Vraag

Sonos speelt geen muziek meer

  • 22 October 2021
  • 9 reacties
  • 589 Bekeken

Enkele weken geleden heb ik een nieuwe laptop moeten kopen.  Ik gebruikte tot dan toe Sonos zonder problemen om de muziek die ik op een externe HD had opgeslagen af te spelen.

Sinds ik mijn nieuwe laptop heb, werkt Sonos plots niet meer naar behoren.  In het begin werden vaak nummers overgeslagen of na enkele seconden versprong Sonos naar het volgende nummer in de playlist.  Sinds enkele dagen lukt zelfs dat niet meer.

Ik krijg enkele verschillende meldingen als ‘kan [het gevraagde nummer] niet afspelen. Verbinding met //[naam van de map waarin mijn muziekbibliotheek staat] verbroken’ of ik krijg de melding dat het apparaat waarop de bibliotheeks staat mogelijks uit staat (terwijl ik erop bezig ben).

Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en vooral hoe dit op te lossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Hoi @HaZ ,

Volgens mij kun je dat oplossen door opnieuw de Muziekbibliotheek te instaleren.
Eerst alles verwijderen uit de Sonos Muziekbibliotheek en dan opnieuw toevoegen.
Ik heb dat ook een keertje aan de hand gehad. Nieuwe pc oude externe schijf.
Succes er mee.

Muziekbibliotheek verwijderen en opnieuw toevoegen heb ik helaas al geprobeerd, en heeft dus jammer genoeg niet het gewenste effect gehad. Toch bedankt voor de tip.

Enkele weken geleden heb ik een nieuwe laptop moeten kopen.  Ik gebruikte tot dan toe Sonos zonder problemen om de muziek die ik op een externe HD had opgeslagen af te spelen.

Sinds ik mijn nieuwe laptop heb, werkt Sonos plots niet meer naar behoren.  In het begin werden vaak nummers overgeslagen of na enkele seconden versprong Sonos naar het volgende nummer in de playlist.  Sinds enkele dagen lukt zelfs dat niet meer.

Ik krijg enkele verschillende meldingen als ‘kan [het gevraagde nummer] niet afspelen. Verbinding met //[naam van de map waarin mijn muziekbibliotheek staat] verbroken’ of ik krijg de melding dat het apparaat waarop de bibliotheeks staat mogelijks uit staat (terwijl ik erop bezig ben).

Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en vooral hoe dit op te lossen?

Nu ik nog eens probeer, krijg ik plots vooral de melding ''fout bij toevoegen van track aan wachtrij (701)".

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @HaZ 

 

Code 701 is inderdaad een indicatie dat er geen tracks toegevoegd kunnen worden aan de wachtrij.

 

De eerste stappen die nodig zijn om het probleem op te lossen is de router en de Sonos speakers opnieuw op te starten.

De speakers zullen dan hun geheugen legen en hebben dan weer voldoende geheugen beschikbaar om tracks toe te voegen.

Hallo Jeroen V

Ik neem aan dat ik dat gewoon doe door router en speakers gelijktijdig af te zetten en weer op te starten?

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Je maakt ze even stroomloos en start daarna de router eerst helemaal op en daarna één voor één de Sonossen.

Dat is alvast gelukt. Ik kan nu opnieuw muziek afspelen, maar de liedjes worden niet uitgespeeld. Voor het einde van het nummer springt Sonos plots over naar het volgende nummer. 

Iemand een idee hoe dat op te lossen valt?

Reputatie 7

Je lijkt een wifi-probleem te hebben. Misschien eens een diagnose maken en met Sonos bellen?

Ik krijg dan de melding dat de verbinding met mijn computer (waarop de muziek staat) verbroken is. Zowel de computer als de Sonos boxen zijn via LAN verbonden met het netwerk)