Beantwoord

Soundbar

• 10 februari 2019
  • 8 reacties
  • 328 Bekeken

Ik hoor alsof er om de paar minuten een ventilator in de soundbar aan gaat
icon

Beste antwoord door Tim S 11 februari 2019, 11:37

Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Badge

Vier speakers aangesloten op Sonos.

SOUNDBAR valt steeds buiten de geselecteerde kamer en moet ik elke keer opnieuw toevoegen.

Soms wel twee keer achter elkaar, omdat hij dan soundbat tòch niet meeneemt naar de kamer.

Iedere keer weer bij opstarten sonos.

Badge

Vier speakers aangesloten op Sonos.

SOUNDBAR valt steeds buiten de geselecteerde kamer en moet ik elke keer opnieuw toevoegen.

Soms wel twee keer achter elkaar, omdat hij dan soundbat tòch niet meeneemt naar de kamer.

Iedere keer weer bij opstarten sonos.

Reputatie 5
Badge +3

@Weppels Je verhaal roept bij mij een aantal vragen op:

• wat probeer je te doen met (welke) soundbar? Groeperen?
  • hoezo gebeurt dit bij het opstarten van de Sonos? Sonos is toch bedoeld om altijd aan te staan?
Badge

Hallo  thx for reply.

Ik gebruik sonos PLAYBAR  (aanschaf 2016) als extra speaker voor voller geluid in woonkamer

nooit deze problemen gehad tot enkele weken terug. 

Als ik sonos ‘ga gebruiken’ dan gooit sonos de playbar uit de desbetreffende kamer en het aan te vinken hokje is weer blanco. Kwestie van opnieuw aanvinken en terugzetten, ook dit gaat niet altijd goed.

Waar kan ik verder zoeken?

Badge

Nog steeds wordt PLAYBAR uit mijn kamer gegooid bij opening en moet ik steeds deze terugzetten.???

Reputatie 7
Badge +2

Helaas hebben we geen diagnose nummer van je mogen ontvangen, waardoor we ook niet dieper onderzoek hebben kunnen doen naar je probleem.

Wil je daarom toch verzoeken, de diagnose te maken, het liefst aangemaakt nadat je ervaart dat de Playbar uit de groep gezet word.

Om dat diagnose nummer even aan ons te verwoorden, bijvoorbeeld in je reactie hier op het forum.

Een diagnose kan je maken via: Instellingen > Hulp & Tips.

Badge

Dank Tim, weer een stukje wijzer. Op het web problemen gezocht en ik vond een antwoord van je,

Ik ga het uitproberen………..

De Connect:AMP met de naam Eetkamer zit met ethernet kabel aangesloten, en zal de Sonos-wifi opzetten voor de rest van Sonos wat draadloos staat.
Helaas krijgt de Eetkamer informatie aangeboden wat helemaal niet voor Sonos is.
Sonos kan alleen met internet data overweg, en meestal als we dit probleem naar voren zien komen, krijgt de Sonos informatie wat eigenlijk voor de TV-decoder is.
Mogelijk zit de TV-decoder op een switch aangesloten waar de Sonos ook bekabeld op zit aangesloten.
Deze switch is dan een "domme switch", en mogelijk moet deze vervangen worden voor een switch die IGMP Snooping zou ondersteunen.
Dit maakt de switch slimmer, waarin deze weet dat TV-data alleen naar de TV-decoder moet, niet naar alle andere apparatuur wat ook op deze switch aangesloten zit.

Sonos word nu overladen met informatie waar deze niet mee overweg kan, hierdoor kan hij zijn eigen werking niet goed doen, namelijk de wifi opzetten voor de rest, en het daadwerkelijk muziek afspelen.

Andere optie is, om de TV-decoder op zijn eigen ethernet kabel bij de modem uit te brengen, en alleen internet gerelateerde producten op de switch aan te sluiten.
De meeste routers zijn slim genoeg om te weten wat er op hun word aangesloten, om alleen de informatie te bieden waar ze om vragen.

Spreek steeds over een TV-decoder, maar dit kan ook een camera systeem zijn.
We noemen dit probleem ook wel Multicast-Flooding.

Reageer