Vraag

sonos sub werkt plots niet meer

• 26 mei 2020
  • 10 reacties
  • 422 Bekeken

sub. Playbar. En 2x play 1. Aangeschaft in 2017 (bon, alles aanwezig) 

Nooit problemen gehad. 
Was zojuist muziek aan het luisteren ineens kraak geluid vanuit de sub dat een seconde duurde en nadien een dode sub. Geen lichtsignaal, niks. Stekker veranderd, geen enkele respons van de sub. Help!

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Het beste is dat je morgen even de Sonos helpdesk belt, daar helpen ze je graag verder 👍

Contact gehad met de helpdesk. Mijn sub G1 blijkt dood te zijn. Geen garantie meer.  Oplossing: nieuwe kopen tegen 30%korting. Absoluut niet mee eens.

ik weet dat de sub G3 12-6-2020 uitkomt. Deze willen ze niet opsturen. Ik krijg in mijn geval een G2. Waarom? Antwoord: beleid. Oke.

klachtenafdeling hebben ze niet. Dan moet ik mij keren tot de sonoscommunity.

Heeft iemand deze ervaring ook? Is het op een andere manier uiteindelijk opgelost? 

Reputatie 5
Badge +3

Vervelende situatie.

Ik kan verkeerd zijn, maar denk dat dit de enige oplossing zal zijn wat ze aanbieden.

Hopelijk komt dit tot een goed einde. 
Veel succes alvast.

Reputatie 4
Badge +3

Tja…..dat is idd heel vervelend.
Laat ik er dit van zeggen ….beetje flauw van Sonos. :wink:

Al is de -30% oplossing een nette oplossing hoor.

Reputatie 5
Badge +3

Dank je wel voor het plaatsen van je reactie. Ik heb de case even doorgenomen. De Sub (wiens serienummer eindigt met 3E2928) is in gebruik genomen op 23 maart 2017. Hiermee valt het apparaat buiten onze tweejarige garantie. Om deze reden reken we een prijs die uitkomt op circa 30% korting op de nieuwprijs. Indien een product enkele maanden buiten garantie valt ruilen we het apparaat kosteloos om binnen coulance. Voor deze Sub kan ik dat echter niet doen gezien het langer dan een jaar buiten garantie valt.

We leveren daarnaast altijd hetzelfde model terug als wat de klant opstuurt. Om deze reden is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een Play1 om te ruilen  voor een Sonos One of een Sub G1/G2 voor een Sub G3. Overigens is er geen echt verschil tussen de G1/G2 en de G3. Grootste verschil tussen de G1 en G2 is het uiterlijk. Tussen de G2 en G3 is het dat G3 enkel gebruikt kan worden in een Sonos S2-app en dat de knop nu overeenkomt met moderne Sonos producten en niet meer lijkt op de knop die ook op de behoorlijke oude Sonos Bridge zit.

Dat we geen klachtenafdeling hebben klopt niet, ik zal mijn collega’s hierop extra attenderen. Momenteel kun je ons echter geen email sturen, hierom zal ik je een email sturen waarop je kunt reageren met je klacht.

Dank je wel voor het plaatsen van je reactie. Ik heb de case even doorgenomen. De Sub (wiens serienummer eindigt met 3E2928) is in gebruik genomen op 23 maart 2017. Hiermee valt het apparaat buiten onze tweejarige garantie. Om deze reden reken we een prijs die uitkomt op circa 30% korting op de nieuwprijs. Indien een product enkele maanden buiten garantie valt ruilen we het apparaat kosteloos om binnen coulance. Voor deze Sub kan ik dat echter niet doen gezien het langer dan een jaar buiten garantie valt.

We leveren daarnaast altijd hetzelfde model terug als wat de klant opstuurt. Om deze reden is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een Play1 om te ruilen  voor een Sonos One of een Sub G1/G2 voor een Sub G3. Overigens is er geen echt verschil tussen de G1/G2 en de G3. Grootste verschil tussen de G1 en G2 is het uiterlijk. Tussen de G2 en G3 is het dat G3 enkel gebruikt kan worden in een Sonos S2-app en dat de knop nu overeenkomt met moderne Sonos producten en niet meer lijkt op de knop die ook op de behoorlijke oude Sonos Bridge zit.

Dat we geen klachtenafdeling hebben klopt niet, ik zal mijn collega’s hierop extra attenderen. Momenteel kun je ons echter geen email sturen, hierom zal ik je een email sturen waarop je kunt reageren met je klacht.

Dag Frank,

Dank voor je reactie. Een vraag

op bol.com is de sonos sub G2 (ik verwacht dat ik die dan krijg opgestuurd, omdat mij gisteren is verteld dat de G1 niet meer leverbaar is), in de aanbieding voor €699. Hoe verhoudt zich dit naar mijn situatie en de totaalprijs?

Alvast bedankt

Reputatie 5
Badge +3

Als ik je goed begrijp verwijs je naar het prijsverschil tussen de Sub bij bol.com voor 699 en de prijs op onze site voor 799? Wij passen onze prijzen niet aan op basis van de prijs bij andere verkopers.

Als ik je goed begrijp verwijs je naar het prijsverschil tussen de Sub bij bol.com voor 699 en de prijs op onze site voor 799? Wij passen onze prijzen niet aan op basis van de prijs bij andere verkopers.

Ook mijn Sub is begin deze week helaas overleden. Gen 2. Contact opgenomen met jullie en er is mij een RMA gestuurd voor het vervangen van mijn sub voor 560 euro. Nu heb ik de vraag bij jullie neergelegd welke sub ik dan krijg. Aangezien het bedrag van 560 euro terug gerekend zonder korting 800 euro is ga ik er vanuit dat ik een generatie 3 sub ontvang. Waarom? Als ik voor die prijs een generatie 2 sub ontvang is dat natuurlijk behoorlijk belachelijk. 6 jaar geleden de sub voor 699 gekocht en nu zou hij 100 euro duurder zijn en ook nog dezelfde prijs zijn als de nieuwe? Raar. Overigens weet ik nu nog niet welke generatie ik zou ontvangen, dit wil ik wel eerst weten voor ik akkoord ga en bestel.

Zoals ik al aangaf, heb ik deze vraag gesteld bij jullie. (Welke generatie ik krijg voor deze prijs) Maar blijkbaar is het zo’n lastige vraag dat hier 2 werkdagen overheen moeten gaan, uiteindelijk ook het weekend. Niet wenselijk voor een klant, die na 6 jaar ook nog klant wil blijven en in de jaren heen ook nog uitbreidingen heeft gekocht. Ik verwacht wel iets meer, was ook erg hoog over Sonos en raadde iedereen aan. Maar na deze contact momenten en wat ik nu hier op de forums lees ben ik bang dat dit minder wordt op deze manier. Ik zal na het weekend nog afwachten op de reactie per mail op mijn vraag. Wilde even mijn verhaal ook kwijt.

Reputatie 1
Badge

Ik snap de frustratie, snap ook de garantie.

Maar je mag toch wel verwachten dat Sonos producten wat langer blijven werken/mee gaan.

Geef dan gewoon 30% korting op het nieuwste spul. Win je als bedrijf meer mee dan “beleid” 

Ik snap de frustratie, snap ook de garantie.

Maar je mag toch wel verwachten dat Sonos producten wat langer blijven werken/mee gaan.

Geef dan gewoon 30% korting op het nieuwste spul. Win je als bedrijf meer mee dan “beleid” 

Zeker mee eens, beleid is leuk maar ik denk dat ze het leuker vinden als veel klanten blijven door korting op het nieuwste spul. Ik zou daardoor in ieder geval tevreden blijven. Ben benieuwd wanneer ik antwoord ga krijgen op een vrij simpele vraag...

Reageer