Beantwoord

SonosNet

• 19 april 2019
  • 7 reacties
  • 2080 Bekeken

Hoe maak ik SonosNet aan voor een bestaande draadloze installatie?
Geïnstalleerd sinds maart:
- Beam aangesloten op tv met HDMI ARC.
- AMP met analoge speakers ingesteld als surround voor de tv. En als de tv niet aan staat gebruikt als versterker voor muziek, radio, spotify e.d.

Ik heb vandaag een ethernetkabel van de AMP naar de router aangesloten maar bij ‘info over’ in de app staat WM voor de AMP op 2 en niet op 0. Bij router heb ik een groen lampje dat ethernetverbinding met AMP operationeel is. Hoe weet ik nu of het SonosNet actief is?
icon

Beste antwoord door Tim S 19 april 2019, 15:27

De AMP zit bekabeld, en zou de Sonos wifi aanzetten voor de Beam.
Maar de AMP z'n wifi is uitgezet in zijn instellingen, deze wil je dus eerst aanzetten voordat je bij de Beam WM:0 ziet verschijnen.
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Sonos wifi word aangemaakt door 1 of meer Sonos componenten te bekabelen, Sonos zal dit verder zelf regelen, hier zijn dus geen instellingen voor die je hoeft aan te passen

WM:0 = Sonos wifi.
WM:1 = wifi van de router
WM:2 zie je bij componenten die als surround ingesteld staan.

Zie graag een diagnose tegemoet om concreet over je huishouden te kunnen spreken.
Gedaan
Reputatie 7
Badge +2
Heb je ook het diagnose nummer voor ons? kan niet op je scherm meekijken :8
223248694
Is t gelukt om ernaar te kijken?
Reputatie 5
Badge +3
Als je onmiddellijk support wil, doe je er goed aan om even telefonisch contact op te nemen. Deze community is voornamelijk bedoeld, voor gebruikers, door gebruikers. Dat Sonos medewerkers hier veelvuldig reageren is meer een aanvullende service dan dat deze community een volwaardig support-kanaal is.

In algemeenheid kan ik je het volgende zeggen:
Aangezien je Amp als surround aangesloten is, klopt WM:2. Als SonosNET actief is, zou je bij je overige speakers (bijvoorbeeld je Beam) WM:0 moeten zien.
Hoewel mogelijk, is het niet aan te raden om een surround unit (het zij een losse speaker of een Amp) of Sub te gebruiken als bedrade Sonos speaker. Betreffende speaker moet dan een "dubbelrol" spelen, wat niet altijd vlekkeloos gaat.
Kijk ook eens hier: Wisselen tussen een draadloze en bedrade installatie voor je Sonos-systeem.
Reputatie 7
Badge +2
De AMP zit bekabeld, en zou de Sonos wifi aanzetten voor de Beam.
Maar de AMP z'n wifi is uitgezet in zijn instellingen, deze wil je dus eerst aanzetten voordat je bij de Beam WM:0 ziet verschijnen.

Reageer