Beantwoord

Spotify connect

• 20 april 2019
  • 11 reacties
  • 586 Bekeken

In de Spotify-app (iPhone6) verschijnen mijn Sonos-Play1 en Play5 niet als aparte speakers. Enkel Play5 wordt erkend via AirPlay. Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Frank N 22 april 2019, 14:14

Ik weet niet helemaal of we het hier over hetzelfde hebben, Spotify Direct Control is anders dan Airplay. Bepaalde modellen speakers ondersteunen Airplay. Play5 Gen1 niet, de Gen2 wel. Play1 ook niet.

Zou je eens een diagnose willen maken kort nadat dit probleem zich voordoet?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ik weet niet helemaal of we het hier over hetzelfde hebben, Spotify Direct Control is anders dan Airplay. Bepaalde modellen speakers ondersteunen Airplay. Play5 Gen1 niet, de Gen2 wel. Play1 ook niet.

Zou je eens een diagnose willen maken kort nadat dit probleem zich voordoet?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Beste, Sonos Support volgt het al op via mail. Bedankt.
Ik heb ook dit probleem. Heb diagnose gemaakt, nr 21031447764

ik hoor het graag, bedankt!
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb ook dit probleem. Heb diagnose gemaakt, nr 21031447764

ik hoor het graag, bedankt!

De diagnose komt corrupt binnen, ik kan deze daarom helaas niet inzien.
Dit geeft mij meteen de conclusie dat er iets in het netwerk niet goed gaat waardoor Sonos zijn informatie niet goed het internet op verzonden krijgt.
Wil je verzoeken om het gehele netwerk opnieuw op te start, dus de modem, mogelijke extra routers en wifi versterkers, en de gehele Sonos installatie. (incl mogelijk bedrade Sonos Bridge of Boost)
Dit zou mogelijk het hele probleem al kunnen doen oplossen, maar als de problemen toch stand houden, wil ik je verzoeken weer een nieuwe diagnose aan te maken, maar het liefst deze aan te maken binnen 20 minuten nadat je het probleem zou ervaren.
Graag zie ik dit nummer dan terug gekoppeld in uw email.
Het zou dus goed kunnen zijn dat het probleem zich na het herstarten van apparatuur niet meer voordoet, en ik geen diagnose ga ontvangen.
In dat optiek ga ik je uiteraard veel plezier wensen van het systeem, en mochten er zich weer problemen voordoen, dan vernemen we dit uiteraard graag.
Gedaan, maar helaas geen verandering. Heb alles tien minuten van de stroom afgehaald. Nieuwe diagnose gemaakt: 1298806706

alvast bedankt!
Even voor de zekerheid, vanaf sonos kan ik wel spotify bedienen, maar vanaf spotify dus niet direct naar sonos, alleen via AirPlay. Een week of drie geleden deed alles het wel zoals het hoorde. Ik weet geen aanleiding, er is in mijn idee niets bijzonders gebeurd
Reputatie 7
Badge +2
Gedaan, maar helaas geen verandering. Heb alles tien minuten van de stroom afgehaald. Nieuwe diagnose gemaakt: 1298806706

alvast bedankt!

De diagnose laat zien dat de Sonos ongeveer 2 a 3 dagen aan staan, en zijn volgensmij dus niet opnieuw opgestart.
Het verzoek was om alles een keer opnieuw op te starten door alles stroomloos te maken en te her-verbinden.
In jou geval zou dit de TP-link router zijn en 6 Sonos speakers waarvan je de stroomkabel eruit wilt nemen en opnieuw in wil plaatsen.
Indien mogelijk ook de modem/router die voor je TP-Link staat.
Mijn excuus dat ik onvoldoende gedaan had. Nu alles van het stroom afgehaald, inclusief glasvezel modem, en er weer op. Geen sonos apparatuur op mijn spotify, alleen via airplay. Nieuwe diagnose 805855171
Reputatie 5
Badge +3
Ik zie in je diagnose dat er een verbinding is met de juiste servers om met Spotify Sonos te bedienen. Het is voor mij niet duidelijk of je dit probleem hebt op meerdere apparaten want uit wat ik opmaak moet het werken en kan het dus mogelijk aan je telefoon of tablet liggen dat het niet gaat.

Zou je kunnen kijken of het wel mogelijk is met een ander apparaat?
ja, dat werkt! Vanaf mijn ipad en macbook werkt het wel naar behoren. Enig idee waar het dan aan kan liggen in de iphone? Hebben meerdere iphones er last van? Opnieuw opstarten iphone helpt niet.
Lastig,want dat is juist vanwaar ik spotify en sonos het meest mee gebruik.
Reputatie 5
Badge +2
Het is niet een specifiek probleem met iPhones en iPads, wel willen wij dit verder onderzoeken. Ik wil je dan ook vragen om even telefonisch contact met ons op te nemen zodat we je netwerk wat uitgebreider kunnen nakijken.

Reageer