Vraag

sonos valt uit bij deco 4 van Ziggo

  • 18 April 2022
  • 4 reacties
  • 590 Bekeken

ik heb 2 Sonos play1, 2 Sonos play 3 en 2 Sonos Roam. Ging prima. Sinds kort heb ik drie deco4 van Ziggo. Nu vallen  steeds boxen uit…. Grrrr 
Ik gebruik Sonos draadloos. ( een box bekabeld leverde hetzelfde probleem op)
heb al op de deco de Mesh functie bij de sonosboxen uitgezet.

Hoe los ik dit op?

heeft een boost in (als ik het goed snap heeft deze geen zin bij een Sonos Roam)

of moet ik de hele handel terug sturen naar Ziggo en weer m’n oude accessoire op zolder zetten?

Wie helpt me verder…?
 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Sonos en mesh is geen gelukkig huwelijk. Sonos raadt aan om een speaker te bekabelen op de eerste Deco. Mocht dat niet kunnen, dan een Boost op de eerste Deco. De Roam blijft op de wifi inderdaad.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @AMichiel 

 

Wat ik je in dit geval graag wil adviseren is om even te kijken in de Deco app of the Deco goed in acces point modus staan.

Standaard bij installatie staat er niets geselecteerd.

Je kan dit controleren door de Deco app te openen en te navigeren naar advanced en vervolgens bij operation mode Acces point te selecteren.

Dit is een instelling die vaak niet goed staat in de app.

 

Ik hoor graag van je of dit het gewenste effect heeft gehad. 

Hallo Jeroen, 

Dank voor je reactie en excuus voor mijn wat late reactie :-)

Ik heb de deco op AP gezet (stond daar idd niet op).

ik 1 play3 bekabeld aan de deco.

de play3 boxen vormen nu een paarvorming het Sonos netwerk WM0

Maar wat ik ook doe, de play1 boxen krijg ik niet op dat netwerk (staan best dichtbij de play 3, in de open keuken. Valt dat nog op te lossen?

de roam boxen staan op zolder. Ik heb voor deze boxen de mesh functie op de deco uitgezet.
Ik heb eerst  de basis Deco alleen aangezet, (de anderen uit) ik heb de Roam boxen daarna opnieuw gekoppeld aan het systeem (via fabrieksinstellingen) beneden in de woonkamer. Eenmaal werkend heb ik ze op zolder gezet. Daarna de andere deco’s weer aangezet.

 

resultaat is nu goed , maar moet nog even de komende dagen afwachten.

dank je welvoor je advies. 
heb nog twee vragen waarmee wellicht een antwoord op heb:

  1. Hoe kan ik de play1 ook op het sosnos netwerk krijgen?
  2. zou het helpen als ik op de andere deco’s de 2,4 frequentie zou kunnen uitzetten. (Als dat al zou kunnen.)

In ieder geval alvast bedankt,

 

Michiel.

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Hey @AMichiel 

 

Goed om te horen dat een deel van het probleem opgelost is.

Vreemd dat de Play:1 dus niet mee wilt komen.

Dit kunnen verschillende factoren hebben.

Hoe ver staat de Play:1 bij de Play:3 vandaan die bekabelt is?

Heb je toevallig handmatig de Wifi uitgezet op de Play:3 speaker waardoor deze geen netwerk kan uitzenden?

 

Verder zal ik zeker de 2.4 GHZ op de Deco gewoon aan laten staan voor een bredere dekking van de Wifi.