek iets beter te werken) en hij is er alweer twee keer uitgeklapt. Helaas biedt dit dus geen oplossing.
diagnosenr: 1922802860
goedemorgen, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Sonos naar Telfort/KPN wijst en Vice versa. Tot nu toe geen oplossing voor mijn probleem. Muziek luisteren lukt gewoon niet langer dan 2 minuten. Wat kan ik doen dat zorgt voor een structurele oplossing?
diagnose nr 1130697762
Reputatie 6
Badge +2
goedemorgen, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Sonos naar Telfort/KPN wijst en Vice versa. Tot nu toe geen oplossing voor mijn probleem. Muziek luisteren lukt gewoon niet langer dan 2 minuten. Wat kan ik doen dat zorgt voor een structurele oplossing?
diagnose nr 1130697762

Wil je verzoeken ons te bellen, zodat we de draadloze signalen goed onder ogen kunnen nemen.
Zie in de diagnose dat er flink veel wifi storing is tussen de KPN/Telfort modem en je Beam.
Dit kan veroorzaakt worden door het draadloos signaal van de modem, maar het kan ook te maken hebben met apparatuur/materiaal in de omgeving wat de verbinding bedrukt.
Dit is niet specifiek een internet-provider of Sonos probleem, elke modem/router van elke provider zal storen als er iets in de omgeving staat wat wifi tegenwerkt.
Zien dan ook graag je telefoontje tegemoet zodat we goed onderzoek kunnen doen naar het draadloos signaal in je huishouden en mogelijk de positie en omgeving even kunnen doornemen.

NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.
Je kan referereren aan diagnose 1130697762 en dat wij van Sonos via het forum verzochten te bellen om een wifi analyse te doen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen