Sonos valt regelmatig even uit.

  • 7 March 2022
  • 2 reacties
  • 1206 Bekeken

Al best een tijd vallen mijn SONOS speakers regelmatig even uit. Ik gebruik er vaak 4 of 5 tegelijk (die max 5 meter uit elkaar staan, in een open ruimte) en het valt me op dat de rest wel gewoon verder speelt. Het is niet steeds dezelfde die uitvalt.

Ik heb een Play:5 rechtstreeks op mijn Ziggo router aangesloten en ook een Boost in huis. Het speelt bij zowel mijn Play:1 als de One en de Move. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Het enige dat me opvalt aan je set up is dat je én een Boost (bekabeld aangesloten neem ik aan) én een bekabelde speaker hebt. Een Boost óf een bekabelde speaker zou voldoende moeten zijn voor een Sonosnet. Wat als je het eens zonder één van tweeën zou proberen?

Goeie tip. Ik heb de Boost uitgeschakeld om verder te testen.

Wat me opvalt, is dat alle apparaten (2x Play:5, 2x Play:1, 2x Roam, 1x One en 1x Move) in het netwerk WM1 aangeven. Op basis van dit artikel https://support.sonos.com/s/article/3237?language=en_US zou ik verwachten dat mijn rechter Play:5 hier WM0 zou aangeven, omdat die rechtstreeks in de router zit.

Met andere woorden: is het probleem niet gewoon dat de SONOS helemaal niet via het eigen dedicated wireless network loopt en daardoor af en toe hapert.