Vraag

Sonos stopt vanzelf, opnieuw starten vereist?

  • 18 March 2021
  • 8 reacties
  • 90 Bekeken

Ons Sonos systeem stopt vanzelf, geeft app ook aan, enige oplossing is daarna weer op Play (starten) te drukken.

Gebruik vnl 2x Play:1 en heb sinds kort een Sonos Boost systeem gekoppeld aan mijn TP-Link M9+ Mesh netwerk om eigen Sonos netwerk te creeren. Apparaten staan ook allemaal op WM:0 en SonosNet Kanaal actief op vrijwel vrij kanaal. 

Enig idee wat hier mis gaat? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

1e vraag:

Heb je de Sonos Boost bekabeld aan je Root mesh hub (dus de TP Link die weer met een ethernetkabel verbonden is aan je router) ? Of aan een draadloze TP Link sateliet ?

2e vraag:

Staat de TP Link in AP mode ? Is zeker aan te bevelen.

 

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

Dank je voor je reactie!

 

vraag 1, ja absoluut. 

vraag 2; Nee, in Router mode, AP ondersteunt QoS niet en dat vind ik toch wel prettig plus Router nu achter de Internet verbinding (KPN) dus volgens mij betere beveiliging tegen ‘inbraak’ zal ik het maar noemen. 

Weet ook niet of het aan deze setup ligt, het is net of iemand Sonos Stopt, dus zat te denken aan combinatie Sonos App met Boost. netwerk opstelling had ik nog niet over nagedacht. 

heb je andere of betere ervaringen?

 

Reputatie 6
Badge +3

Nou, je hebt in feite 2 netwerken in huis door deze set up. Dat kan wel eens tot problemen leiden waardoor apparaten onzichtbaar zijn voor elkaar of conflicten in je netwerk waardoor apparaten niet meer goed werken. Tenzij je bovengemiddelde kennis hebt van netwerken, zou ik 1 van de 2 in bridge mode of AP mode zetten.

Daarom heb ik het KPN wifi netwerk dan ook niet aanstaan, gebruik ik alleen voor Interactieve TV en als Poort / Bridge (niet zeker wat de juiste term is) naar het Internet voor het Deco netwerk, Deco M9+ is mijn hoofd router verbonden met KPN router .. Aantal M5 modellen door het huis. Sonos Boost is verbonden met Deco M9+. Op zich werkt alles prima en redelijk goed ontvangst, alleen Sonos die dus af en toe rare kuren vertoont.

Reputatie 6
Badge +3

Dat je je KPN wifi uit hebt staan, dat snap ik, echter je hebt nog steeds 2 routers die elk hun netwerkfunctie aan hebben staan , dus:

  • dubbel subnets
  • dubbel DHCP server
  • dubbel firewall
  • dubbel NAT

Dat je standalone wifi apparaten het wel goed doen, zegt niks over een multiroom audio syteem.

Dat is een hele goede, had ik zo nog niet naar gekeken. gezien Wifi uitstaat op KNP router had ik niet verwacht dat Subnets en DHCP server iets konden betekenen.. Firewall alleen extra security laag maar wat NAT precies doet is me altijd onduidelijk geweest. misschien moet ik daar dus toch meer in duiken.

Dus eigenlijk KPN als Router en  en TP-Link als AP .. zou niet weten hoe ik KPN in AP mode zou kunnen zetten maar dat zoek ik ook nog wel even op, misschien probeer ik dat dan eerst. 

Van het weekend eens naar kijken en proberen. Goede tip, dank je wel.

Reputatie 6
Badge +3

Het hoeft geen probleem te zijn, maar uitsluiten kun je het ook niet, 2 routers is gewoon een mogelijke bron van conflicten. Ik heb mijn Ziggo modem/router in bridge mode laten zetten juist om die reden omdat ik er een eigen router achter wilde zetten. Die Ziggo router kun je niks mee.

Je moet uitkijken met je i-TV als je dat wilt. Hier een uitgebreid artikel om eens door te nemen als je dat wilt; neem aan dat je experiabox hebt.

Gemakkelijkst om te testen bij jou is om simpelweg die TP Link eens in AP mode te zetten, je kunt altijd weer terug.

 

Je hebt helemaal gelijk, ik ga het dit weekend even proberen! Kan altijd weer terug.

ik laat weten how het afloopt met het Sonos probleem.

dank je