Sonos stopt met spelen

• 20 februari 2015
  • 4 reacties
  • 2235 Bekeken

Mijn systeem ziet er als volgt uit: één play 1 in de keuken, één play 1 in de badkamer, een playbar en twee play 1 als surroundspeakers geïnstalleerd. Modem van Telenet en router MyNet N900 van Western digital, twee gigabitswitches DLink. Alles is bekabeld verbonden met de router rechtstreeks of via switch.
Internetradio valt met de regelmaat van de klok gewoon uit. Het volstaat dan om gewoon even terug op play te duwen om opnieuw geluid te hebben, maar het is erg frustrerend.
Soms valt ook één van de surroundspeakers uit om even nadien weer gewoon weer mee te spelen. Alles werd al verschillende malen opnieuw in de juiste volgorde geïnstalleerd en opgestart.
Ik heb al eens een andere router gebruikt maar dit bracht geen soelaas.
Iemand een idee van het geschetste probleem én vooral een oplossing??

4 Reacties

Reputatie 2
Vreemd probleem! Te meer omdat alles bekabeld is verbonden, is dit een ongewoon verschijnsel. Anderzijds is en blijft internetradio een shared medium waarbij sreaming al eens problemen geeft.
Ik heb een gelijkaardige opstelling maar heb eigenlijk nooit last van onderbrekingen via internetradio.
Probeer eens een ander radiostation, zoals bv Klara waar toch een klein(er) publiek naar luistert.
Heb jij trouwens dit soort van onderbrekingen ook als je surft?
En is jouw netwerk zwaar belast? Of maw kids die ook mee streamen of downloaden op hetzelfde moment?
Of mss een Spotify abonnement proberen, die net een iets stabielere streaming geeft dan internetradio...
Ik heb ook al eens geprobeerd met een minder populair station maar op onregelmatige tijdstippen valt de play 1 uit. Gisteren nog de router gereset en alle sonosprodukten opnieuw op de stroom gehangen maar enkele uren later weeral uitval gehad. Ik ondervind geen enkel probleem met het streamen van google music wat toch ook via het net gebeurd.
Reputatie 2
Wat hierboven omschreven staat heb ik ook last van, uitsluitend bij radio, oa. Classic rock, en ook andere zenders.
Bij een playlist via deezer is dit niet het geval, hoewel ik wel regelmatig heb dat het systeem halverwege een nummer spontaan overgaat op een ander nummer.
Ik heb een play 5 en een play 1 via mijn wifi aangesloten , Heb deze boxen vanaf eind december
waardoor ik geen bridge of booster volgens verkopers nodig heb.
Zou een booster dit probleem evt. op kunnen lossen of ????
Mijn probleem is ondertussen opgelost. De internetkabel tussen de router en de playbar gaf regelmatig een onderbreking. Deze werd dus vervangen en probleem opgelost. Ik heb nu alles bekabeld aangesloten en alle wifi van de Sonos gehaald. Werkt terug als een zonnetje!

Reageer