Vraag

Sonos ziet mijn NAS soms niet meer na de update 7.4.

• 29 September 2017
  • 1 reactie
  • 270 Bekeken

Hebben meer mensen last van het feit dat na deze update mijn Sonos mijn Buffalo NAS soms niet meer ziet.
Deze heeft altijd probleemloos gewerkt tot deze update. Geeft dan de boodschap : Kan geen verbinding met ( naam NAS) maken. Het probleem doet zich soms wel en soms niet voor. Vaak klapt mijn Sonos app er dan ook helemaal uit. Heel vervelend. Ik was juist zo enthousiast over de betrouwbaarheid van de Sonos, nu redelijk gefrustreerd erover.
Alles is trouwens bekabeld dus geen wifi perikelen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Slimbips52, welkom op het forum. Ik begrijp je frustratie alhoewel ik kan garanderen dat dit niet aan de betrouwbaarheid van Sonos ligt. Zo werken netwerken namelijk niet. Sonos vraagt aan de router "mag ik van jou de verbinding naar de NAS op dit netwerk?", waarna de router deze verbinding moet faciliteren. Van daaruit moet de NAS antwoord geven en tegen de router zeggen "ja, Sonos mag met mij verbinden". Ergens in dit proces gaat dit dus fout. Dit kan aan draadloze verstoring liggen, aan de router zijn communicatie protocollen, aan de NAS zijn instellingen. Gezien u alles bekabeld heeft is draadloos gelukkig al een mindere zorg maar alsnog zijn er een aantal dingen die wel in de weg kunnen zitten.

Graag ontvang ik van je even de volgende informatie:
- Een netwerkoverzicht. Dus een beschrijving van hoe alles met elkaar verbonden is met kabels (bijvoorbeeld, router -kabel-> NAS / router ---kabel---> Switch ---kabel---> Sonos speaker)
- Een diagnose van je systeem. Dit doe je via de Instellingen > Geavanceerde Instellingen in de Sonos app