Vraag

Sonos Sub toevoegen gaat niet

  • 27 November 2020
  • 17 reacties
  • 7185 Bekeken

Badge

Goedemorgen,

 

Gisteren een Sonos Sub aangeschaft met een Sonos Arc. De arc configureren gaat perfect. Maar zodra ik de Sub wil toeveogen aan mijn systeem gaat dit alleen met ethernet goed. Zodra ik daarna de Ethernet uit mijn systeem haal of hem configureer via Wifi en toevoeg aan mijn Arc Krijg ik een foutmelding “Er deed zich een probleem voor bij het toevoegen van je sub” 

 

Iemand een idee. Heb de sub al diverse keren gereset maar blijft het zelfde. Met ethernet gaat het goed mar over wifi niet. 

 

In de sonos app krijg ik onder systeem Woonkamer + ? te zien.

 

 

 

 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Indien je arc bekabeld aangesloten is, staat je WiFi wel aan van de arc. Dit omdat hij anders je sub niet kan bereiken. 
je hebt je sub toch niet in een aparte “kamer” geplaatst? Je moet hem echt koppelen aan je arc.

https://support.sonos.com/s/article/4805?language=nl_NL

Badge

Goedemorgen,

 

Dank voor de snelle reactie. De arc en one's staan allen draadloos. Ik kan de Sub configureren (dus toevoegen aan mijn systeem) Als ik hem gelijk laat toevoegen in de zelfde kamer als waar de arc staat krijg ik een foutmelding. Als ik hem in een andere kamer toevoeg en niet koppel zie ik hem netjes. Het gaat dus fout bij het koppelen aan de arc. Alles gaat wel goed als ik de Sub toevoeg met ethernet eraan. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je al geprobeerd de sub te verwijderen en opnieuw toe te voegen aan je arc?

Ik zie dat je de 2 ones ook niet als surround gebruikt, maar als apart stereo paar. Is dat ook de bedoeling? Je zou kunnen proberen de ones als surround in te stellen om te zien of dat wel lukt in combi met je arc.

Mogelijk zou ook kunnen zijn dat je WiFi van de sub defect is. Eventueel een telefoontje met Sonos plegen om te zien wat er aan de hand is.

Badge

Klopt. Ik heb de Ones nog even bewust als stereo paar staan. Het vreemde is dat alles werkt via wifi. Hij voegt hem ook. Maar zodra ik hem aan de arc ga koppelen dat lukt niet. Ik probeer het inderdaad eens aan de one's. 

 

Heb al een x of tien verwijderd en toegevoegd maar blijft het zelfde. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan mij niet helemaal herinneren hoe ik eea gedaan heb, maar je hoeft toch niet eerst je sub toe te voegen?

Je kiest toch direct voor sub installeren onder waar je arc staat. Dit zou hem dan toch direct moeten koppelen.

Ik zou even bellen/chatten met Sonos

Reputatie 7
Badge +3

Een Sub toevoegen

  1. Open de Sonos-app voor iOS of Android.
  2. Ga naar het tabblad  Instellingen en tik op Systeem.
  3. Tik onder Producten op de kamer waaraan je een Sub wilt toevoegen.
  4. Tik op Sub toevoegen.
  5. Volg de aanwijzingen om de Sub toe te voegen aan je Sonos-systeem.

Als je je Sub al hebt geïnstalleerd, maar hem in een andere kamer wilt gebruiken, lees dan ons artikel Je Sub verwijderen.

 

Badge

Wat ik nu heb gedaan is de Arc aan de kabel gehangen. Nu kan ik alles netjes toevoegen. Alles zou toch moeten blijven werken als de netwerkkabel eruit gaat?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Voorkeur heeft wel 1 van je apparaten aan het netwerk. Er wordt dan een eigen netwerk opgebouwd, het zgn. Sonosnet. Maar zoals je aangeeft zou het ook zonder moeten werken.

Badge

Dank voor alles. 

 

Ik ga het nogmaals proberen dadelijk zonder ethernet 

 

 

Ik ben benieuwd of het nu is gelukt, want ik heb exact hetzelfde probleem! Gister de arc en sub uit de doos gehaald, maar het koppelen van de sub lukt maar niet. Heb exact hetzelfde geprobeerd.  Dus ben benieuwd naar de netwerk kabel oplossing.

 

heb je de arc helemaal verwijderd en dan met kabel aangesloten? 
Of de arc zo gelaten, kabel erin en dan de sub toevoegen?

Badge

Goedemorgen PimP

 

Inderdaad met kabel gaat alles ok. Gisteren met Sonos support aan de lijn gehangen. Die gaven aan als er maar 1 Sonos apparaat aan het netwerk zit gaat alles goed. En dit klopt inderdaad. 

 

Wel rade Sonos de Sonos boost aan. Dit is een soort accesPoint zodat je je boxen overal draadloos kan neerzetten. 

 

Ik zou inderdaad even opnieuw beginnen (stekker eruit, knop-ingedrukt houden en stroom erop en wachten totdat lampje groen knippert) Dan is de config weg en kan je opnieuw beginnen. 

 

Succes ben benieuwd of bij jou ook alles gaat werken.

 

 

Groet

Raymond

 

Reputatie 7
Badge +3

Gevoelsmatig promoot Sonos wel erg snel en makkelijk de Boost. Ik kan mij niet echt voorstellen dat je voor het aansluiten van alleen een Arc en een Sub een boost nodig hebt, tenzij de sub heel ver weg geplaatst wordt.  Ik zou dan toch eerst naar wat netwerkinstellingen kijken. Of, indien mogelijk, 1 van je componenten bedraad aansluiten zodat er een Sonosnet wordt opgebouwd.

Overigens is het advies van Sonos om altijd 1 component tijdens installatie bekabeld aan te sluiten. Later kan je dan overgaan op volledig WiFi. Het moet niet, maar ze adviseren het wel.

Badge

Hoi Erooij.

 

Bovenste klopt. Het probleem zit waarschijnlijk in WiFi instellingen. Maar als je dit aanpast dan is dit voor heel je WiFi netwerk zo. Eventueel zou je een nieuwe WiFi segment naast je bestaande kunnen maken speciaal voor Sonos. Maar of dit nou ideaal is. Dus 1 apparaat bekabelen dan gaat het goed. 

 

Maar of ik daar nou Sonos voor heb. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je zo’n ingewikkelde WiFi dan? Normaal gesproken hoeft er echt geen problemen te zijn. Sonos werkt niet graag samen met netwerkversterkers via de stroom, maar verder zou eea echt niet zo moeilijk hoeven te zijn. Uiteraard kunnen er storende elementen in huis zijn maar normaal gesproken geen probleem. Eventueel een ander kanaal gebruiken. 
Zelf heb ik al jaren een surroundopstelling met sub draaien op een standaard netwerk met 1 router en dat gaat uitstekend. 
 

Heb je deze info trouwens al eens gelezen. https://support.sonos.com/s/article/3209?language=nl_NL
Hierin staat o.a. Dat je een sub niet als enig apparaat bekabeld kunt aansluiten. Verder staat hier exact beschreven hoe je van bekabeld naar WiFi kunt.

Badge

Ingewikkeld valt wel mee. Heb ook nooit problemen gehad totdat nu de arc erbij gekomen is. Denk dat die het WiFi wat zwaarder belast dan je lief is. 
 

maar komt goed. 
 

dank 

Nou bij mij werkt het ook na het aansluiten van een netwerk kabel op de arc.  Vreemd hoor. 
mijn WiFi is super, het accespoint staat notabene tussen de sub en de arc in. 
 

maar goed ben blij dat het werkt… 😅

wat een mooi geluid overigens! 
 

fijn weekend

Badge

Fijn om te horen. 
 

Een heel fijn weekend