Beantwoord

sonos valt steeds weg

• 24 mei 2018
  • 5 reacties
  • 14635 Bekeken

Sonos valt steeds weg, modem gereset, geen verbetering, app is up to date, dus dat is het ook niet.

Wat te doen??
Bob
icon

Beste antwoord door Tim S 2 augustus 2018, 18:03

Nog steeds hetzelfde probleem! Diagnostische info 1259857051
Je werkt nu inderdaad op Sonos wifi, dit is al stukken beter.
Toch is er nog wat wifi storing.
Via de Geavanceerde Instellingen is het Sonos-Net kanaal te testen.
Sonos staat nu op kanaal 6.
mogelijk dat 1 of 11 beter resultaat geeft in uw huishouden.
Tevens de vraag of de keuken speaker iets meer in de richting van de bekabelde Voorkamer Play:5 geplaatst kan worden, of juist expres de keuken iets verder weg zetten van deze Voorkamer.
De keuken staat nu op het randje qua afstand, het ene moment verbind de keuken met een andere omdat de Voorkamer te ver is, het andere moment verbind hij weer met de Voorkamer om de afstand wel te overbruggen is (Sonos heeft voorkeur voor bekabelde componenten).
Het feit dat de afstand nu echt op het randje zit, zorgt er voor dat de keuken steeds staat te schakelen.
Het is daarin mogelijk de keuken te forceren met een andere draadloze er tussen te praten door deze expres iets verder weg te zetten zodat de wifi verbinding naar Voorkamer gewoon niet mogelijk is.
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Wegvallen van speakers of muziek kan verscheidene oorzaken hebben, grotendeels ligt dit aan de WiFi verbinding tussen de router en de speakers maar kan ook liggen aan bijvoorbeeld de DNS informatie die de router aan de speakers doorgeeft. Graag willen we je vragen een diagnose te sturen van je systeem en het bevestigingsnummer hier te beantwoorden zodat we wat meer inzicht in je systeem hebben. Hoe je een diagnose maakt staat hier beschreven.
Ik heb 4 x play:1, 1 x play:3 en 1 x play:5. Omdat de speakers verspreid staan in mijn huis (overigens allen begane grond) heb ik Google Wifi Triple Pack gekocht. Alle draadloze apparaten functioneren prima. De dekking is uitstekend en snel. Behalve dus voor Sonos. Regelmatig haperen verschillende speakers. Resetten van de speakers, terugzetten van de fabrieksinstellingen, opnieuw opstarten, nieuw netwerk aanmaken, resetten van Google Wifi. Niet helpt. Het wegvallen blijft nog steeds een probleem. Hoe kan dit probleem worden opgelost?????
Diagnostische info: bevestigingsnummer: 1219063784

Een 2e nummer is: 1578171829
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb 4 x play:1, 1 x play:3 en 1 x play:5. Omdat de speakers verspreid staan in mijn huis (overigens allen begane grond) heb ik Google Wifi Triple Pack gekocht. Alle draadloze apparaten functioneren prima. De dekking is uitstekend en snel. Behalve dus voor Sonos. Regelmatig haperen verschillende speakers. Resetten van de speakers, terugzetten van de fabrieksinstellingen, opnieuw opstarten, nieuw netwerk aanmaken, resetten van Google Wifi. Niet helpt. Het wegvallen blijft nog steeds een probleem. Hoe kan dit probleem worden opgelost?????
Diagnostische info: bevestigingsnummer: 1219063784

Een 2e nummer is: 1578171829

Een Mesh Netwerk word door Sonos niet ondersteunt.
Wil je verzoeken het volgende Community Post door te lezen.
Reputatie 7
Badge +2
Je werkt nu inderdaad op Sonos wifi, dit is al stukken beter.
Toch is er nog wat wifi storing.
Via de Geavanceerde Instellingen is het Sonos-Net kanaal te testen.
Sonos staat nu op kanaal 6.
mogelijk dat 1 of 11 beter resultaat geeft in uw huishouden.
Tevens de vraag of de keuken speaker iets meer in de richting van de bekabelde Voorkamer Play:5 geplaatst kan worden, of juist expres de keuken iets verder weg zetten van deze Voorkamer.
De keuken staat nu op het randje qua afstand, het ene moment verbind de keuken met een andere omdat de Voorkamer te ver is, het andere moment verbind hij weer met de Voorkamer om de afstand wel te overbruggen is (Sonos heeft voorkeur voor bekabelde componenten).
Het feit dat de afstand nu echt op het randje zit, zorgt er voor dat de keuken steeds staat te schakelen.
Het is daarin mogelijk de keuken te forceren met een andere draadloze er tussen te praten door deze expres iets verder weg te zetten zodat de wifi verbinding naar Voorkamer gewoon niet mogelijk is.

Reageer