Vraag

Sonos S1 en S2

  • 18 July 2021
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

altijd relatief tevreden geweest met sonos s1 volop apparatuur aangeschaft. Onlangs ziggo giga aansluiting genomen met Netgear orbi netwerk. Veel problemennmede dankzij ziggo maar nu overal in huis minimaal  920Mb/s, prima dus. 

Geprobeerd sonos s1 over te schakelen op netgear orbi ( zat eerst op apple) toen begonnen de problemen. door de gemengde  wireless en wired connecties onstonden er loops met een ip number storm tot gevolg. Ook was er nauwelijks nog ruimte voor wireless 2.4. Omdat ik las dat sonos boost s1 compatible is heb ik die aangeschaft om al mijn sonos s1 apparaten op sonos net aan te sluiten. in eerste instantie verschenen alle apparaten in het s1 scherm. Daarna werd ik verplicht de software te updaten en vanaf dat moment wekt alleen nog naar de oude sonos s5. Er staat voor een klein kapitaal aan sonos s1 apparaten die ik niet wil upgraden omdat ik de handelswijze van sonos dienaandaande schandalig vind en dat niet ga belonen! wil wel graag de s 1 pparaten waar ik flink voor heb betaald blijven gebruiken. Krijg de boel niet aan de praat met de huidige s1 versie en sonos net.  Support van sonos alleen via app waar ik na 30 sec uitgegooid wordt. zijn er experts die op locatie de boel kunnen aansluiten? Mij lukt t niet (ben niet achterlijk maar geen it expert)


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Ik begrijp dat je enigszins van de kook bent. Vervelend als zaken niet werken. De toon van de post lokt bij mij echter geen grote neiging uit om je te helpen. De splitsing tussen S1 en S2 heeft niet zo heel veel met je probleem te maken (en is wat mij betreft begrijpelijk, hoewel ik mij kan voorstellen dat het voor jou vervelend is).

Maar goed. Je moest, als ik het goed begrijp,de Boost updaten en sindsdien zie je nog maar 1 Sonos device. Ook via de Boost krijgen de Sonos devices een ip-adres van je router. Sommige routers raken in de war van het opnieuw opstarten van Sonos devices. Dat kan je verhelpen door de router eens opnieuw op te starten. Haal dan eerst je Sonos devices van de stroom, dan de router. Start de router opnieuw op en als die helemaal is opgestart de verschillende devices 1 voor 1.

Zit de Boost wel aan je Ziggo router of de eerste node van het mesh systeem?