Beantwoord

Sonos speakers verbinden met 2 verschillende netwerken.

  • 2 July 2022
  • 1 reactie
  • 756 Bekeken

Hallo!

 

Mijn eerste bericht op het forum, mea culpa indien deze hier niet hoort!

 

Ik zit thuis met twee netwerken en wil graag via beide netwerken muziek afspelen op m’n sonos apparaten.

 

Concreet; ik heb een bekabeld netwerk (waaraan mijn media server hangt en van waar ik muziek wil afspelen) en een wifi-netwerk met een andere IP-range (waarop mijn 2 Sonos One speakers zitten en waarin alle gebruikers zitten). Beide netwerken zijn verbonden met het internet.

 

Het is geen optie om mijn apparaten in het andere netwerk te steken.

 

Is het mogelijk om zowel “lokale” muziek vanop mijn media server af te spelen op mijn apparaten alsook muziek via mijn gsm (die in het wifi netwerk zit). Zijn er instellingen in mijn beide routers die ik dien in te stellen? 

 

Alvast bedankt om even mee te denken! 

 

 

Vele groetjes,

Shanni

icon

Beste antwoord door 106rallye 2 July 2022, 16:51

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Als je twee routers hebt is het sterk de vraag of je devices (je telefoon, de server en de Sonos devices) elkaar kunnen “zien”. Daar is Sonos afhankelijk van. Als dat niet zo is, is het jammer maar helaas. Twee ip ranges is het probleem niet, maar twee routers wel.

Op mij komt je set up ook wel wat exotisch over. Kun je niet zorgen dat je maar één router hebt? Dat vergroot de kans dat de devices elkaar zien.