Sonos sub is niet toegewezen.

  • 15 January 2021
  • 8 reacties
  • 737 Bekeken

Ik heb mijn systeem veranderd door mijn Sonos beam in te leveren voor een Sonos arc. Nu is alles in de war en wil ik mijn hele systeem verwijderen, zodat ik alles weer 1 voor 1 kan toevoegen. Ik kom nu met het probleem te zitten dat ik de Sonos sub die alleen over was toegewezen moet worden. Alle apparaten zijn gereset, maar het probleem blijft dat ik ze niet allemaal aan elkaar kan koppelen. Ik ben al uren bezig geweest.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Misschien moet je iets meer uitleggen. Hoe heb je de Beam verwijderd? Wat is er in de war (en wat houdt “in de war” in bij een Sonos systeem)? Waarom kun je de devices niet koppelen? Krijg je een foutmelding? Welke? Welke devices probeer je te koppelen? De Arc met surrounds (en de Sub)? Nog anderen?

Ik heb 2 x de One sl, 1 arc en een 1 sub. Ik heb mijn beam ingeruild voor een arc. Ik heb de app op 2 telefoons en een iPad. Op 1 van de telefoons staat alleen de Sonos sub. Melding: Sub niet toegewezen. Wanneer ik probeer te connecten staat er: er is compatibele Sonos-speaker nodig om de sub toe te voegen. Hij vind dus geen apparaten terwijl ze wel bekend zijn met het WiFi netwerk en meerdere malen gereset zijn.  Op de andere telefoon staat alleen de arc in een systeem. Graag wil ik alles in 1 systeem, waarbij ik waarschijnlijk alles even moet resetten. Lastige situatie maar ik hoop dat ik het zo duidelijk kan brengen.

Reputatie 7

Welke app gebruik je? Op welke software liep je Beam? S1 of S2?

Heb je de surrounds en de Sub eerst losgekoppeld van de Beam voordat je de Beam verwijderde? Heb je de kamernaam van de Beam gewijzigd? Dat maakt het namelijk mogelijk om meen kamer voor de Arc aan te maken met dezelfde naam als de kamer met de Beam vroeger had. Dan zou je de surrounds en de Sub weer aan die kamer toe kunnen voegen. Je reset dan niks, dus je voorkeursinstellingen blijven in stand.

Mocht je niet weer terug kunnen naar de uitgangssituatie en vervolgens mijn stappenplan volgen, dan zou ik alle devices stroomloos maken en eerst de set up voor de Arc doen (wellicht eerst bedraad) . Dat is immers de basis voor je surroundsysteem - hij verdeelt de taken. Daarna de surrounds en de Sub toevoegen. Resetten zou niet nodig moeten zijn.

Ik heb de S2 app. Ik heb de beam zo weg gedaan en in de app aangegeven om dit systeem te vergeten. Ik zal alle apparaten loskoppelen en een nieuwe kamer aanmaken.

Reputatie 7

Hmm. Ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar dat was dus niet zo handig: de Beam was het begin van het hele systeem - als je die er zomaar tussenuit haalt maak je het jezelf wel moeilijk. Succes met het opnieuw opzetten van je systeem!

Ik heb de beam weer teruggehaald. Helemaal gereset en uit het oude systeem hem ik de sub en de One sl speakers uit de kamer gehaald. Nu heb ik de arc weer aangesloten maar zijn mijn sub en de One sl speakers niet te vinden. Het blijft lastig.

Reputatie 7

Waarom heb je de Beam gereset? Dan vergeet hij juist alles van je systeem…..

Ik zou het toch één voor één proberen. Wellicht eerst de Sub even bedraad en dan beide One’s ook?

Dat is dan niet zo handig. Ik denk dat het frustratie was. Ik zal alles met de ethernet kabel proberen.