Sonos systeem niet meer via tv.

  • 15 June 2022
  • 2 reacties
  • 820 Bekeken

Beste forumers,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn Sonos systeem via mijn Samsung tv.

In het begin werkte het systeem heel goed, maar het laatste half jaar telkens hetzelfde probleem. 

Opeens kreeg ik geen geluid meer uit mijn Sonos Systeem, die ik via de Optische kabel had aangesloten. Toen ik de Playbar op een andere tv had aangesloten, werkte deze wel dus was in de veronderstelling dat de Optische uitgang van de tv defect was. Omdat deze nog in garantie was, heeft Samsung, zeer netjes, deze vervangen. Daarna een maand geen last meer en ineens deed die het weer niet. Omdat de Optische ingang van mijn Playbar zeer slecht zat (Kabel zat heel los in de ingang en kon ik zelfs omdraaien), heb ik deze laten vervangen. Ook dit heeft een maand of 4 geholpen maar het probleem was ineens weer terug. Ik ben het spoor een beetje bijster en hoop dat jullie mij kunnen helpen of dit bekend voorkomt. Ik heb een Playbar, Sub en 2 Sonos 1 in het systeem staan. 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Zit de optische kabel nu wel goed in beide apparaten? Zoals je hebt gemerkt is een optische aansluiting gevoelig voor mishandeling.
 

Ik zou eerst eens alle stroom er een poosje afhalen, zowel van de TV als de Playbar. Vervolgens zou ik eens de geluidsinstellingen van de TV nalopen. Staat alles goed?
Je zou ook eens kunnen bellen met Sonos of er wellicht een technisch defect is.

Beste 106rallye, 

Dank je wel voor je reactie, ik heb gisteren contact gehad met Sonos en het blijkt dat de Optische ingang van de Playbar defect is. ;-(  Dus dat wordt een nieuwe, maar ben aan het twijfelen over een refurbished playbar of een nieuwe Beam, maar weet even niet of daarmee veel aan geluid ga inleveren. 

Wordt vervolgd, maar mag wel even zeggen dat de klantenservice van Sonos fantastisch is, ze hebben alles geprobeerd om mij te helpen en zijn bijna een uur met mij bezig geweest. Chapeau Sonos!!