SonosLibraryServiceLogs errors in logboek windows

  • 28 May 2021
  • 8 reacties
  • 82 Bekeken

Ik merkte vandaag op, toen ik in mijn windows logboek moest zijn. Dat praktisch elke minuut, of zelfs meermaals per minuut, een SonosLibraryServiceLogs error voorkomt.. Dit volcontinu wanneer ik muziek afspeel, dit is altijd muziek van mijn lokale bibliotheek op de pc.

‘Error writing full file to output stream: De I/O-bewerking is afgebroken vanwege het afsluiten van een thread of vanwege een opdracht van een toepassing’

Ik vroeg me simpelweg af of iemand weet heeft van deze specifieke error, wat dit veroorzaakt en of er wat aan te doen is. Dit is nu even een kleine ergernis ^^


8 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik zie deze gebeurtenissen ook in het logboek van Windows 10. De status is echter niet “error” maar “information”. (Dus geen rood uitroepteken maar een blauw i'tje.) Lijkt me dus absoluut geen reden tot zorg. Of is de status bij jou wel “error"?

En de belangrijkste vraag denk ik: ondervind je problemen bij het afspelen van muziek vanuit je library?

Ook zo overdreven vaak? Het is dacht ik inderdaad wel een informatieve 'i' , maar dat zou ik thuis nog eens moeten nakijken. 

Mijn nummers skippen af en toe wel plotseling naar het volgende nummer, of de sonos wilt niet direct terug beginnen afspelen wanneer ik na een korte pauze terug muziek wil afspelen (dan moet ik enkele keren opnieuw op play drukken). Maar dit is allemaal niet in die mate als deze melding in het logboek staat, dus dat zal hier sowieso van los staan. 

Ik zal het maar gewoon negeren dan.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb die problemen niet bij het afspelen vanuit mijn eigen library en de meldingen wel, dus ik denk niet dat die zaken bij jou met elkaar in verband staan. Waarom er zoveel informatiemeldingen staan weet ik niet, maar zolang alles goed werkt en er geen errors staan is voor mij alles oké.

Dat skippen van nummers en dergelijke, gebeurt dit steeds bij dezelfde tracks of heb je dit altijd? En staat er in de Sonos Controller dan ook een fout in het foutenlog? Het zou kunnen dat de bestanden niet goed gecodeerd zijn misschien?

Dat skippen van nummers gebeurt geheel willekeurig, de laatste tijd weer wat minder, maar toch.

Dit zou te wijten kunnen zijn aan een slechte verbinding, maar dat is het hier allesbehalve, heb weinig clutter, afstand tussen de dichtsbijzijnde Sonos tot de modem is zeer kort. Pc is bekabeld aangesloten. En heb niks van powerlans of versterkers in mijn netwerk. Slechts 1 router die zijn eigen netwerkje heeft op 5ghz.

Wanneer ik bv terug wil afspelen na een tijdje op pauze te hebben gestaan, zegt die vaak de eerste keer 'kan geen verbinding maken met de controllers of '..met sonos' , weet het even niet meer juist. En met de tweede keer op play drukken, lukt het dan vaak wel. Of het nu via de pc controller of de mobiele app is. Maar het is alsof de Sonos speakers nog terug gewekt moeten worden. 

Reputatie 2
Badge +1

Vreemd. En als je iets anders via Sonos luistert dan je lokale muziekbestanden, bijvoorbeeld Spotify, gaat het dan wel probleemloos?

Ik heb geen Spotify of andere muziekservice. Maar had al wel gelezen dat ditzelfde probleem bij sommigen ook in Spotify e.d. voorkomt.

Ik dacht dat het misschien gewoon kuren waren van de Sonos service op de pc, of de pc controller zelf.. maar het is vooral giswerk..

Reputatie 2
Badge +1

De klantenservice van Sonos kan je misschien wel verder helpen. Zij kunnen diagnostische informatie van je systeem uitlezen.

Dat zou ik nog eens kunnen doen, maar de vorige keer had dat niet echt iets opgeleverd, dus had er niet meer veel vertrouwen in. 

Reageer