Sonos valt steeds uit

  • 5 December 2021
  • 5 reacties
  • 389 Bekeken

Ik heb in mijn huis 2 Sonos One, met wifi verbonden. Wanneer ik wat wil afspelen (via Sonos app of Spotify) valt de verbinding tussen app en Sonos vaak weg. Als ik de wizard doorloop krijg ik weer verbinding maar het probleem blijft voortduren. Iemand een idee?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Kun je weergeven uit welke onderdelen je netwerk bestaat? Welke router, eventuele access points of mesh systeem? Hoe is je Sonos aangesloten? Wifi of Sonosnet?

Kun je weergeven uit welke onderdelen je netwerk bestaat? Welke router, eventuele access points of mesh systeem? Hoe is je Sonos aangesloten? Wifi of Sonosnet?

Ik heb een Experia Box v10A waar een wifi-netwerk op draait waar ook de Sonos op is aangesloten, geen SonosNet. 
Daarnaast draait er een ander netwerk met een mesh-router (tp-link deco M5). Sonos is hier niet op aangesloten. 

Reputatie 7

Op welk netwerk zit je telefoon? Zijn de Deco’s als ap ingesteld?

Op welk netwerk zit je telefoon? Zijn de Deco’s als ap ingesteld?

Telefoon zit op zelfde netwerk als Sonos (ook niet ingelogd op andere dus kan niet switchen).

deco’s zijn AP ja. Dat eens uit zetten?

Reputatie 7

Dat de Deco’s op ap staan is juist goed. Niet veranderen. Als je telefoon en de Experiabox op hetzelfde netwerk zitten weet ik het ook niet.

Een diagnose maken als het weer voorkomt en dan eens bellen met Sonos.