Beantwoord

Sonos valt meerdere keren per dag uit

• 21 februari 2019
  • 8 reacties
  • 483 Bekeken

Sinds deze week vallen mij Sonos speakers meerdere keren per dag uit. Moet dan alles afkoppelen en opnieuw opstarten om weer musiek te kunnen luisteren. Wat kan het problem zijn? Wifi is stabiel.
icon

Beste antwoord door Tim S 8 maart 2019, 10:45

De wifi verbinding van de Keuken naar de Woonkamer ziet er niet goed uit.
De verbinding van Keuken naar de rest is prima, dus het lijkt er op dat er iets in de buurt van de Woonkamer staat wat voor wifi storing zorgt.
Aangezien de wifi naar de rest er prima uitziet, heeft het waarschijnlijk niet te maken met het draadloos signaal, maar meer met de locatie van in dit geval de Woonkamer., iets staat er mogelijk in de buurt wat deze storing veroorzaakt.
Afstand is dus verder geen probleem, het heeft met de werking van de antennes te maken, of hoe de werking dus niet goed is vanwege materiaal in de omgeving.
Bekijk origineel

8 Reacties

diagnose verstuurd. 1037187470
Reputatie 7
Badge +2
Wil je allereerst verzoeken de wifi Pipa Network uit Sonos te verwijderen, dit omdat je op Sonos wifi werkt door de Keuken speaker te bekabelen.
Daarna graag de TPlink uit en aan zetten, maar ook je Sonos een keer uit en aan zetten, door fysiek de stroomstekker eruit te halen en na 10 seconden er opnieuw in te plaatsen.
Als er dan nog problemen zich voor blijven doen, graag een nieuwe diagnose aanmaken binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
We zien deze nieuwe diagnose dan graag tegemoet, ook met melding op welke kamer/groep je het probleem ervaarde.
Hallo, nu weer problemen net uitval muziek. Alle kamers die aan staan. Diagnose 597698993
Reputatie 7
Badge +2
Dan nu de vraag de PLZR wifi uit Sonos te verwijderen zoals je ook eerder de Pipa wifi uit Sonos hebt weg gehaald.
Daarna graag geen nieuwe wifi aan Sonos leren.
De Sonos blijft haperen. Diagnose 1035242686
Reputatie 7
Badge +2
De wifi verbinding van de Keuken naar de Woonkamer ziet er niet goed uit.
De verbinding van Keuken naar de rest is prima, dus het lijkt er op dat er iets in de buurt van de Woonkamer staat wat voor wifi storing zorgt.
Aangezien de wifi naar de rest er prima uitziet, heeft het waarschijnlijk niet te maken met het draadloos signaal, maar meer met de locatie van in dit geval de Woonkamer., iets staat er mogelijk in de buurt wat deze storing veroorzaakt.
Afstand is dus verder geen probleem, het heeft met de werking van de antennes te maken, of hoe de werking dus niet goed is vanwege materiaal in de omgeving.

sonos hapert valt uit.

Sinds deze week vallen mij Sonos speakers meerdere keren per dag uit. Moet dan alles afkoppelen en opnieuw opstarten om weer musiek te kunnen luisteren. Wat kan het problem zijn? Wifi is stabiel.

diagnostisch 1600043421

Reputatie 5
Badge +3

Hi Cambeen. Jouw Sonos draait op je Sonos Bridge. Ik zou persoonlijk aanraden om dat apparaat niet langer te gaan gebruiken en of Sonos over te zetten naar de WiFi van je KPN (denk ik) router, of de Bridge om te ruilen voor een Sonos Boost. De reden hiervoor is omdat we binnenkort de Bridge van minder updates gaan voorzien en dit zou de overige Sonos-apparaten ook minder updates geven omdat we alles qua versie  gelijk moeten houden.

Voor nu zie ik dat je Sonos WiFi ingesteld staat op kanaal 1 evenals je router’s WiFi en dit gaat problemen geven. Ik raad aan het kanaal van Sonos aan te passen naar 6. Dit doe je in de Sonos-app op telefoon/tablet. Via de Instellingen > Systeem > Netwerk > Sonosnet kanaal

Reageer