Beantwoord

Sonos volume indicator op tv scherm

  • 27 May 2021
  • 7 reacties
  • 987 Bekeken

Een vriend van mij heeft een hoorprobleem.

Om die reden heeft hij een Sonos soundbar aangeschaft die voor hem geïnstalleerd is door de verkopende winkel.

Wat hij nu mist is de volume indicator op zijn Samsung ue40j5200 televisie.

Dat komt natuurlijk omdat het geluid van de tv uitgeschakeld is.

Hij heeft enkel de schuifregelaar in de Sonos app op zijn telefoon.

Is er een mogelijkheid een volume indicator weer terug op het scherm te krijgen? De verkoper is er niet toe in staat.

icon

Beste antwoord door Rob O. 28 May 2021, 10:37

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Bij mijn Samsung, via HDMI aangesloten op een Beam, geeft de TV wel aan dat hij harder en zachter gaat, maar niet hoeveel. Welke soundbar heeft jouw vriend en hoe is die aangesloten?

Dank voor je reactie.

Hij heeft een Beam en die is met een optische Toslink op zijn tv aangesloten.

Wat zie jij op je tv wat harder en zachter betreft, een + en -?

 

Reputatie 7

Ja, ik zie een min en een plus, maar dat kan door de HDMI komen. Kan de TV van je vriend niet via HDMI-ARC worden aangesloten?

Nee, tv heeft geen HDMI-ARC.

Reputatie 7

Tja, dan wordt het inderdaad moeilijk. Optisch geeft geen terugkoppeling naar de TV. Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van je vriend kijken, maar een nieuwe TV hoeft geen grote uitgaaf te zijn…...

Reputatie 7
Badge +3

Aan de andere kant is het ook een kwestie van wennen. Uiteindelijk werkt het volume op basis van het gehoor, ook wanneer je een gehoorprobleem hebt lijkt mij, en is de indicatie maar een getal. Ik weet niet meer hoe maar ooit had ik bij optisch het balkje terug, maar die bleek toen te werken op basis van volume tv en volume Sonos. Het kon toen zijn dat het getal heel hoog was het volume heel laag en andersom. Dit bleek dus ook niet te werken. 
Wanneer je gebruik kunt maken van een iOS app dan is er het Appje sonopad of sonophone welke wel een volumegetal in beeld brengt.

Dank voor je reactie.

Hij schijnt er niet aan te wennen. Hij wil zien wat hij hoort.

Kunnen wij, goed horenden, ons voorstellen hoe het is als je gehoor achteruit gaat.

Maar je laatste tip is misschien een goede. Ik heb Sonophone op mijn telefoon dus dat kan ik bij hem eens uit proberen.