Beantwoord

Sonos werkt niet

• 29 January 2019
  • 5 reacties
  • 5068 Bekeken

Op dit moment is de woonkamer (playbar, 2x play1 en Sub) onvindbaar. (Dit is verholpen na de laatste update)

Ook stopt de radio er wel eens mee als die dit afspeelt via TuneIn. Dit doet die al vanaf het begin alleen het is eigenlijk best irritant.

Boven in de badkamer hangt een Play1, deze skipt hij vaak automatisch naar het volgende nummer als het huidige nummer nog niet is afgelopen. Spotify word dan gebruikt als muziekdienst.

Wat is hier aan te doen?
icon

Beste antwoord door Frank N 15 February 2019, 10:17

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Net viel de radio weer uit bij de playbar ik heb direct de diagnose gemaakt hierbij de code
Reputatie 7
Badge +2
Zou je eigenlijk willen adviseren op Sonos-wifi over te stappen door 1 component te bekabelen met het netwerk.
Je maakt namelijk gebruik van wifi versterkers, waardoor de wifi ASUSACLINK meerdere keren in de lucht komt te verschijnen.
Iets wat met Sonos geheid problemen zal geven omdat dit de mogelijkheid geeft tot schakelen tussen deze punten.
Zie ook graag onze Community Post welke uitleg geeft over het verschil tussen Sonos wifi en Router wifi.
Dankje voor de tip ik denk dat de soundbar beneden geen problemen meer zal geven alleen versprong mijn muziek in de badkamer wel weer. Hierbij de diagnose:
Reputatie 5
Badge +3
Dank je voor de diagnose. De Playbar moet nu de badkamer aansturen qua data en dat gaat met veel moeite, de verbinding is niet erg sterk en daarmee niet stabiel. Dat kan betekenen dat muziekdata te laat aan kan komen en je daarom haperingen krijgt.

Volg graag de volgende stappen (op tablet of telefoon):
'Meer', 'Instellingen', ‘Geavanceerde instellingen’, ‘Draadloze installatie'
Hier druk je op de knop ‘Opnieuw instellen’.

In de geavanceerde instellingen kan je ook het Sonosnet kanaal aanpassen. Dit staat nu op 6 en dit mag je op 1 zetten. Dit kanaal lijkt niet heel druk te zijn in jullie omgeving.