Vraag

Speakers verdwijnen uit de app.

  • 4 September 2022
  • 4 reacties
  • 687 Bekeken

Beste Forum genoten.

Ik ervaar problemen en het maakt me momenteel helemaal hopeloos.

Ik zal het hieronder stap voor stap proberen uit te leggen, hopelijk kan iemand mij helpen.

 

Ik heb de onderstaande componenten in gebruik

 

(begane grond)

Sonos Arc - bedraad

play 1 (2st  surround)

Sub gen 2

 

(keuken)

Sonos one

 

(eerste verd.)

overloop - Sonos one SL

Badkamer - Sonos one SL

babykamer - sonos one SL

Slaapkamer - playbar (niet bedraad)

(2e verd.)

Sonos one SL

 

ook maak ik gebruik van een Ubiqity systeem in mijn woning.

 

Ik ervaarde altijd het probleem dan op mijn telefoon de ene helft van het systeem gevonden kon worden en op de tablet het andere deel. Heel vervelend dus. 

Ik besloot enige tijd geleden om op de ARC  de WIFI functie uit te zetten, echter begon hier de grote ergernis. In alle wanhoop heb ik een nieuw email adres aangemaakt en een deel van de apparaten overgedragen naar dit email adres. (nieuwe eigenaar) echter werd alles nu helemaal onduidelijk en niet vindbaar.

Na meerdere malen alle componenten losgekoppeld en gereset te hebben dacht ik alles op het nieuwe account achter elkaar te installeren, echter na de ARC, Sub en surround boxen kon er niets meer gevonden worden op het netwerk, alle andere boxen kon ik dus niet koppelen.

Telefoon uitgezet, tablet geopend.. is ineens de ARC niet meer vindbaar, tablet niet, telefoon niet. Nergens.. Heel vervelend allemaal . momenteel heb ik alles losgekoppeld en luister ik muziek via de boxen van de tv.

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik nu moet doen en in welke volgorde? 

Het liefst maak ik een heel nieuw systeem waarop alles goed werkt uiteraard, en moet dit dan via Wifi of via Sonos net. 

 

Alvast super bedankt voor al jullie hulp.

Ronald van der Heiden

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees dat je de WiFi van je Arc hebt uitgezet. Dit zou dan betekenen dat je Arc nooit de sub en surrounds kan vinden. Ook al is de Arc bedraad dan toch altijd de WiFi aan laten staan.

Reputatie 7

De benaming "wifi” in de Sonos app is dan ook te verhullend: ook de dedicated 5Ghz-verbinding tussen Arc, surrounds en Sub gaat uit. Beter was geweest iets als “alle radioverbindingen uitschakelen".

Voor waar het je andere problemen betreft: kun je je Arc bekabeld aansluiten op de basis Ubiquity en het systeem zo over laten gaan op Sonosnet? Dan staan ze zeker in contact met elkaar. "Wifi” in de Sonos app dus aan laten.

Dank voor de reacties,

Ik zal de Arc resetten en de wifi aanzetten, dat gaat nu helaas niet omdat ik de arc nu niet meer gevonden krijg in de app.

Op welke basis set bedoel je?  nu zit de utp in de Switch, het andere kastje is een security gateway.

Reputatie 7

Als je de Arc bekabeld aansluit (desnoods eerst ff tijdelijk) moet hij wel vindbaar worden. Resetten is echt last resort - je raakt dan alle instellingen en evt. diagnose-info kwijt.

Vaak bestaat een modern wifi-systeem uit een basis station en access points. Het begin van je bekabelde Sonos-systeem moet altijd het bassisstation zijn, geen access point.

Je zegt bovendien: ”Ik ervaarde altijd het probleem dan op mijn telefoon de ene helft van het systeem gevonden kon worden en op de tablet het andere deel.” Als dat nog steeds het geval is met Sonosnet moet je eens kijken of je telefoon en iPad zichj wel op hetzelfde netwerk  bevinden.