Sonos springt steeds naar nieuw nummer of valt uit

  • 23 May 2021
  • 6 reacties
  • 1300 Bekeken

 

Sonos springt regelmatig naar nieuw nummer na 10sec of valt soms uit. Ik hoor graag wat hier de oorzaak van is.

Diagnose 1442475483


6 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

 

 Ik hoor graag wat hier de oorzaak van is.

 

Bijna altijd te herleiden naar (conflicten in) het netwerk in huis.

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @Aniek en welkom op onze Sonos Community!

 

Op het forum kunnen wij geen diagnoses inlezen maar aangezien de beschrijving van het probleem, zou ik graag een duidelijke beeld van het netwerk hebben zodat ik even begrijp hoe je Sonos-systeem verbonden is. We moeten ervoor zorgen dat Sonos een stabiele verbinding heeft op het hele netwerk door. Mocht je hulp nodig hebben op basis van een diagnose, kan je altijd contact met onze klantenservice opnemen.

 

Graag verneem ik van je.

ons Sonos systeem springt binnen een seconde naar een volgend nummer als hij bijvoorbeeld op spotify radio staat. Het gebeurt niet als we nummers van de NAS afspelen. NAS en Port zijn via LAN met elkaar verbonden. Mijn vermoeden is dat de het probleem bij spotify ligt. De ouders hebben een andere playlist dan de kinderen. Dat ging tot voor kort altijd goed, maar lijkt nu niet meer goed te gaan.

bevestigingsnummer 2056058819

Reputatie 7

De Sonos-medewerker geeft hierboven aan dat via het forum geen diagnoses worden besproken. En hij geeft aan dat hij misschien iets kan zeggen als iets meer wordt uitgelegd over hoe het Sonos-systeem verbonden is. Misschien kun je daar nog op ingaan?

Je hebt verschillende playlists of verschillende accounts op Spotify? En als je verschillende accounts hebt, gaat het dan bij alle accounts mis?

We hebben recent onze Connect vervangen voor een Port omdat S2 niet meer op de Connect werkte. We hebben drie Play1 speakers die draadloos met Port verbonden zijn. Port hangt via LAN aan router en NAS.

We hebben 1 spotify account. We kunnen dan op elke play1 een andere playlist draaien binnen spotify.

Onze zoon luistert ook muziek via zijn Playstation, dat zit dan op hetzelfde spotify account

Reputatie 7

Ok. Je maakt gebruik van Sonosnet, beginnend bij de Port. Stan alle Sonos devices op WM:0? Dan zitten ze inderdaad op Sonosnet.

Dat Spotify verspringt is een teken dat je ergens een verbindingsprobleem hebt. Je zou eens kunnen proberen of het probleem zich ook voordoet als je een andere speaker het Sonosnet laat starten.

Verschillende streams afspelen vanaf één Spotify account binnen Sonos kan, tegelijkertijd ook op de PS4 kan niet.

Reageer