Sonos uit stekker en doet het niet meer.

  • 3 December 2021
  • 1 reactie
  • 251 Bekeken

Ik lees op het forum dat dit een al 4 jr bestaand probleem is. Als je de stekker er even uit hebt gehad moet je hem weer resetten en verbinden. Belachelijk dat dit moet hoef je met tv toch ook niet te doen. Als ik dit geweten had had ik het niet aangeschaft. Trouwens installatie en app waardeloos zo ongebruiksvriendelijk en je moet veel maar raden. Bijv. Je krijgt er een flyer bij dat je de app moet downloaden alleen geven ze niet aan welke app want je hebt er meerdere. Had eerst de app gekozen met het zwart en wit. Blijkt bij aanmelding dat ik de bruine moet hebben. Installeer ik die kan ik niet meer met mijn e-mail, adres doen omdat hij zegt dat dat account al bestaat. Hoe irritant! Dus maar ander e-mail adres gebruikt wat ik eigenlijk niet wil. Ik geef nooit een mening maar ik adviseer jullie dringend een goede beginstappen te beschrijven ipv flyer waar verder niets opstaat.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Je komt wat gefrustreerd over. Dat lokt niet echt een helpende hand van medegebruikers op dit gebruikersforum uit.

Je stuk roept wat vragen op:

  1. Mijn Sonos devices hoeven niet gereset en verbonden als ze even van de stroom zijn geweest. Hoewel het niet wordt aangeraden zijn er ook genoeg Sonos eigenaren die hun devices 's nachts van de stroom halen. Heb je wellicht de set up niet afgesloten? Dan is het wat mij betreft logisch dat je niet zomaar verder kunt -  dat is met meer apparaten zo.
  2. Wat moet je raden? Ik ken de Sonos flyer niet (je zou een foto kunnen posten) maar de set up aanwijzingen op de Sonos site (https://support.sonos.com/s/article/2627?language=nl_NL) verwijzen naar de Sonos app (de bruine) en niet naar de “Sonos S1 Controller”(de witte).
  3. De Sonos app kun je met een bestaand account gebruiken, dus vreemd dat dat bij jou niet lukt? Heb je je misschien geprobeerd opnieuw in te schrijven in plaats van aan te melden bij een bestaand account? Overigens kun je je systeem overdragen naar een ander mailadres, zie https://support.sonos.com/s/article/4922?language=nl_NL

Mijn ervaring is anders dan de jouwe. ik heb zonder problemen mijn Sonos devices uitgerold en later overgezet naar S2. Ook latere uitbreidingen van mijn systeem gingen pijnloos. Natuurlijk heb ik af en toe wat glitches (het blijven computers) en kunnen er zaken beter (SMBv1 al is men dat aan het oplossen, 65k limit), maar ik geniet elke dag van mijn Sonos spullen.