Vraag

Sonos speaker van stereopaar geeft telkens geen geluid na standby

  • 12 September 2022
  • 2 reacties
  • 457 Bekeken

Ik heb twee Sonos One SL speakers die samen een stereopaar vormen. 

Telkens wanneer ik het systeem uit stand-by haal en muziek wil afspelen, doet één van de speakers het niet. Dit is altijd dezelfde speaker. Ik kan systeem op deze speaker wel bedienen (starten, stoppen en volume aanpassen) maar er komt geen geluid uit.

Soms springt de speaker wel aan, dat is dan random en na 10 minuten of langer.

De enige oplossing voor dit probleem is het stereopaar verwijderen en opnieuw koppelen, maar dat is niet te doen telkens als ik muziek wil afpelen. De spanning er af halen lost het probleem niet op.

In mijn app zie ik bij dit voorval overigens altijd beiden speakers staan, geen melding oid dat er iets niet klopt of er geen verbinding is met de speaker in kwestie. Ik heb net een diagnose verzonden terwijl dit probleem zich voordoet: 1712754112

De speakers zijn verbonden door een wifibooster (SmartWifi Pod) van Ziggo, deze staat heel dicht bij de speakers en heb verder geen problemen met de verbinding.

Is er iemand die weet waar dit aan ligt? Ik speel nu al maanden bijna geen muziek meer af op deze speakers omdat het zooooo’n gedoe is telkens. Geen plezier aan zo… Hoop dat hier een blijvende oplossing voor is! Many thanks voor een ieder die zich hierover wil buigen :)


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor het uitlezen van je diagnose morgen even bellen met Sonos. Dat is de meest effectieve methode. Via dit forum worden deze niet door hen behandeld.

Reputatie 7
  1. Je zou de speakers eens om kunnen wisselen, kijken of het dan met de andere speaker ook gebeurt.
  2. Als je een stereopaar hebt, moeten ze goed met elkaar kunnen verbinden. Een wifi-bron vlakbij een speaker kan een verbinding juist storen. Je zou eerst eens kunnen proberen die wifipod iets verderop te zetten.