Beantwoord

Spotify speelt steeds maar 20 sec af. Foutcode: het nummer is niet juist gecodeerd

• 17 augustus 2019
  • 15 reacties
  • 1230 Bekeken

Sinds een paar weken kan ik geen muziek van Spotify meer afspelen op mijn Sonos systemen. Boven heb ik een Play 1 en beneden de playbar, Sub en 2x Play 3.
Zowel vanuit de sonos app als de spotify app wordt er steeds maar 20 seconden afgespeeld en dan gaat hij naar het volgende nummer. Soms komt de foutcode "het nummer .... is niet juist gecodeerd.
Op mijn telefoon gaat het wel goed. Radio afspelen levert geen problemen op.
Ik heb een diagnosecode 400002029 verstuurd.

Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Mark W 3 september 2019, 11:02

Neem anders even telefonisch contact met ons op, ik denk dat we je dan veel sneller kunnen helpen.
Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Wat is de fysieke afstand tussen de Woonkamer en Badkamer speaker?
De Woonkamer zet namelijk bekabeld Sonos-wifi op voor de Badkamer, maar deze staat te ver van de Woonkamer.
Nu maakt je Badkamer draadloos contact met je TP-link wifi versterker.

Daarnaast kan het denk ik geen kwaad een keer de hoofd-router (samsung/Horizonbox?) uit en aan te zetten, om ook de Sonos een keer volledig stroomloos te maken en opnieuw te verbinden. (5 Sonos producten)
Hoor graag of dit verandering teweeg brengt.
Hallo Tim,

De speaker boven staat 1 verdieping hoger en ca 5 meter horizontaal van de playbar af.
We hadden de horizonbox en playbar al van het stroom afgehaald voordat ik dit topic aanmaakte.
We zullen vandaag nog een keer alles van het stroom afhalen.
Maar ook beneden speelt spotify niet door.
Reputatie 4
Badge +2
Om te beginnen zou ik graag willen zien dat de speaker die boven staat verbind via de bedrade Playbar i.p.v de TP link versterker.
Zou je voor mij het kanaal eens op 11 willen zetten, en daarna de speaker boven een herstart geven.
Probeer dan de muziek weer eens af te spelen.
We hebben alles van het stroom afgehaald en opnieuw opgestart.
De play 1 staat nu verbonden met een kabel aan de bar en staat op kanaal 11.
We hebben nogmaals Spotify geprobeerd maar doet het nog steeds niet.
Reputatie 4
Badge +2
Neem anders even telefonisch contact met ons op, ik denk dat we je dan veel sneller kunnen helpen.
Is hier nog een oplossing voor gekomen? Ik heb exact hetzelfde probleem.

Mvrg Rinus
Helaas heeft niets geholpen. Uiteindelijk heb ik Spotify opgezegd en een abonnement bij Deezer genomen, dat werkt wel goed.
Even nog als toevoeging. Radio via TuneIn werkt overigens prima. Voorlopig dan maar radio luisteren...
Heb inmiddels spotify verwijderd en Deezer geïnstalleerd en nu werkt het perfect dus het lag niet aan mijn Sonos gelukkig
Ik heb geen idee of het aan sonos ligt of Spotify eerlijk gezegd, maar het werkt al jaren probleemloos en ineens kan ik geen playlist's meer afspelen. (of althans elk nummer 20sec) Dat is op zijn minst raar te noemen. Spotify playlist's op simpele bluetooth speakers werkt prima met dezelfde Iphone.
bij ons had het ook altijd goed gewerkt, misschien is het wel door een Software update gekomen. Ik weet ook niet of het aan Sonos of Spotify ligt.
de Sonos backoffice heeft wel geprobeerd te helpen maar die komen met standaard antwoorden die niet logisch leken en ook niet hielpen. Bij Spotify heb ik geen contact voor hulp kunnen krijgen. Wij hebben het opgegeven en een andere muziekdienst geïnstalleerd.
Reputatie 2

Ik heb geen idee of het aan sonos ligt of Spotify eerlijk gezegd, maar het werkt al jaren probleemloos en ineens kan ik geen playlist's meer afspelen. (of althans elk nummer 20sec) Dat is op zijn minst raar te noemen. Spotify playlist's op simpele bluetooth speakers werkt prima met dezelfde Iphone.

Hier idem. Spotify koppeling met Sonos is het probleem.

Inmiddels heb ik mijn abonnement voor spotify opgezegd en een abonnement bij Deezer genomen en daar mee het probleem Omzeild. 

Reputatie 7
Badge +2

De melding “niet juist gecodeerd” kan allerlei redenen hebben.

Meestal komt het er op neer dat wifi-storing aanwezig is, of de verbinding naar buiten toe niet optimaal is, wat veroorzaakt kan worden door netwerk apparatuur binnen huis, maar soms ook gewoon een slechte internet verbinding van buiten-af kan zijn.

De speaker ontvangt de informatie niet volledig, waardoor de speaker niet begrijpt wat deze op dat moment ontvangt.

We doen graag onderzoek hiernaar, toch doen we dit via email of telefonisch contact.

Mede de reden dat mijn collega Mark in een eerder bericht verzocht ons te bellen.

Dag Tim,

1. Dus de melding ‘niet juist gecodeerd’ is niet correct, en moet ‘geen stabiele internetverbinding’ worden.

Dan zou ik daar mee beginnen. Dat zal hier al een groot deel van de forumposts verhelpen. Sinds bovenstaande post zijn al twee updates geweest. Die foutieve melding zit er nog steeds in.

1. De topicstart geeft toch duidelijk aan dat hij gebeld heeft, maar daarmee geen stap verder geholpen was. Het enige wat hij kon doen was een andere streamingdienst gebruiken. Al die belangrijke informatie negeer je volledig in uw reply.

Dit probleem zou ik dan toch heel snel aanpakken. Uit deze thread blijkt dat er misschien problemen zijn met de koppeling Sonos <> Spotify. Zelfs al ligt dat niet aan Sonos, dat wil ik hier toch niet lezen. Als er nu plots een compatibliteitsprobleem is tussen spotify en sonos, wil ik dat daar zo snel mogelijk héél transparant over gecommuniceerd wordt. Als Spotify niet meer ondersteund wordt, mag ik hier een kleine 2K aan sonos-materiaal in de vuilbak gooien.
Dat soort zaken willen we hier NIET lezen.

Mvg,

Thomas Vandromme 

Reageer