Vraag

Sonos werkt niet goed

• 1 August 2016
  • 6 reacties
  • 870 Bekeken

Beste mensen op het forum,

Wij hebben thuis een Sonos 5.1 opstelling staan (Playbar, Sub en 2x Play:1 als surrounds). Dit hele systeem is draadloos verbonden met onze Netgear Nighthawk R7000. We hebben dus geen bedrade componenten in het systeem. Het werkt allemaal maar even maar uiteindelijk gaat het niet goed. Alle componenten zijn draadloos verbonden met de Nighthawk (deze staat in Acces Point modus, regelt geen DHCP verkeer). Aan de Nighthawk zit het Ziggo wifimodem (Cisco EPC3928). De Cisco zendt geen wifi signaal uit maar staat wel ingesteld als router en regelt dus het DHCP verkeer binnen het netwerk. Als ik TV aan het kijken ben, of muziek aan het luisteren ben dan gebeurt het heel vaak dat componenten binnen de opstelling wegvallen. Soms valt de SUB weg maar soms ook een surround speaker (of zelfs allebei). Als ik dan bij de instellingen kijk staat er bijvoorbeeld (LZ+?+SUB) of (LZ+RZ+?) of (?+?+SUB). Na een paar minuten kan het zijn dat deze speakers dan opeens weer meedoen. Nu vraag ik mij af waar dit aan ligt. Kan het liggen aan het feit dat de Cisco EPC3928 niet goed werkt met Sonos (zoals te zien op de Support pagina)? Ik vraag me dit af omdat de Sonos speakers zijn verbonden met de Nighthawk maar het lijkt me vermoedelijk omdat de Cisco als router fungeert en de Nighthawk als AP.

Zou een mogelijke oplossing zijn als ik de EPC3928' routerfunctionaliteit door de klantenservice van Ziggo uit laat zetten en dan de Nigthawk als router laat fungeren? Dan is de EPC3928 gewoon weer een dom modem. Is de Nighthawk trouwens wel compatibel met de Sonos apparatuur?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Probeer eerst eens 1 component met kabel aan te sluiten en kijk dan of het werkt. Als je Sonos producten aan de Nighthawk hangen maar dat is geen router gaat het sowieso niet lukken, je componenten moeten wel een IP-adres krijgen.
De Nighthawk is een router maar staat ingesteld als Acces Point. Mijn Ziggo wifimodem (Cisco EPC3928) deelt de IP-adressen uit en regelt DHCP verkeer.
De Nighthawk hangt rechtstreeks achter de Cisco zeg maar.
Badge +1
Ik heb precies dezelfde opstelling en ook de nighthawk had in het verleden met 2 x play 1 ook af en toe last van wegvallen van 1 play 1 heb nu de playbar met kabel op de nighthawk aangesloten en nu geen last van wegvallen.
Reputatie 5
Badge +2
Zou je voor mij een diagnose in willen sturen en het bevestigings nummer hier willen posten.
Hoi Ryan, alle problemen zijn inmiddels opgelost. Ik heb aan Ziggo gevraagd of zij de Cisco wifimodem in brugmodes wilden zetten. Nu dit wifimodem alleen als modem fungeert zijn de problemen vooralsnog niet meer voorgekomen!