Beantwoord

Sonos wifi niet meer zichtbaar voor controller (mobiel)

Reputatie 1
Sinds de update van 16 mei 2019 is het eigen wifi netwerk niet meer zichtbaar voor controllers zoals mobiele telefoons. Indien mijn telefoon ook verbonden was met het eigen sonos netwerk was de bediening veel stabieler, zeker omdat ik meerdere speakers in verschillende ruimtes heb staan. Ik heb gezocht in de instellingen van de app maar kan nergens vinden of deze optie nog steeds mogelijk is. Had dat tijden geleden geinstalleerd dus weet ook niet meer precies waar ik het vorige keer gevonden had. Iemand een idee/oplossing? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tim S 16 mei 2019, 09:14

Moet hierin helaas teleurstellen, het gebruik van Android toestellen op Sonos-net is niet meer werkzaam.

Sonos heeft deze keuze gemaakt omdat het Sonos-net er helaas voor veel klanten zwaar te verduren had, waardoor ook helaas het afspelen van muziek hierdoor problemen ging ondervinden.

Sonos legt daarom de focus terug op het afspelen van muziek, en het gebruik van Sonos-wifi voor alleen Sonos.

Excuses voor het ongemak.
Bekijk origineel

29 Reacties

Reputatie 1
Ik sluit me aan bij de laatste opmerking van misterlogo. Laat iedereen hier reageren die ook niet blij is met het schrappen van deze functie. Ik heb inmiddels een vergelijkbare recensie in de Google Play store geplaatst en zag dat iemand anders ook al dezelfde klacht daar geuit heeft. Kortom spread the word!
Reputatie 1
Helaas, als Sonos zijnde zou ik de keuze aan de klant over laten. Indien gebruikers problemen ondervinden met het afspelen van muziek omdat ook netflix wordt gestreamd via het Sonosnet kan Sonos aangeven dat eventuele problemen daar door komen. Ik gebruikte het sonosnet alleen voor het bedienen en afspelen van muziek en geen netflix en dergelijke; alle overige apparaten waren gewoon zonder problemen met het normale wifi netwerk verbonden. Ook de tip van alles resetten vind ik een typische support afdeling opmerking, leg het maar bij de klant neer. Dat heb ik voordat ik die functie ontdekte meerdere keren geprobeerd en dat had niet het gewenste effect. En het feit dat na 1 minuut na de update de oude problemen gelijk weer terug waren zegt mij genoeg. Kortom, indien men een systeem wil met veel units verspreid over meerdere kamers in een groot huis met meerdere verdiepingen etc, kijk effe verder dan alleen Sonos. Ik breid mijn systeem nu iig niet meer uit........
Reputatie 1
Het maakt in mijn geval dus wel uit. Kreeg eerder vaak de melding "kan geen verbinding maken met Sonos" (of iets van die strekking) totdat ik die optie van verbinden met het sonos netwerk had ontdekt. Toen waren al die problemen ineens over. vanochtend na het updaten van de app kreeg ik gelijk weer die melding en zag toen dus ook dat het sonos netwerk niet meer zichtbaar was. Zeker als je wat heen en weer loopt door het huis en verschillende speakers (heb er 4) wilt bedienen doet dit probleem zich vaker wel dan niet voor. Btw bij alle Sonos speakers staat WM:0 wat volgens mij inhoudt dat ze via het eigen sonos netwerk verbonden zijn. Nogmaals: wat mij betreft komt die functie dus weer terug.Laat iedereen zelf kiezen waar ze de voorkeur aangeven.
heel jammer dat sonosnet niet meer te benaderen is door controller,kan muziek nu niet meer bedienen omdat ik met zes sonos boxen en drie briges ver buiten men wifi bereik ga,de keuze was er voor de gebruiker,werkte voor mij perfect!!!
ik hoop dan ook dat het terug komt,zal nu dus sonos voorlopig niet meer uitbreiden,echt jammer
Reputatie 1
Ik werk al met wifi versterkers/access points om het wifi netwerk te verspreiden en heb geen problemen met internet e.d. En dat er iets niet goed gaat was ik al achter. (NSS). Plus, waarom had ik al die problemen niet toen de controller gewoon met het sonos netwerk was verbonden? In januari heb ik deze functie pas ontdekt en daarvoor al twee mensen op bezoek gehad die een concurrerend systeem hebben aangeschaft omdat de stabiliteit van de bediening van het Sonos systeem via mobiel zo beroerd was. Zou toch te denken moeten geven......
dit is dan heel jammer dat sonos er zo over denkt ,dat ik die extra kosten die ik nu plots zou moeten gaan maken,ik heb helemaal geen wifi nodig op die plaatsen,wil alleen mijn 6 one, 3 play1, play5 , en 2 soundbars overal kunnen bedienen,
ik hoop dat iedereen die sonosnet gebruikte hier reageert,dit schrappen is echt een verkeerde keuze.
de focus van sonos-net is voor sonos om muziek af te spelen ,klopt. maar ook het bedienen van die muziek met controller die ook bij sonos hoort zou ik durven stellen,misschien heeft het weglaten een andere reden dan gezegd bv komst alexa en nu google ??
mijn netwerken zijn prima,ik wil alleen niet investeren in een mesh netwerken op drie verschillende locatie's alleen om de sonos controller overal te kunnen gebruiken,
we gaan dus andere oplossingen zoeken.
Badge
Net contact gehad met de helpdesk, in tegenstelling tot mijn eerdere contacten met de helpdesk, was het deze keer dramatisch slecht.
Mijn vraag ging over het onderwerp sonosnet, er werd mij op zeer arrogante toon verteld dat verbinden met mijn android telefoon niet meer kan en dat dit ook nooit de bedoeling is geweest.
Ik ben nu zes jaar gebruiker van sonos tot volle tevredenheid, maar wat sonos nu heeft gedaan is absoluut slechte reclame!
Ben het geheel met een eerdere poster eens, dat de klant dit zelf zou moeten beslissen, wel of geen gebruik maken van het sonosnet, krijg je storing dan gebruik je het net waar het niet voor bedacht is.

Hoop dat sonos zou willen overwegen om het net toch weer beschikbaar te stellen, en weer klantvriendelijk gaat worden zoals ik dit al jaren ervaar.
Reputatie 7
Badge +2
Moet hierin helaas teleurstellen, het gebruik van Android toestellen op Sonos-net is niet meer werkzaam.
Sonos heeft deze keuze gemaakt omdat het Sonos-net er helaas voor veel klanten zwaar te verduren had, waardoor ook helaas het afspelen van muziek hierdoor problemen ging ondervinden.
Sonos legt daarom de focus terug op het afspelen van muziek, en het gebruik van Sonos-wifi voor alleen Sonos.
Reputatie 1
ok, helaas, mijn ervaring is dus juist andersom. Nu ondervind ik meer problemen met afspelen van muziek en het bedienen van de verschillende speakers. Sonos' keuze is dus geen verbetering wat mij betreft.
Reputatie 7
Badge +2
Zie daar graag een diagnose van tegemoet, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat je muziek uitval zou ervaren.
Het uitvallen van je muziek zou niks te maken mogen hebben met het feit dat je Android geen gebruik meer kan maken van Sonos-net.

Zie dus graag het bevestigings nummer van je diagnose tegemoet, ook hoor ik graag wat de bron van muziek is. (Spotify? radio? muziek afkomstig van je Android?)
Reputatie 1
Het probleem zit hem voornamelijk in het starten en stoppen van afspelen. De speakers staan over drie verdiepingen verspreid en voor de "normale" wifi wordt er gewerkt met accesspoints. Juist daarom is het beter als de controller ook met het sonosnetwerk is verbonden is. De keuze om de mobiel wel of niet via het sonosnetwerk te verbinden was hiervoor toch ook aan de gebruiker zelf? Waarom gebruikers beperkingen opleggen qua functionaliteit? Dus nogmaals, een verkeerde keuze om deze functionaliteit uit te schakelen. ik hoor graag wat andere gebruikers er van vinden 😉
Reputatie 7
Badge +2
Het zou geen verschil mogen zijn of een controller via Sonos-net had verbonden, of via je router of extenders/access points.
Zie toch indien mogelijk een diagnose tegemoet.
Reputatie 1
zojuist kreeg ik de melding "kan radio station niet afspelen". Gelijk daarna diagnose gestuurd
Reputatie 5
Badge +3
Bevestigingsnummer hier plaatsen aub.
Reputatie 1
Bevestigings nummer van diagnose is 45170782. En vanochtend had ik weer last bij het afspelen van muziek via spotify. Kreeg eerst tig keer melding: fout bij toevoegen aan wachtrij (1001) voordat de muziek werd afgespeeld. Snel wisselen tussen radiostations, spotify en eigen muziek bibliotheek is ellendig. Ik kan dus niet genoeg benadrukken dat deze verandering absoluut geen verbetering is. Inmiddels blijkt dat ik niet de enige ben die deze problemen ervaart dus sluit me aan bij de reactie van misterlogo, laat de keuze aan de KLANT. Ook ik stond op het punt om extra units aan te schaffen maar ook ik zet dit even in de wacht.
Reputatie 7
Badge +2
De diagnose (45170782) komt corrupt binnen, ik kan deze daarom helaas niet inzien.
Dit geeft mij meteen de conclusie dat er iets in het netwerk niet goed gaat waardoor Sonos zijn informatie niet goed het internet op verzonden krijgt.
Weet dat je telefoon contact heeft met Sonos als deze de speaker laat zien, anders zou de melding naar voren komen dat je Sonos niet gevonden kon worden.
Dat Sonos een 1101 foutmelding geeft op het afspelen van Spotify, laat zien dat Sonos niet goed het internet op komt om de Spotify server te benaderen.
Mag dus niks te maken hebben met hoe je controller contact maakt met Sonos om je speakers het commando te geven die server te contacteren.

Omtrent het wifi-bereik in huis, waardoor je controller mogelijk niet altijd een goede verbinding heeft, kan ik helaas alleen aankaarten de wifi te verbeteren, misschien dmv wifi versterkers/access points, of professioneel mesh netwerk.
Sonos-wifi voor je Android telefoon of tablet is helaas niet meer beschikbaar en zal waarschijnlijk ook niet meer als optie gaan verschijnen.
Reputatie 7
Badge +2
Heel veel meer kan ik er niet op aankaarten.
Je zou telefonisch contact met ons kunnen opnemen waarin we de werking van je systeem beter onder ogen kunnen krijgen, en een analyse kunnen doen om te zien welk draadloos kanaal het beste te gebruiken is in je huishouden.
Reputatie 7
Badge +2
Dat de diagnose van fsiteur corrupt binnen komt geeft me meteen de indicatie dat er iets in het netwerk niet goed gaat.
Kan daarom de Sonos setup niet uitlezen en er verder niet concreet over zijn.
Soms kan een reboot van alles in het huishouden, inclusief modem/router, versterkers, en Sonos, al problemen doen oplossen, waarin Sonos ook zijn informatie bij onze server kan afleveren, en wij de diagnose weer uit kunnen lezen.

Ook van jou huishouden (misterlogo) zie ik graag een diagnose tegemoet, misschien komt er iets naar voren waarin we advies kunnen bieden om een stabieler systeem te ervaren.
Reputatie 7
Badge +2
We zien de feedback uiteraard graag tegemoet, maar kan je wel garanderen dat de functie niet terug zal komen.
De focus van Sonos-net is voor Sonos, om je muziek af te spelen.
Niet voor andere toestellen, die bijvoorbeeld Netflix streamen en dergelijke wat de wifi zwaar kan belemmeren.
Zoals aangekaart, we doen graag onderzoek naar je netwerk a.d.h. van diagnoses, zie ook graag mijn vorige bericht, mogelijk dat een diagnose dan wel doorkomt, waarin ik concreet kan zijn over je Sonos-huishouden.
Misschien dat een telefoontje naar onze support afdeling een betere route is om te bewandelen.
Reputatie 7
Badge +2
Als je je netwerk wel van een reset zou voorzien, daarna een nieuwe diagnose zou insturen, en deze naar ons zou terug koppelen, dan hoop ik dat ik deze wel kan uitlezen.
Geef daar maar al te graag feedback op.

Nu op het moment kan je Sonos niet goed werken in je netwerk, dat is duidelijk mede vanwege het feit dat een diagnose niet bij ons aankomt, Je ervaart ook een 1101 meldingen bij het afspelen van je muziek, wat nog meer een indicatie geeft dat er iets in je netwerk niet goed gaat.

Zoals ook aangekaart, een telefoontje zou beter zijn, zo kunnen we je direct van feedback en een mogelijke oplossing voorzien.
Uiteraard aan jou de keuze of je hier verder op wilt handelen, wij staan in iedergeval voor je klaar om je netwerk te onderzoeken.
Ik ben hier helaas ook alles behalve blij mee. Ik ondervindt daar juist alleen maar problemen mee nu. Ik was toendestijds ontzettend blij met het aparte sonos netwerk waardoor ik een groter bereik had dan mijn eigen gewone netwerk. Het is toch logisch dat wanneer de controller, mijn Samsung mobiel in deze, verbonden is met het eigen sonos netwerk dat ik een breder netwerk heb om alles te bedienen. Mijn eigen netwerk is vanwege de dikke muren helaas niet in staat een goede verbinding te hebben bovenin huis. Middels het eigen netwerk van sonos had ik dat wel. Daar valt geen spelt tussen te krijgen. Echt echt heel spijtig dit nu
Inderdaad zeer jammer dat het Sonos netwerk niet meer zichtbaar is op mijn androidtelefoon. Dit is geen verbetering en hopelijk wordt dit snel opnieuw mogelijk
😂😂😂
Erwin Van Impe
Badge
Inderdaad zeer teleurstellend dat ik met m'n android telefoon geen verbinding meer kan maken met het Sonos-net.
In huis gebruik ik gewoon m'n wifi netwerk om m'n sonos te bedienen.
Regelmatig gebruik ik 2 x play one in de tuin, ik maakte dan met m'n telefoon verbinding met het sonos net.
Dit werkte perfect, nu buiten slecht te bedienen omdat ik tegen het einde van m'n wifi bereik zit.

Daar komt nog iets heel anders bij, ik kan met m'n samsung tablet sonos niet meer bedienen omdat de software verouderd is en niet bijgewerkt kan worden.
Wie daar schuldig aan is, is niet belangrijk maar dit zijn toch twee grote nadelen van Sonos.
Terwijl ik er al jaren laaiend enthousiast over was, jammer

Vrienden van me zijn nu echt aan het twijfelen of ze Snos zullen gaan aanschaffen, ben bang van niet.
Reputatie 7
Badge +2
Net contact gehad met de helpdesk, in tegenstelling tot mijn eerdere contacten met de helpdesk, was het deze keer dramatisch slecht.
Mijn vraag ging over het onderwerp sonosnet, er werd mij op zeer arrogante toon verteld dat verbinden met mijn android telefoon niet meer kan en dat dit ook nooit de bedoeling is geweest.
Ik ben nu zes jaar gebruiker van sonos tot volle tevredenheid, maar wat sonos nu heeft gedaan is absoluut slechte reclame!
Ben het geheel met een eerdere poster eens, dat de klant dit zelf zou moeten beslissen, wel of geen gebruik maken van het sonosnet, krijg je storing dan gebruik je het net waar het niet voor bedacht is.

Hoop dat sonos zou willen overwegen om het net toch weer beschikbaar te stellen, en weer klantvriendelijk gaat worden zoals ik dit al jaren ervaar.

Heb je een prive bericht verzonden, hoop hier reactie op terug te krijgen.

Reageer