Vraag

Sonos start uit zichzelf

  • 22 October 2020
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

Voordat ik naar bed ga druk ik in Sonos op de vierkante stopknop en zet mijn voorversterker uit.

Als ik de volgende dag mijn voorversterker aan zet en gebruik om bijvoorbeeld het geluid van m’n tv te versterken en daarna overschakel naar de ingang waarop mijn Sonos Connect is aangesloten, blijkt daar al muziek te worden weergegeven zonder dat ik de Sonos-app daarvoor gestart heb. Als ik die app (Sonos S1) open, wordt daar ook niet aangegeven dat er iets gestart is. Niemand hier in huis streamt hier Spotify of gebruikt TuneIn.
Wat is hier aan de hand? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Misschien kun je iets verduidelijken over hoe je Sonos (waarschijnlijk een Connect of een Port) is aangesloten en welk geluid je dan hoort?

Hoi 106rallye,

De Connect is (draadloos vanaf een Bridge) analoog aangesloten op mijn voorversterker.

En een verdieping hoger staat een paartje Play 1’s. 

Het spookgeluid verschijnt alleen in de Connect en is van hele slechte technische kwaliteit, beetje krakend en schel. Het is dezelfde radiozender (via TuneIn) die ik de avond tevoren heb uitgeschakeld.

Snap jij het snap ik het ;)
 

Reputatie 7

Dat is inderdaad vreemd. Wellicht heeft het er niets mee te maken, maar Sonos raadt de Bridge tegenwoordig af. Die maakt nog gebruik van een oude versie van Sonosnet en wordt door zijn leeftijd storingsgevoelig. Als je belt met Sonos is mogelijk korting op een Boost te regelen....

Ahaaa….. ja, misschien heb je gelijk…. die Bridge staat hier al een jaar of 10. Ik zal er eens over nadenken. Het is natuurlijk in feite helemaal niet zo’n probleem, maar het is wel raar dat het gebeurt.

Bedankt voor je advies!

Bart