Vraag

Sonos verbinding

• 19 October 2017
  • 7 reacties
  • 195 Bekeken

Ik zit met het volgende probleem :
In onze horecazaak heb ik momenteel 5 boxen van sonos staan. 2 op terras achteraan, 2 in de zaak binnen en 1 op terras voorraan. Voordat de app werd geupdate had ik geen enkel probleem met mn sonos installatie. Sinds die update doet zich steeds hetzelfde voor, de boxen stoppen na 5 minuten met spelen. Niet 1, niet 2, allemaal. In heel het begin van de update vond ik zelfs sommige boxen niet terug. Ik heb telenet gecontacteerd omdat ik dacht dat het aan de router lag. Nieuwe router laten installeren, probleem blijft. Heeft iemand ook dit probleem? Momenteel steek ik zelfs maar 3 boxen aan aangezien om mn terras nu toch niemand komt zitten. Hopelijk kan iemand mij helpen want ik ben dit probleem echt kotsbeu. Dit sleept nu al een week of 2 a 3 aan.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Stuur even een diagnosenummer van het systeem, met dat soort informatie kunnen we dan meteen kijken of er iets zichtbaar is.Hoe u een diagnose maakt staat hier beschreven.
Daarnaast zou ik willen adviseren voortaan een dergelijk probleem niet 2-3 weken af te wachten, onze support afdeling is er elke werkdag en u kunt ons via telefoon, social media en onze community altijd benaderen. Dat zal dergelijke frustraties in de toekomst dan voorkomen.
Hoi Bruune, hier vrijwel hetzelfde probleem met 8 boxen. Sinds de update hick-ups, uit elkaar vallende Sonos groepen en een aantal die helemaal verdwijnen uit de Sonos omgeving. Is er manier voor een roll-back van de versie uit te voeren?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bruune, hier vrijwel hetzelfde probleem met 8 boxen. Sinds de update hick-ups, uit elkaar vallende Sonos groepen en een aantal die helemaal verdwijnen uit de Sonos omgeving. Is er manier voor een roll-back van de versie uit te voeren?

Een dergelijke roll-back is niet mogelijk, maar ook zal dat voor de rest niks verhelpen. Uitvallende speakers, audio dropouts etc worden veroorzaakt door problemen met netwerkcommunicatie. Dit kan liggen aan draadloze storing, netwerkinstellingen op gebied van WiFi of de router, eventuele bekabelingsproblemen etc. Als er dergelijke problemen zijn die u nu na de update merkt, waren deze problemen al aanwezig. Het is mogelijk dat je deze eerder niet gemerkt hebt, maar als je een update uitvoert worden de speakers allemaal herstart en dus als er een netwerkcommunicatie probleem is, zal dit naar voren komen.

Ook voor jou geld dezelfde vraag, stuur even een diagnose van je systeem.
Ik heb gewon een stereoapparatuur waarvan na de update de rechterbox niet meer reageert. Wel een onregelmatig knipperend wit ledje, maar dat is soms ook helemaal uit. Zou dit hetzelfde probleem zijn?
Reputatie 4
Badge +3
Een onregelmatig knipperend wit LEDje kan duiden op een mogelijk probleem met de speaker zelf. In die situatie zou ik liever willen vragen dat je eerst even telefonisch contact met ons opneemt, opdat we de speaker met je kunnen nakijken.
Wat zou er moeten gebeuren als je Diagnosticts upload? Ik heb dat lang geleden gedaan, maar niks meer sindsdien.

Ik heb inmiddels wel door dat er een probleem zit in de Wireless kaart bij de Play5 Gen1 en waarschijnlijk Gen2. Zijn er serie nummerreeksen waar we kunnen checken of we dat ook hebben?

Want het lijkt erop alsof we gewoon een faulty batch Sonos producten hebben. Meerdere geven de geest,
Reputatie 7
Badge +2
Als je een diagnose aanmaakt, zien we dit bevestiging's nummer wel graag tegemoet.
Er is niet een specifieke batch aan defecten, Sonos is electronica en helaas kan electronica defect gaan.
We horen uiteraard graag als hier assistentie bij gebruikt kan worden.
Indien u het vermoeden heeft dat een wifi kaart defect zou zijn, verzoeken we de Sonos met een ethernet kabel op het netwerk aan te sluiten.
Bekabeld zou de speaker moeten verschijnen, waarna we verzoeken een diagnose in te sturen, en dus dit bevestiging's nummer aan ons te laten weten.