Sonos systeem in 1x aan (keihard!)

  • 19 June 2022
  • 6 reacties
  • 236 Bekeken

Badge

Goedemorgen. 

We hebben iets vreemds, wat inmiddels voor de 2e keer is gebeurd. We lagen allemaal te slapen, het was 05:00 vanmorgen. En het Sonos systeem sprong ineens aan, groep 1 in de keuken, en begon op de hardste volumestand techno af te spelen (en geloof me, op z’n hardst is écht hard). Iedereen zat rechtop in z’n bed. Dit is niet de eerste keer dat het gebeurd. Het is een jaar of 2 geleden ook gebeurd op ons oude adres. Wat kan dit zijn? 
Opstelling; 1x Playbar, 1x Sub

Aparte groep 1; Sonos One in de keuken

Aparte groep 2; Sonos One op zolder 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Dat is nog eens wakker worden 🙄🤭

Niet heel toevallig een grappenmaker in het gezin die voor de grap de wekker functie heeft ingeschakeld in de app? Je zou even kunnen kijken bij de wekker functie of daar iets is ingesteld. 

Reputatie 7

Heb je iemand contact met je systeem laten maken via Spotify Connect? Die verbinding blijft namelijk bestaan, ook als die gebruiker je wifi verlaat. Als zo iemand vervolgens zijn Spotify weer thuis aanzet hoort hij niks omdat het geluid via jouw systeem komt. Waardoor hij zijn telefoon en dus jouw systeem harder zal zetten……

Sowieso kan iedereen die op jouw wifi kan je systeem bedienen. Ook een bekende geinponem van de straat kan dus jou wakker maken…..

Badge

Dat is nog eens wakker worden 🙄🤭

Niet heel toevallig een grappenmaker in het gezin die voor de grap de wekker functie heeft ingeschakeld in de app? Je zou even kunnen kijken bij de wekker functie of daar iets is ingesteld. 

Nee, die lagen allebei in coma 😴 

De ene is 5 en de ander 10, en alleen die van 10 heeft een iPhone en niet de Sonos app op z’n telefoon. De jongste speelt alleen met de werktelefoon van mijn vrouw (Samsung) en daar zit ook geen Sonos app op. 

Badge

Heb je iemand contact met je systeem laten maken via Spotify Connect? Die verbinding blijft namelijk bestaan, ook als die gebruiker je wifi verlaat. Als zo iemand vervolgens zijn Spotify weer thuis aanzet hoort hij niks omdat het geluid via jouw systeem komt. Waardoor hij zijn telefoon en dus jouw systeem harder zal zetten……

Sowieso kan iedereen die op jouw wifi kan je systeem bedienen. Ook een bekende geinponem van de straat kan dus jou wakker maken…..

Nee niemand heeft verbinding met ons netwerk gemaakt. Is beveiligd met een ww en ivm mijn vrouw dr werk delen we dat wachtwoord nooit (gevalletje voorkomen beter dan genezen)

Reputatie 4
Badge +3

En is het niet zo dat alle iPhones op hetzelfde netwerk via AirPlay kunnen streamen naar de verschillende Sonos speakers? Daar heb je dan de app niet voor nodig lijkt me. 
Die van 10 zou het misschien gedaan kunnen hebben, maar als die in coma lag rond die tijd heeft deze wel een alibi 🤔

Het blijft een raar verhaal natuurlijk, zeker omdat je het al eens eerder hebt mee gemaakt. Ondanks het tijdstip was je gelukkig wel thuis en kon je het uitschakelen. Stel je voor dat dit gebeurd terwijl je op vakantie bent, dan zitten de buren dagen , zo niet weken, met een partij herrie om de kop, waar een paard de hik van krijgt 😮😂

Ik weet niet hoe vergevingsgezind jou buren zijn, maar denk dat die van mij toch lichtelijk geïrriteerd zouden zijn 🤭

Misschien voor alle zekerheid toch eens bellen met de service desk van Sonos om het verhaal neer te leggen. Misschien is er een verklaarbare uitleg. Als dat zo is, zou ik het ook wel willen weten. Moet er niet aan denken dat hier alle systemen op 100% volume gaan spelen, dan gaat de voorgevel eruit😬

Reputatie 7

Als je een diagnose maakt binnen een kwartier nadat het gebeurd is, moet Sonos kunnen zien welk toestel het heeft veroorzaakt.