Vraag

sonos valt weg

• 8 januari 2020
  • 11 reacties
  • 1401 Bekeken

Sinds kort valt regelmatig de sonos uit. De app en alles doet het gewoon, maar ik kan geen muziek meer luisteren, radio doet het niet meer en ik krijg de melding “kan geen verbinding maken met…….” na een paar minuten niks doet ie het weer gewoon. 

we hebben dit probleem sinds ik ben overgestapt naar T-mobile thuis. Ik heb een diagnose gemaakt. Diagnose nummer :34073889 

kunnen jullie zien wat er scheelt? 

groet Mark. 

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey Puregroove,

De diagnose komt corrupt binnen, ik kan deze daarom helaas niet inzien.
Dit geeft mij meteen de conclusie dat er iets in het netwerk niet goed gaat waardoor Sonos zijn informatie niet goed het internet op verzonden krijgt.
Wil je verzoeken om het gehele netwerk opnieuw op te start, dus de modem, mogelijke extra routers en wifi versterkers, en de gehele Sonos installatie. (incl mogelijk bedrade Sonos Bridge of Boost of speaker)
Dit zou mogelijk het hele probleem al kunnen doen oplossen, maar als de problemen toch stand houden, wil ik je verzoeken weer een nieuwe diagnose aan te maken, maar het liefst deze aan te maken binnen 20 minuten nadat je het probleem zou ervaren.
Graag zie ik dit nummer dan terug gekoppeld in uw bericht.
Het zou dus goed kunnen zijn dat het probleem zich na het herstarten van apparatuur niet meer voordoet, en ik geen diagnose ga ontvangen.
In dat optiek ga ik je uiteraard veel plezier wensen van het systeem, en mochten er zich weer problemen voordoen, dan vernemen we dit uiteraard graag.

Hallo Tim,

Dank je wel voor je bericht. We gaan het proberen.

Helaas Tim. Heeft niet geholpen. 5 minuutjes geleden weer gebeurd. Diagnose nummer 572536242

Gehele netwerk nogmaals opnieuw opgezet. Als ik de boost connect met de router van T-mobile dan zie ik  de lijst met bekabelde apparaten SonosZB en SonosZP staan, terwijl er maar 1 boost aan de router is gekoppeld. Hoe kan dit? Is dit hetgeen wat de problemen veroorzaakt?

En zojuist helaas weer diagnose 1403624869 is dit op te lossen? Aan het netwerk ligt het volgens mij niet. Dat is helemaal opnieuw opgestart. 

Reputatie 4
Badge +3

Sorry voor de late reactie.

De laatste 2 diagnoses kon ik gelukkig wel openen, hierin zie ik dat je Boost bij beide zeer kort aanstaat.

Mocht je die opnieuw opgestart hebben dan klopt het wat ik zie, als je dit niet gedaan heb, wil je dan controleren of de stroom kabel er dan goed inzit?

Hallo Mark,

ik heb het systeem inclusief boost enkele malen opnieuw geïnstalleerd, vandaag gebeurde het nog een 2tal keren dat ie even wegviel, en dan krijg ik de leding “kan geen verbinding maken met Sonos of kan de server niet vinden o.id.  . ik heb nu de stekker van de boost  in een ander stopcontact gestoken. Ik zal kijken of dat verbetering brengt

Reputatie 4
Badge +3

Mocht deze dan toch weer wegvallen en weer terug komen, zou je dan ook weer een diagnose willen versturen?

Dan kijk ik er graag even naar voor je.

Mark, toto op heden geen uitval meer gehad. Het lijkt erop dat het in de voeding zat. Dank voor de hulp 

Puregroove. 

Hallo Mark, 

een kleine 5 minuten geleden is het systeem weer uitgevallen nadat het bijna een maand is goed gegaan. Kun jij iets zien? Nr 767277653

groet Mark 

Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor het verzenden voor de diagnose.

Staat de Boost rechtstreeks op je router, of op een switch/access point?

Zo nee, zou je deze eens rechtstreeks op je router kunnen zetten?

Mocht het weer gebeuren neem anders telefonisch contact met ons op, dan kunnen we je veel sneller helpen.

Reageer