Beantwoord

Sonos speelt geen radio af

  • 12 June 2018
  • 17 reacties
  • 12351 Bekeken

De Sonos heeft moeite met het afspelen van radio stations. Ik heb het via TuneIn, myTuner en radio.net geprobeerd. Tot nu toe is de enige die werkt 100%NL Via TuneIn en ik heb een hoop stations geprobeerd. Spotify heeft geen enkel probleem.

Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Ryan A 21 June 2018, 13:45

Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Kun je een voorbeeld geven van een station, vanuit TuneIn, welke problemen geeft?
Ervaar je het probleem ook als je bijvoorbeeld op je computer naar www.tunein.com toegaat, en hier het zelfde station via de computer zijn speakers laat horen?
Ontvang tevens graag een diagnose van de Sonos installatie, aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Hi Tim, bedankt voor je reactie.Onder andere de stations 538 en Q-music doen het niet. Via TuneIn.com doet Q-music ook niks, maar 538 speelt hij wel af over mijn eigen computer speakers. Het diagnose nummer is 446459707.
Reputatie 7
Badge +2
Haal je deze stations via Sonos, uit de Mijn Sonos (favorieten) of speel je dit af vanuit een zoek-opdracht, of via de Bladeren knop om naar Tunein Radio te navigeren?
Als het via je favorieten is, graag verwijderen uit de favorieten, om deze opnieuw aan de favorieten toe te voegen vanuit een zoekopdracht.
Ik blader via TuneIn radio > Lokale radio. Als ik zoek naar een specifiek radio station, wordt deze ook niet afgespeeld. De radio stations staan niet in mijn favorieten.
Hi Tim, ik heb ondertussen 2x een beschikbare update gedraaid, maar heb hier nog geen baat bij gehad m.b.t. het radio probleem. 100% NL lijkt tot op heden nog altijd het enige werkende station. Ik heb in ieder geval de top tien van Trending stations uit TuneIn geprobeerd. Heb je nog ideeën wat ik kan doen om radio stations te kunnen ontvangen?
Reputatie 5
Badge +2
Bel ons even zodat we dit beter kunnen onderzoeken. Ons nummer vind je hier.
ik heb hetzelfde probleem sinds 2 week dat ik geen radio zenders meer kan afspelen. Heb ze al uit de favorieten gehaald maar helpt ook niet. Bij iedere radiozender is hij heel lang aan het laden en komt dan met de melding: Kan radiostation niet afspelen. Dat geldt voor alle radiozenders. Voorheen werkte dit wel.
Reputatie 7
Badge +2
ik heb hetzelfde probleem sinds 2 week dat ik geen radio zenders meer kan afspelen. Heb ze al uit de favorieten gehaald maar helpt ook niet. Bij iedere radiozender is hij heel lang aan het laden en komt dan met de melding: Kan radiostation niet afspelen. Dat geldt voor alle radiozenders. Voorheen werkte dit wel.
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestiging's nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
ik heb hetzelfde probleem sinds 2 week dat ik geen radio zenders meer kan afspelen. Heb ze al uit de favorieten gehaald maar helpt ook niet. Bij iedere radiozender is hij heel lang aan het laden en komt dan met de melding: Kan radiostation niet afspelen. Dat geldt voor alle radiozenders. Voorheen werkte dit wel.
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestiging's nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.


Het bevestigingsnummer is 1555001752.
Het bevestigingsnummer is 1555001752.
Reputatie 7
Badge +2
Wat voor netwerk apparatuur heb je thuis staan en wanneer is dit voor het laatst uit en aan geweest?
Zie namelijk een Ziggo modem, maar volgensmij heb je nog 2 oude ziggo modems in het netwerk staan.
Je hebt namelijk een Compal modem, maar zie ook 2x Hon Hai Precision in het netwerk naar voren komen, wat volgensmij ook Ziggo modems zijn.
Wat voor Modem en Routers en wifi versterkers en switches heb je precies in huis staan?
Wat voor netwerk apparatuur heb je thuis staan en wanneer is dit voor het laatst uit en aan geweest?
Zie namelijk een Ziggo modem, maar volgensmij heb je nog 2 oude ziggo modems in het netwerk staan.
Je hebt namelijk een Compal modem, maar zie ook 2x Hon Hai Precision in het netwerk naar voren komen, wat volgensmij ook Ziggo modems zijn.
Wat voor Modem en Routers en wifi versterkers en switches heb je precies in huis staan?


Heb de modem gereset en nu werkt alles weer. Heb overigens maar 1 modem aangesloten, wellicht zijn dat de oude modem geweest, maar die staan uit. Kan ik dat zelf ook ergens terugvinden in het netwerk. De sonos is bekabeld aangesloten. In mijn wifi netwerk zie ik wel de ziggo modems van de buren maar dat bedoel je vast niet of wel?
Reputatie 5
Badge +3
Hoe je dat soort dingen kan terugvinden is wat lastig om zo uit te leggen. Ik raad je aan een video online hierover te vinden.
Badge

Hoi ik heb ook een sonos beam normaal geen problemen mee ,maar vandaag viel de wifi uit .

Router op nieuw aan gezet .

Probleem is nu dat als ik de beam vraag ga naar radio 538 doe hij het niet meer ,dan zegt hij is niet voor dit apparaat ,terwijl hij het 5min daarvoor wel nog deed .

Graag hulp hier bij thx 

Reputatie 5
Badge +3

Hi Goos, reageert de Google Assistant nog wel als je bijvoorbeeld vraagt hoe laat het is of naar het weer?

Badge

Hoi ik heb een vraag je heb mijn sonos beam een tijdje niet gebruikt ,nu vraag ik de beam om radio 538baf te spelen dan doet hij dat niet meer andere station spel hij niet af ,hij zegt een of andere apparaten zijn niet beschikbaar en ze opnieuw in te stellen

Badge

Hoe doe ik dat ,graag info thx grtz

Reageer