Beantwoord

Sonos zoekt wifi steeds

  • 27 August 2021
  • 8 reacties
  • 176 Bekeken

Badge +1

Goedemiddag, 

Sinds een week zijn mijn sub en 2 one speakers steeds opzoek naar de wifi.

De beam die bekabelt zit heeft geen problemen. Nu heb ik al contact gehad met ziggo en aan mijn router lig het niet.

Vooral de sub hoor je steeds geluid maken met een plop dat hij opzoek is naar verbinding.

Hoe los ik dit op en hebben er meer last van?

 

Mvg jeff.

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 27 August 2021, 18:03

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Als je 1 Sonos bekabeld hebt, dan wordt je thuis-wifi niet gebruikt. Sonos maakt dan een eigen draadloos netwerk aan, SonosNet, onafhankelijk van je thuis-wifi. Als er speakers nog steeds vragen om wifi, dan is het systeem heen en weer aan het schieten tussen SonosNet en Thuis-wifi. Dat los je op door de wifi-instellingen te verwijderen. 

 

https://support.sonos.com/s/article/3488?language=nl_NL

Badge +1

Ik zie net dat de beam helemaal niet bekabelt zit op het internet. Maar via de wifi. Het ging een paar dagen goed. Maar nu weer zijn de one,s en de sub aan het zoeken steeds. Wederom de wifi mankeerd niks mee. 

Reputatie 7

Heb je een KPN V10a router? Zie https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10a-update-mesh-5-00-49-build487-owl-544094?postid=1369298#post1369298

Met een reset van de router kun je de laatste software laden die weer met Sonos zou moeten werken…..

Badge +1

Nee geen kpn router. Gewoon een modem van ziggo. Maar met me wifi is niks mis. Het is een paar dagen goed gegaan. Maar nu zijn er weer een paar boxen aan het zoeken. Heeft hier echt serieus niemand een oplossing voor?!?! Zit ik op het verkeerde forum? 

Badge +1

Zoals jullie kunnen zien staan er ook opeens vraagtekens bij de woonkamer. Beam doet het wel....

Reputatie 7

Ziggo had ik inderdaad over het hoofd gezien. Die vraagtekens geven ook aan dat het systeem de speakers niet ziet. Ze zoeken dus niet naar de WiFi, maar naar de Beam.

De Beam maakt een (verborgen) 5Ghz verbinding aan met de surrounds en de Sub. Die lijkt verstoord. Staat de Beam dicht bij je router of access point? Buurman met sterke WiFi? Al eens het kanaal van je eigen 5Ghz WiFi aangepast?

Reputatie 7
Badge +3

Je zou de Beam bekabeld kunnen aansluiten om te zien hoe het dan gaat.

Anders een diagnose maken en bellen met de Sonos helpdesk.

Reputatie 6
Badge +3

 Maar met me wifi is niks mis. 

dat is de meest gehoorde opmerking hier op het forum :joy: 

 

Heb je nog mesh wifi of wifi boosters in huis ? Dan weten we genoeg.