Sonos valt na paar minuten uit

• 21 april 2019
  • 7 reacties
  • 245 Bekeken

Ik heb 2 play 1 sonos speakers en sinds een tijdje valt de muziek elke keer uit na een pasr minuten. De speakers zitten op de wifi. Beide speakers staan in de woonkamer. In die ruimte hebben wij 4 wifi kanalen. Het originele, een ziggo wifi punt. En beiden hebben ook een 5ghz variant. Ik heb een diagnose nummer: 576212753.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Sorry om te horen dat de muziek zo vaak wegvalt, maar het signaal HHW7 is niet sterk genoeg om de speakers snel genoeg de muziek te sturen. Ik zie signaal HHW7-Keuken is veel sterker dan de andere. Indien dit een bedraad access point is raad ik je aan om Sonos daarop te installeren. Als het een repeater of homeplug is niet.

Lees hier hoe je dit doet:
https://support.sonos.com/s/article/1061?language=nl_NL
Dank voor de reactie. Maar hhw7 - keuken is idd een extra wifi punt van ziggo dus daar zal ik ‘m niet op aan sluiten. Kan je zien of hhw7-5ghz wel sterk genoeg is?
Reputatie 4
Badge +3
Extra WiFi punten van Ziggo zijn meestal access points (routers) die met een kabel moet aansluiten op je modem/router (ConnectBox). Welk model heb je daar staan?

Sonos kan je niet op 5Ghz installeren, je zult een 2.4 moeten gebruiken.
Wij hebben zo’n extra punt wifi punt via het stopcontact.

Reputatie 7
Badge +2
Excuus, deze EoP (ethernet over power) adapters ondersteunen we eigenlijk niet.
Het stroomnetwerk kan een onstabiele factor leveren, waarin muziek als continue stroom aan data waarschijnlijk problemen zal gaan ondervinden.
Ik heb nu 1 van de speakers met een kabel op de router aangesloten maar de app vraagt niks. Ik wil de speakers gewoon weer op hhw7 aansluiten, hoe doe ik dat?
Reputatie 7
Badge +2
Sonos maakt gebruik van de HHW7-wifi als je de ethernet kabel uit Sonos zou verwijderen.

Reageer