Vraag

Sonos ruimtes onzichtbaar

  • 10 May 2022
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Beste,

 

Ik heb al sinds enkele jaren een aantal sonos producten.

6x play 1 en 1 playbar.

Alles werkte altijd top, in mijn nieuwe huis heb ik mijn lan/wifi een beetje aangepast. Ik had 1 unifi UDM pro met 1 acces point.

Echter toen ik bovenstaand systeem uitgebreid heb met 2extra acces points zijn 2 kamers niet meer zichtbaar in de sonos app.

In de unifi app zijn alle apparaten zichtbaar en daar kan ik ook zien welk apparaat op welke accespoint is aangesloten.

de 4 kamers op de eerste etage zijn aangesloten op de accespoint op zolder.

De 2 kamers onder zijn aangesloten op de accespoint in de woonkamer.

De 4 kamers boven zijn altijd zichtbaar. De twee kamers onder meestal niet.

De mobiel is meestal met de accespoint van de woonkamer verbonden en ziet die 4 kamers van die andere acces point.

 

Ik denk dat het probleem eerder bij unifi ligt dan bij sonos, maar wellicht heeft iemand hier een soortgelijk probleem gehad.

Ik kan helaas niet terug naar 1 acces point want dan heb ik niet in het hele huis internet.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @IvoS87 

 

Wat er het eerste in mij opkomt bij Unifi is om even te controleren of alles access points op hetzelfde netkanaal draaien. 

Het wil wel eens zo zijn dat als ze op andere kanalen draaien soms speakers niet zichtbaar zijn. 

Dit probleem zou je inderdaad niet hebben als je maar met 1 access point werkt. 

Reputatie 7

Sonos en access points kan heel goed werken. Maar soms ook niet. Misschien kun je daarom beter over naar Sonosnet door één Sonos device, enigszins centraal in je huis gelegen, bekabeld aan te sluiten op de eerste node van je netwerk. Een Sonos Boost kan ook.