Beantwoord

Sonos speakers leiden eigen leven

  • 25 February 2021
  • 2 reacties
  • 108 Bekeken

Reputatie 2

Beste allemaal,

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het volgende…

 

Het komt de laatste tijd regelmatig voor, dat één specifieke groep Sonos speakers, zichzelf activeert en muziek begint af te spelen. Dit gebeurt ook wanneer wij niet thuis zijn. Het vervelende is, dat de groep die dit doet, buiten onder onze overkapping hangt. De buren kunnen dus (onbedoeld) meegenieten en je kunt begrijpen dat dat nogal vervelend is. De andere 2 groepen hebben hier geen last van en blijven stil.

 

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd… volume voor de zekerheid maar op 0 zetten, de lijst leeggooien, speakers opnieuw toewijzen aan de groep, maar niets helpt. Gisteren heeft de set wéér aangestaan, op 25% volume, terwijl wij op het werk zaten.

 

Heeft iemand een idee hoe dit kan en wat de oplossing zou kunnen zijn? Heeft dit met Spotify Connect te maken, of kan het wat anders zijn? Wij staan op het punt om de speakers dan maar van de stroom te halen, maar iedere keer op het trappetje de stekker terug aansluiten is ook geen doen.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Groet,

 

Friso

icon

Beste antwoord door 106rallye 25 February 2021, 09:36

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 2

Het vreemde is, dat ik al heel lang geen gebruik meer heb gemaakt van Spotify Connect (minimaal 2 maanden geleden). Ik speel al mijn muziek via de Sonos App af.

Verder gebruik ik Spotify alleen maar in de auto via Apple Carplay.

Het lijkt bijna alsof hij conflicteert met een ander Sonos netwerk in de buurt. De speakers hangen ook wel op het randje van ons Wifi netwerk, dus wellicht dat het daar mee te maken kan hebben?

Reputatie 7

Nadeel van Spotify Connect is dat deze de verbinding met de speakers behoudt zo lang er geen andere bron wordt gekozen - ook als de gebruiker de wifi-omgeving van de Sonos-speakers al lang heeft verlaten.

Vervolgens start de Spotify Connect gebruiker buiten de deur een nieuwe sessie, maar hij hoort niets en zet zijn telefoon dus steeds harder, maar bedient daarmee jouw Sonos.

Een oplossing is dus om na een sessie met Spotify Connect je Sonos iets anders te laten doen.