Beantwoord

Sonos speakers niet bereikbaar in Spotify app wanneer verbonden via Ziggo Wifibooster

• 7 april 2019
  • 7 reacties
  • 1374 Bekeken

Ik heb thuis een modem en een wifibooster van Ziggo, Daarnaast heb ik een aantal Sonos spreakers die gebruik maken van mijn netwerk via wifi (Playbar is daarnaast ook bedraad aangesloten op het modem. Voorheen kon ik mijn Sonos speakers via de Spotify app op mijn telefoon bedienen, ongeacht het wifi netwerk (modem of wifibooster) waarmee ik verbonden was. Sinds kort kan ik mijn Sonos speakers alleen nog benaderen via de Spotify app als ik deze via de wifi van het Ziggo modem benader. Via de wifibooster zijn de Sonos speakers niet meer zichtbaar.

Het vreemde is dat via de Sonos app ik de speakers ten alle tijden kan benaderen, ongeacht met welk netwerk ik verbonden ben (modem en wifibooster).

Vandaag heb ik modem, wifibooster en het gehele sonos systeem teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd. De Spotify app op mijn telefoon heb ik verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.

Ik heb reeds contact gehad met zowel de helpdesk van de Ziggo als die van Spotify maar geen van beide biedt een oplossing. Is er hier iemand die me verder kan helpen met het oplossen van dit probleem?
icon

Beste antwoord door Tim S 9 april 2019, 10:20

De Sonos app kijkt via het lokale netwerk, en zal de Sonos laten zien.
De Spotify Connect functie is wat geavanceerder, en gaat via je telefoon of tablet, naar de Spotify server op het internet, welke praat met de Sonos server, welke weer praat met de Sonos speakers in huis.
Zo zou je dus in de supermarkt kunnen staan, en via je data bundel alsnog je Sonos thuis kunnen besturen.
Toch is deze Spotify Connect wat sneller prooi voor netwerk problemen, er hoeft maar iets mis te gaan in een switch of ander netwerk apparaat of zelfs op het internet in de cloud, waardoor je kan ervaren dat speakers mogelijk niet verschijnen in de Spotify app.
Ook ondersteunen we de wifi booster van Ziggo niet waarin deze draadloos of via het stroom zijn netwerk oppakt om deze dan door te zetten naar de Sonos die hier mogelijk gebruik van maakt.
Zie ook graag onze Community Post waarin uitleg geboden word over Sonos wifi in tegenstelling tot de wifi in eigen huis.
Zo kan deze wifi-booster ook zeker een oorzaak zijn in je probleem en raden we af je Sonos hier gebruik van te laten maken.
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Wat voor wi-fi booster heb je in gebruik? Zijn dit powerlan adapters? Je kan hier meer teruglezen over het gebruik van powerline adapters en Sonos. De verbinding is niet altijd optimaat en wij kunnen de werking niet garanderen. Waar het hier mis gaat is de communicatie tussen je wi-fi booster en de router, mogelijk komt dit doordat de data over het stroomnet gaat waardoor deze verloren gaat, niet goed aankomt bij de router of gewoon niet werkt. Dit is dan ook de reden dat wij powerline adapters niet kunnen ondersteunen i.c.m. Sonos .
Bedankt voor je antwoord Ryan,

Ik gebruik deze wifibooster. Ik kan je uitleg helemaal volgen. Ik begrijp echter niet dat de Sonos applicatie op mijn telefoon mijn Sonos speakers altijd toont (op beide netwerken) terwijl de Spotify applicatie op mijn telefoon (en desktop) de Sonos speakers alleen toont als ik verbonden ben met het netwerk van het modem.
Reputatie 7
Badge +2
De Sonos app kijkt via het lokale netwerk, en zal de Sonos laten zien.
De Spotify Connect functie is wat geavanceerder, en gaat via je telefoon of tablet, naar de Spotify server op het internet, welke praat met de Sonos server, welke weer praat met de Sonos speakers in huis.
Zo zou je dus in de supermarkt kunnen staan, en via je data bundel alsnog je Sonos thuis kunnen besturen.
Toch is deze Spotify Connect wat sneller prooi voor netwerk problemen, er hoeft maar iets mis te gaan in een switch of ander netwerk apparaat of zelfs op het internet in de cloud, waardoor je kan ervaren dat speakers mogelijk niet verschijnen in de Spotify app.
Ook ondersteunen we de wifi booster van Ziggo niet waarin deze draadloos of via het stroom zijn netwerk oppakt om deze dan door te zetten naar de Sonos die hier mogelijk gebruik van maakt.
Zie ook graag onze Community Post waarin uitleg geboden word over Sonos wifi in tegenstelling tot de wifi in eigen huis.
Zo kan deze wifi-booster ook zeker een oorzaak zijn in je probleem en raden we af je Sonos hier gebruik van te laten maken.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik snap niet waarom het niet mogelijk is om verbinding te maken met het Wifi booster netwerk van Ziggo. Elk apparaat in huis kan daarmee verbinding maken behalve de Sonos. Waarom, waarom? Onnodig frustrerend!

Reputatie 5
Badge +3

Hi Mark. Om je te helpen hebben we meer informatie van je nodig. Bij welke stap gaat het mis?

Dit soort problemen zijn altijd op te lossen. Sonos en de Ziggo AP's zijn gewoon geschikt voor elkaar zoals met praktisch elke andere router en access point.

Hallo Frank, bedankt voor je reactie. Het is hetzelfde probleem zoals hierboven vermeld. Ik heb een Ziggo modem en extra Wifiboosters. De Sonos kan wel verbinding maken met het Ziggo modem, maar ik krijg m niet op het Wifibooster netwerk. Ik kan de Sonos wel vanuit de Sonos app blijven bedienen, maar Spotify ziet het netwerk niet. Dus muziek afspelen vanuit Spotify is niet mogelijk. Waarom kan Sonos geen verbinding maken met het Wifibooster netwerk?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Frank, bedankt voor je reactie. Het is hetzelfde probleem zoals hierboven vermeld. Ik heb een Ziggo modem en extra Wifiboosters. De Sonos kan wel verbinding maken met het Ziggo modem, maar ik krijg m niet op het Wifibooster netwerk. Ik kan de Sonos wel vanuit de Sonos app blijven bedienen, maar Spotify ziet het netwerk niet. Dus muziek afspelen vanuit Spotify is niet mogelijk. Waarom kan Sonos geen verbinding maken met het Wifibooster netwerk?

Wat voor Ziggo wifi booster spreken we precies over? Staat deze via ethernet op de modem aangesloten?

Als deze via het stroom (eop = ethernet over power) verbonden staat, dan kan je helaas problemen ervaren, EoP is dan ook iets wat we niet ondersteunen omdat het onstabiel kan werken, onze ervaring is dat het allerlei problemen met zich meebrengt.

Ook het draadloos signaal oppakken om draadloos door te zetten zien we liever niet, en ondersteunen we eigenlijk niet.

Wifi versterking heb je het liefst via ethernet aangesloten op de hoofd-modem/router.

Reageer