Vraag

Sonos valt nog steeds regelmatig uit, met TV kijken werkt hij prima

• 20 juli 2020
  • 14 reacties
  • 209 Bekeken

Badge

inmiddels al een paar keer hier de vraag gesteld maar nog steeds is er een probleem met de Sonos, Ik bezit de Playbar, de bass speaker en twee sonos 1 speakers, met TV kijken geen probleem, alleen met muziek streamen en radio luisteren via tunein valt het systeem regelmatig een paar seconden uit en als ik het zo lees in de community dan er steeds meer mensen met hetzelfde probleem.

Inmiddels het ik ook een nieuwe netwerk geïnstalleerd wat uitstekend werkt maar het uitvallen van het Sonos Systeem is nog steeds een feit, het lijkt er toch steeds meer op dat het probleem bij Sonos ligt, inmiddels ook weer een rapport verzonden met het nummer 1692849155, hopelijk kan Sonos hier wel uithalen wat er gebeurt.

Alvast bedankt voor alle mogelijke hulp

14 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Heb je de Playbar bekabeld aan je router of draadloos via Wifi ?

Badge

Op dit moment is hij bekabelt, op het oude netwerkt (Wifi) maakte het niks uit. Op het nieuwe Wifi (mesh) netwerkt nog niet geprobeerd, dat kunnen we vandaag nog even doen.

Badge

Na nog geen 5 minuten op Wifi is hij al drie keer uitgevallen, dit lijkt wel slechter als bekabelt. Diagnostische info verzonden (1893969362)

Badge

Inmiddels weer uitgevallen, nieuwe diagnose verzonden: 846094010. ga weer terug naar bekabeld.

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou telefonisch contact opnemen met Sonos om je diagnose te bespreken. Hier wachten op het uitlezen van je diagnose kan wel eens een tijdje duren en waarschijnlijk krijg je ook dan het advies contact op te nemen. 

Badge

Hij valt bekabelt wat minder uit, nu weer uitgevallen diagnostische info verzonden: nummer 2063071137

Badge

Inmiddels contact gehad met Sonos, mogelijk zou het kunnen liggen aan de Sony televisie en wel de IR kabel, Sonos is bezig met Sony om dit probleem op te lossen in de tussentijd hebben voor nu het netwerk kanaal aangepast naar 11 en de IP instellingen van de TV aangepast, of dit ook een oplossing van het probleem is gaan we de komende dagen mee maken. Ik houd jullie op de hoogte.

Reputatie 5
Badge +3

IR staat meestal voor infrarood. Wat doen een IR kabel?

Badge

Sorry, je hebt gelijk, ik bedoelde de optische kabel.

Reputatie 5
Badge +3

Ah, OK. Ik hoop dat het goed komt voor je!

Reputatie 5
Badge +3

Ik weet niet of het nu wel werkt, maar anders zou je, als test bij het streamen van audio, ook tijdelijk je optische kabel uit je playbar kunnen halen. Dan weet je of daar het probleem ligt.

Zelf heb ik een playbase met optische kabel en een Sony tv waarbij ik geen enkel probleem ervaar.

Badge

Ik had bij mijn vorige Sony TV ook geen probleem, het is ontstaan sinds ik een nieuwe TV heb.

De optische kabel eruit halen dat gaat niet lukken, alles hangt aan de muur en is ingebouwd, ik kan niet bij de kabels zonder de TV of de Sonos van de muur af te halen, of de kast te verschuiven…...de vorige TV kon ik er alleen nog afhalen maar deze moet je echt met twee man van de muur tillen.

Volgens Sonos is het wachten op een update van Sony, gisteren met behulp van Sonos wat instellingen op de TV aangepast en daarna heb ik zeker drie uur naar de radio kunnen luisteren zonder dat de Sonos is uitgevallen, ziet er tot toe dus goed uit, van de week nog maar eens door testen.

Reputatie 5
Badge +3

Mooi dat het voor nu toch lijkt opgelost.

Reputatie 5
Badge +3

Voor latere lezers: welke instellingen heb je aangepast?

Reageer