Vraag

Sorry, we kunnen geen verbinding maken met Sonos.

  • 9 August 2021
  • 4 reacties
  • 726 Bekeken

Al een aantal jaren een paar Sonos Play3 in gebruik en in de keuken een van Ikea. Vanaf de iphone werkt alles prima. Vanaf een app van derden op de Mac kan ik ook de woonkamer speakers aansturen, maar de Sonos app zelf doet niks. Bij opstarten zegt de app dat hij het systeem niet kan vinden. De app van derden en de iphone dus wel duidelijk. Ik heb de S2 controller geïnstalleerd op een Mac en die werkte eerder gewoon. Er is niets veranderd wat betreft wifi of iets dergelijks. Heb alleen de S2 controller op de Mac een tijdje niet gebruikt. Heb de S2 controller opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. Kom niet verder dan de melding zoals hierboven. Er wordt verder geen hulp geboden anders dan een link waar ik niet verder mee kom. Wie kan mij helpen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Alles al eens opnieuw opgestart? Dus alles van de stroom, incl router. Vervolgens de router opstarten en wachten tot deze weer helemaal goed staat. Daarna de Sonos producten weer aan de stroom en dan de Mac weer aan.

Toevallig geen KPN? Er schijnen verbindingsproblemen te zijn na een kpn update.

Dank voor reactie. Ja ik zit bij KPN. Zal alles eens zoals voorgesteld opnieuw opstarten. Snap alleen niet wat de router hierin een rol speelt. Iets met IP adressen? Ik heb een poosje terug de switch gemaakt naar WiFi en de bridge verwijdert. Dat kan toch?

Hoe kan het dat spotify vanaf de Mac wel de speakers weet te vinden? Gaat toch ook via WiFi. 

Reputatie 7
Badge +3

Het hoe en wat weet ik ook niet, maar er worden problemen gemeld dat sommige speakers niet te benaderen zijn vanuit app na een kpn update.

Heeft de reset geholpen? Anders een diagnose maken en bellen met de Sonos helpdesk, wellicht zien zij wat er fout gaat.