Vraag

Spotify slaat nummers over.


Spotify via Sonos slaat nummers over, de nummers zouden niet goed gecodeerd zijn.
Diagnose bevestigingsnummer is: 1299398012.

Iemand een oplossing?

Groet,
Peter


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Peter,

Top dat je gelijk een diagnose mee gestuurd heb.

Hierin zie ik dat je Sonos systeem een DNS-adres krijgt van een andere router.

Nu hoeft dat niet perse de oorzaak te zijn van je probleem, alleen zou ik dat wel als eerste willen uitsluiten.

Is het mogelijk om 1 van je routers in Access point mode te zetten en het dan te testen?

Graag hoor ik dan van je wat je ervaart.

 

Ok Mark, ik heb de bedrijfsmodus van mijn Deco M5 ingesteld op Access point. Voorlopig werkt alles. Als ik problemen tegenkom ga je van me horen ;-).
Bedankt voor nu.

Helaas, geen verbetering. Wederom dezelfde foutmeldingen en nummers worden afgebroken.

Het diagnosenummer: 155814035

Graag hoor ik wat ik nog meer kan aanpassen. Alvast dank.

Reputatie 5
Badge +3

Kun je op de Zyxel router de DNS aanpassen? ik zie dat Sonos een behoorlijke vertraging heeft met het verbinden met Spotify. 

De DNS kun je dan passen naar 8.8.8.8 en als er een tweede veld is kun je hier 8.8.4.4 invullen. Dit is de DNS-server van Google en werkt uitermate goed. Zet hierna al je Sonos-producten uit en aan evenals de router zelf. Ik hoor graag wat voor resultaat dat geeft.

 

De DNS heb ik aangepast, helaas zonder resultaat :frowning2: . Het gaat een hele tijd goed totdat….
De Network Matrix geeft zeer verschillende resultaten zonder dat er iets in de setup is veranderd, zie de bijlagen.

 

Oooohhh, diagnosenummer  is: 342263990.

Reputatie 4
Badge +3

Hey Peter,

Heb je er ook problemen mee als je de muziek start vanaf de Spotify app?

Ik zie trouwens in de network matrix dat je Boost heel dicht op je Beam staat, ik zou persoonlijk de Boost er tussen uit halen en de netwerk kabel in je Beam doen.

Dit zal je probleem niet oplossen, alleen de Boost heeft geen meerwaarde voor je als je de Beam kan bekabelen.

Ik ga toch ook maar even reageren, want ik ervaar sinds 2-3 weken exact dezelfde problemen. Daarvoor ging het een hele tijd foutloos.

Sonos slaat na 10-15 seconden 1 nummer of soms 2 over als ik Spotify afspeel. Verder geen haperingen of onderbrekingen. Problemen zijn identiek bij afspelen via Sonos of Spotify app. Ik heb 1 modem/router Ziggo Connect Box. 2 Sonos 5 in stereo. Alleen mijn TimeCapsule (waarvan netwerk en draadloos uitstaan) bekabeld aan de router. Andere apparaten en andere diensten vertonen geen problemen. Denk aan mediabox, smart tv, Netflix, NPO Start.

Zou sowieso graag begrijpen waarom het overslaan van nummers na exact 10-15 seconden iets met wifi interference of DNS te maken heeft. Ik zou dan denken dat het op elk willekeurig moment fout kan gaan.

Ik hoor wel of ik een diagnose moet opsturen.

 

PS het gebeurde net weer en ik had toevallig de Sonos app open staan en dan verschijnt er “verbinding met Spotify verbroken” oid

Reputatie 4
Badge +3

Hey Danny,

Heb je er ook last van als je de muziek start op je Sonos systeem vanaf de Spotify app?

Mocht het geluid dan nog onderbrekingen hebben zou je dan eens een diagnose willen versturen, en hier dan het bevestigingsnummer plaatsen?

Als het dan wel goed blijft doorspelen lijkt het op een bug die we samen met Spotify aan het onderzoeken zijn en zo snel mogelijk proberen op te lossen.

 

Hallo Mark
dacht dat het ook gebeurde bij afspelen via Spotify app. Tot nu toe niet (meer). Stuur diagnose als het toch optreedt. 
groet

danny

Reputatie 2

Goedmiddag ik ervaar sinds een aantal maanden binnen de sonos app, op mijn macbook als in de spotify app op mijn telefoon (ge-connect aan mijn sonos) dat er willekeurig nr worden afgebroken, soms gaat het een uur goed, en dan in eens stop hij, en gaat hij verder met het volgend nr

 

 

las dat het wel vaker voorkwam

 

Groet Piet

Your confirmation number is: 693005862.