Sonos S5 blijft uitvallen

• 18 januari 2015
  • 6 reacties
  • 1181 Bekeken

Reputatie 2
Goedemiddag!

Wij hebben thuis al jaren een Sonos S5 en daar is laatst een Play 1 bijgekomen. Sinds de Play 1 er is valt de S5 steeds weg, hij reageert niet meer en is niet meer in het overzicht met spelers te vinden. De stekker eruit halen werkt, maar na een half uur is hij weer weg. Heb de boel al gereset en ook een bridge om beide spelers te verbinden heeft geen zin. Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe het te fixen is?

Alvast bedankt!

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, benandtimmies!

Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe het te fixen is?

Is de Play:5 bedraad verbonden met je router? Of maak je gebruik van de (relatief nieuwe) wifi-configuratie? En hoe is de Play:1 met het netwerk verbonden?
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie!

We hebben beiden geprobeerd, de S5 via ethernet met de router en de bridge verbonden. De Play 1 is verbonden via wifi.
Reputatie 3
Badge +2
Als ik het goed begrijp is de verbinding momenteel dus als volgt: router -> Bridge -> Play:5 en daarnaast een Play:1 die via wifi is verbonden. Dat klinkt niet optimaal. Ik zou de Play:1 en de Play:5 van de stroom halen. De Bridge blijft dan bedraad verbonden aan de router. Wacht 1 minuut. Verbind dan de Play:5 aan de stroom. Die moet zich dan automatisch via Sonosnet met de Bridge verbinden. Doe daarna hetzelfde met de Play:1. Lukt dat?
Reputatie 2
Dat lukt in principe wel, zowel bedraad als draadloos en zowel met als zonder bridge. Maar bij alle opties blijft de S5 na een half uur uitvallen waarna hij niet meer door het systeem wordt gevonden.
Reputatie 3
Badge +2
bij alle opties blijft de S5 na een half uur uitvallen waarna hij niet meer door het systeem wordt gevonden.

Dat klinkt als een disfunctionerende Play:5. Lijkt me iets voor de Sonos helpdesk: 0800-0234361 (gratis), Maandag - Zaterdag, 10.00 - 18.00 uur.
Reputatie 2
Dank! 🙂

Reageer