Beantwoord

Sonos via Devolo?

  • 19 September 2021
  • 4 reacties
  • 175 Bekeken

Ik heb de WiFi naar een ander verdiep gebracht via devolo’s. (Elektriciteitsnetwerk) Ik heb daarvoor een guest account aangemaakt. Heb in de app dat netwerk toegevoegd. De app vindt de play5, creëert een tijdelijke WiFi connectie (die zie je in de lijst), en probeert aan te sluiten. Maar dat mislukt altijd. Heb ook al met netwerkkabel aan de devolo gewerkt, maar dat helpt niet. Iemand een oplossing ??

icon

Beste antwoord door 106rallye 19 September 2021, 10:38

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Sonos ondersteunt dit soort verbindingen niet: Sonos Play:1 stopt met spelen - bufferprobleem | Sonos Community Waarschijnlijk omdat de verbinding niet stabiel genoeg is. Voor internetten is dat niet erg, maar voor Sonos wel. Van Sonos zul je dus geen hulp hoeven verwachten.

Mij valt op dat je spreekt over een "guest account”. Bedoel je een gastennetwerk? Want in zo'n netwerk zien verschillende apparaten elkaar niet, terwijl voor Sonos jouw telefoon het apparaat moet kunnen zien. 

Dankjewel voor de reactie. Ik zal wachten tot ik ook op dat verdiep volledige WiFi heb. De guest-account is op zich geen probleem aangezien mijn iPhone zich ook automatisch aansluit op die guest-account. Op de iPhone zie ik overigens de tijdelijke WiFi die sonos aanmaakt, alleen de effectievekoppeling mislukt. 

Reputatie 7

Ik zou toch nog even kijken naar die guest account. Het feit dat zowel de telefoon als de Sonos met een gastennetwerk (als het guest account inderdaad een gastennetwerk is)verbonden kunnen zijn houdt niet in dat ze elkaar ook kunnen zien - dat is nou juist het kenmerk van een gastennetwerk. Voor Sonos is het wel nodig dat de apparaten elkaar kunnen zien.

De Sonos Amp staat bij mij dichter bij de router dan de move en de Port. Het gevolg was dat de amp af en toe wel, maar meestal niet gevonden werd. Bij bellen helpdesk gaven ze aan dat Sonos niet goed samenwerkt met devolo. Dat ik eigenlijk nog diesel rijdt ipv elektrisch. Dat klopt overigens ook en ook dat wil ik graag zo houden 🚗 

Mijn voorgestelde oplossing zou volgens de helpdeskmedewerker niet helpen…ik moest over op een mesh systeem.

Nu heb ik toch bij de amp een devolo stekker geplaatst (wat dus mijn voorstel tot oplossing was) en sindsdien werkt het perfect!