Beantwoord

Spotify herkent Sonos niet meer (diagnosenr. 1000681335)

Hoewel de Spotify app wel connectie kan maken met mijn play:3 lukt dit niet meer via Spotify. De spotify app herkent het apparaat simpelweg niet (iets dat in de afgelopen 12 maanden prima lukte). Tot heden de volgende oplossingen gezocht: reset WiFi netwerk, sonos van netstroom gehaald en opnieuw aangesloten, Spotify app opnieuw geinstalleerd. Geen succes tot heden. Ik heb inmiddels diagnose verzonden onder nr. 1000681335. Andere tips hoe ik het systeem weer aan de praat krijg via Spotify?
icon

Beste antwoord door Tim S 16 mei 2019, 09:17

De laatste software update van Sonos heeft niks te maken met de Spotify Outage die op het moment aanwezig is.

Heb ook een antwoord geschreven op het volgende topic.

Wil jullie verzoeken de status pagina in de gaten te houden om na te gaan wanneer de service weer volledig werkzaam is.

Tot die tijd kan ik helaas alleen adviseren de Sonos-app te gebruiken voor je Sonos systeem.
Bekijk origineel

21 Reacties

Hier vergelijkbaar probleem. Net een update van Sonos binnengekregen. Daarna is Sonos AMP niet meer te bedienen vanuit de Spotify app. Weet iemand een oplossing ?
Waarschijnlijk heeft het dan toch te maken met de update van Sonos. Ik kreeg er ook last van na installatie.
Bij mij heeft het niet zichtbaar zijn in Spotify vannacht uit zichzelf opgelost.
Ik vermoed dat de update iets doet met de zichtbaarheid in het netwerk en bij een time out weer verbindt. Snap het niet maar fijn dat het weer werkt.
Hier ook, over de nacht opgelost....maar.... Huib, wacht maar af... Hij hapert en stagneert nog flink (dus kennelijk toch nog niet helemaal okay).
Reputatie 7
Badge +2
De laatste software update van Sonos heeft niks te maken met de Spotify Outage die op het moment aanwezig is.
Heb ook een antwoord geschreven op het volgende topic.

Wil jullie verzoeken de status pagina in de gaten te houden om na te gaan wanneer de service weer volledig werkzaam is.
Tot die tijd kan ik helaas alleen adviseren de Sonos-app te gebruiken voor je Sonos systeem.
Ook ik heb geen communicatie meer tussen app en systeem. Iemand een idee?
Reputatie 4
Badge +3
Hey Cor,
Dus vanaf de Spotify app kan je de Sonos speakers niet meer zien ?
Welke controller gebruik je, en lukt het wel met een ander apparaat ?

Plaats anders even een diagnose nummer, dan kijk ik er even naar.
Hi,

Heb sinds ongeveer ook het probleem dat de Sonos niet meer zichtbaar is in de Spotify app. Heb alles apparaten al eens uit en aan deze ( kabelmodem, WiFi, Sonos ) Spotify app verwijders en geinstalleerd. Sonos opnieuw de Spotify service toegevoegd. Er is geen software update beschikbaar. Heeft altijd goed gewerkt. Diagnostisch info 2107072448

Idee wat het kan zijn ?

Thanks,
Charly
Reputatie 7
Badge +2
Hi,

Heb sinds ongeveer ook het probleem dat de Sonos niet meer zichtbaar is in de Spotify app. Heb alles apparaten al eens uit en aan deze ( kabelmodem, WiFi, Sonos ) Spotify app verwijders en geinstalleerd. Sonos opnieuw de Spotify service toegevoegd. Er is geen software update beschikbaar. Heeft altijd goed gewerkt. Diagnostisch info 2107072448

Idee wat het kan zijn ?

Thanks,
Charly

Zou je eens kunnen testen of de speakers wel in je Spotify app verschijnen als je de mobiele data op je telefoon/tablet aanzet?
Als dit het niet doet oplossen, dan raad ik aan ons even te bellen.
Ik kan de Sonos speaker weer niet meer selecteren in de spotify app op mijn IPhone. Even is het er weer geweest maar nu weer weg. Alle Androids en pc in huis kunnen dit wel.
Alle apps zijn up to date

Diagnosenr. 828215247
En nu kan ik weer een Sonos speaker kiezen in de Spotify app.
Kleine verandering in mijn netwerk gemaakt. WiFi acces points er uit gehaald. Ik weet niet of dit de oplossing is.

Diagnosenr 1593166137
En de Sonos speaker is weer weg uit de Spotify app.

Dnr 1936476420
Hier hetzelfde probleem.

heb 3 iPhones en een iPad in huis.
alleen op mijn iPhone 7 kan ik ineens de sonos speakers niet meer benaderen in de spotify app.
iphone 7 plus, iPhone 8 Plus en de iPad werken nog wel prima.

enig idee hoe ik dit kan oplossen?

diagnose : 396929102
Hier precies hetzelfde. Ik kan sinds enkele weken ook Sonos niet meer bedienen vanuit de spotify app. Heel irritant!
Reputatie 5
Badge +3
Ik vind het jammer om te horen dat jullie allemaal dit probleem hebben. Spotify is op de hoogte van dit probleem en werkt aan een oplossing. Voor nu raad ik je aan om Spotify vanuit de Sonos-app te starten.

Mogelijk werkt het wel als je WiFi uitzet op je telefoon.
Reputatie 2
Ook ik heb sinds kort dit probleem; op mijn Iphone 8 zie ik sinds 2 dagen in de spotify App de speakers niet meer, terwijl mijn familieleden geen probleem hebben!
Frank,

zou je me dat uit kunnen leggen, sonos is toch een wifi luidspreker? Deze kan je alleen benaderen als je in dat zelfde WiFi netwerk toegang hebt voor zover ik weet. Dus het lijkt mij onmogelijk vanuit spotify naar sonos te streamen zonder dat WiFi aan staat. .Heb het wel geprobeerd en mijn vermoedens waren correct, dat werkt niet.
Reputatie 5
Badge +3
Hey leuk dat je die vraagt stel. Het klopt helemaal wat je zegt over netwerken, maar Spotify Direct Control werkt door via het internetverbinding te maken met je speaker, om via de server van Spotify de muziek aan te zetten.
ahh, had ik geen besef van!
maar heb het geprobeerd en werkt niet.
mijn iPad en iPhone 7 Plus van dochter doen het nog wel. iPhone 8 Plus geeft ondertussen ook de speakers niet meer weer in spotify.
sonos playbar zit wel bedraad aangesloten en geeft ook gewoon in mijn laptop en pc aan dat hij verbonden is met het netwerk.
zal dus wel een bug zijn van IOS 13 icm Spotify.

lees op de buitenlandse forums dat het heel veel gebeurd na update naar iOS 13.
Reputatie 5
Badge +3
Dit probleem bestond al voor iOS 13, zit echt aan de kant van Spotify en ik kan niet wijzen naar een oorzaak van het probleem.
Oké,

dus het is afwachten of spotify met een oplossing/update komt!

jammer. . Gebruikers gemak van het afspelen op sonos terwijl je de spotify app gebruikt vond ik een stuk makkelijker.

Reageer