Beantwoord

Sonos valt steeds weg

• 2 mei 2019
  • 16 reacties
  • 995 Bekeken

Verbinding van mijn sonos play1 valt steeds weg of maakt helemaal geen verbinding. Tevens verspringt naar een ander nummer terwijl deze niet is aangeklikt. Soms een tijdje goed en dan ineens geen verbinding meer, wat te doen?
icon

Beste antwoord door Frank N 7 mei 2019, 11:03

Jammer om te horen dat het niet naar behoren werkt. Zou je eens een diagnose willen maken kort nadat dit probleem zich voordoet?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Bekijk origineel

16 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Jammer om te horen dat het niet naar behoren werkt. Zou je eens een diagnose willen maken kort nadat dit probleem zich voordoet?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Hallo, bij mij valt de sonos ook geregeld uit (zeer korte tijd, enkele seconden) maar toch vrij regelmatig. Heb hem al eens volledig opnieuw ingesteld doch geen soelaas. Ik heb een diagnose verzonden met nummer 1402030961.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo, bij mij valt de sonos ook geregeld uit (zeer korte tijd, enkele seconden) maar toch vrij regelmatig. Heb hem al eens volledig opnieuw ingesteld doch geen soelaas. Ik heb een diagnose verzonden met nummer 1402030961.
De wifi verbinding ziet er prima uit op de momenten dat je Joe (radio) afspeelde en problemen ervaarde.
Zal gekeken moeten worden naar de modem/router of internet verbinding, of misschien dat er iets mis gaat bij Joe zelf.
Als je naar www.speedtest.net toe zou gaan, haal je dan de verbinding waar je voor zou betalen?
De buffer is heel erg aan het schommelen, de ene minuut komt alle informatie goed binnen, het volgende moment is de informatie niet optijd aangeboden waarin Sonos niet precies weet wat hij moet afspelen.
Goede middag bij mij valt de muziek ook steeds weg of springt naar ander nummer. Gaf aan dat de netwerk verbinding onvoldoende is maar dat lijkt me raar. Diagnostische info nr. 868160765

wat zou een goede oplossing zijn?
Reputatie 5
Badge +3
Dank je wel voor de diagnose. Ik raad aan het kanaal van Sonos aan te passen naar 11. Dit doe je in de Sonos-app. Via de Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Sonosnet Kanaal. Het signaal komt niet duidelijk aan vanaf je Boost naar je IKEA speakers, mogelijk is de afstand te groot maar probeer eerst een andere kanaal.

Sonos valt steeds weg; diagnose. 1722546856

Mvg,

Pieter Celis

Reputatie 7
Badge +2

Sonos valt steeds weg; diagnose. 1722546856

Mvg,

Pieter Celis

Je telenet wifi is een wifi versterker, Sonos staat niet rechtstreeks in contact met de wifi van de modem.

Hoe staat de wifi versterker aangesloten met de modem?

In principe ondersteunen we alleen met ethernet aangesloten wifi versterkers, en zien we wifi versterkers liever niet per wifi of via het stroom hun informatie ontvangen van de modem.

Hallo, ook bij mij valt steeds 1 (van de 2) apparaten weg. 

Het diagnosenummer is: 1012650878

Alvast hartelijk dank!

Willemien

Reputatie 7
Badge +2

Hallo, ook bij mij valt steeds 1 (van de 2) apparaten weg. 

Het diagnosenummer is: 1012650878

Alvast hartelijk dank!

Willemien

De Anajudith-wifi, word door meerdere antennes uitgezonden die ieder op een ander draadloos signaal staan.

Je wilt er voor zorgen dat alle wifi punten op het zelfde draadloos kanaal komen te staan.

Beste Tim, 

Dank je wel voor je reactie! Dat punt van die meerdere antennes heeft me afgelopen week wel even beziggehouden. Ik was me niet bewust dat ik meerdere antennes had…... tot ik vanochtend opeens ‘hotspot’ aan zag staan op mijn iPad. Zou dat die extra antenne geweest kunnen zijn? Hoe dan ook, die heb ik nu uitgezet, hopelijk blijft mijn Sonos het nu doen. Het was er overigens steeds maar 1 apparaat dat uitviel en ook steeds hetzelfde. 

groet, 

Willemien

Beste Tim, 

Sorry, maar de hotspot was het toch niet :-(.

Ik ben onlangs verhuisd en heb Sonos dus op een nieuw wifi netwerk moeten zetten, zou dat misschien de oorzak kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +2

Zie in de diagnose dat de wifi “Anajudith”, afkomstig is van: 78:dd:12:05:6e:e2 (KPN Modem) & 4e:1b:86:c4:66:19 (Arcadyan Corporation? Ook KPN?)

De beschreven reeks is een mac-adres, een unieke reeks die aan het product is gekoppeld, beetje het DNA van netwerk-apparatuur.

Elk netwerk product heeft zijn eigen unieke Mac adres, en deze staat in de meeste gevallen ook beschreven op een sticker op het product.

Na het verhuizen maak je volgensmij nogsteeds gebruik van de Anajudith-wifi?

Hoi, 

onze sonos valt ook steeds weg, code is 1946521222

alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +2

Hoi, 

onze sonos valt ook steeds weg, code is 1946521222

alvast bedankt

Je Sonos maakt contact met een wifi-versterker?

Sonos maakt contact met de wifi “Snelling Berg” wat volgensmij van een versterker afkomstig is, niet van de KPN modem.

Daarnaast is de afstand bijna niet te overbruggen tot deze “Snelling Berg”-wifi.

Je wilt de afstand reduceren tussen versterker en beide Sonos speakers.

Mocht de KPN modem dichter bij zijn dan de versterker, dan wil je Sonos de wifi van je modem inleren ipv de versterker.

Zie voor ‘t inleren van andere wifi de volgende community post.

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Play5. Radio en Spotify vallen allebei regelmatig weg. Wat kan ik hier aan doen?

Gr. 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Play5. Radio en Spotify vallen allebei regelmatig weg. Wat kan ik hier aan doen?

Gr. 

Mocht je hier door Sonos geholpen willen worden zou ik je willen aanraden om eens contact op te nemen met onze help desk.

Dan kunnen we je hiermee veel sneller helpen.

Reageer